Homebox for svagt signal

Har nu læst ALLE indlæg, ikke bare på dette forum, men også på mange andre, vedr. problemer med Tdc Homebox alt for svage trådløse signal. Har også læst ADMIN's indlæg:

/t5/Bredbånd/Airport-Extreme-som-trådløst-accesspoint/td-p/68111

Men der er INGEN KISS løsning (KISS= Keep It Stupid Simpel eller Keep It Simpel Stupid)...;-)…????

PLEASE, PLEASE, PLEASE someone, lav nu et simpelt indlæg, som alle vi almindelige dødelige kan forstå.

Og JA jeg ved godt Tdc ikke giver support på IKKE tdc-produkter, men henset til så mange har problemer med deres trådløse signal via deres TDC Homebox, må der for Søren være nogen der kan forstå at den bare ikke er god nok (Ja jeg har læst de få indlæg, hvor nogen skriver, at den er ok, men de overskygges af de ufattelig mange indlæg, hvor nogen skriver at de har samme problem som jeg har).

Jeg bruger praktisk talt kun Apple produkter (JA jeg ved godt mange skriver at det er primært her Homebox'en har problemer). Mit "eneste" problem er dårlig dækning. Og JA jeg har flyttet min Homebox rundt etc., men dækningen er stadig maks. 8 meter (og JA jeg har forsøgt mig med en ny/anden Homebox).

Jeg kan sagtens læse alle de utallige indlæg hvor man skal rode med DMZ og DHCP firewire og alle mulige andre begreber jeg ikke forstår.

Kan det gøres KISS?

Jeg ser selv følgende muligheder:

1. Jeg har allerede trukket et netværkskabel, vel på 20 meter, til den del af huset, hvor dækningen er dårligst. Kan jeg sætte et Accesspoint (eller anden form for repeater) på dette kabel og derved sikre bedre trådløst netværk i denne del af huset? Problemet her, er at jeg har læst at en repeater (accesspoint) ikke bør være placeret mere end 5-8 meter fra ens Homebox (men om det kun gælder når man IKKE burger kabel, ved jeg ikke).
  2. Deaktiverer det trådløsenetværk på Homebox’en og så eller bare koble en trådløs router på (af bedre kvalitet). Jeg over vejer Apples extreme.

ER DER NOGEN DER KAN SVARE UDEN AT HENVISE TIL TDC HJÆLP ELLER ANDRE TRÅDE? OG UDEN BRUG AT MYSTISKE OPSÆTNINGER, SOM ALMINDELIGE MENNESKER IKKE FORSTÅR.

På forhånd tak og god weekend  ;-)

32 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, jeg kan faktisk ikke hjælpe, men jeg hægter mig lige på, for vi har også fantastisk dårlig dækning herhjemme. Det er vist standard med bokse lavet af Sagem.

Du skal nok ikke regne med at nogen svarer.

Ringede til Tdc og spurgte om jeg kunne koble uden om min Homebox (altså HELT uden om). Ham jeg talte med, spurgte en kollega og svaret var JA.

Jeg gik igang med at trække kabler gennem væggen etc. etc. for bare at opdage at de stik, der sidder i væggen (hun-netværksstik) var MEGET mindre, end et normalt netværksstik. Her fra går der en "mindre" netværkskabel til ens homebox, hvor der også er ét lille stik. Nothing to do. Så måtte jeg igang med at trække kablerne retur.

Ringede igen til Tdc og den gang fik jeg det rigtige svar: "NEJ" (ordet amatører faldt mig i sinde). Noget med at det lille stik skyldes at selve stikket sender signaler retur til mine telefoner (det blev lidt teknisk).

Har så igen "bortkoblet" det trådløse i min Homebox og koblet min Airport Extreme på, men ville så utrolig gerne kunne slippe helt for det der Tdc "cr.p" og kun bruges Apples produkter. Evt. en Time Capsul som hovedrouter og så en Extreme som "vidreformidling", men tilsyneladende hænger man som kunde hos Tdc, på et "Bilka" produkt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu har du jo bedt om et svar uden at komme ind på det tekniske - det er nok derfor du ikke får svar.....

Man kan nemlig ikke undgå at det bliver lidt teknisk.

Der er i det øvrigt intet i vejen for at du kunne have brugt din egen router - hvis du vel at mærke ikke også bruger enten alm. telefoni eller bredbåndstelefoni. Fakstisk kan det så også godt lade sig gøre - men så bliver det en tand ekstra teknisk.

Problemet med stikket kunne være løst - det smalle stik hedder RJ11 og kan forholdsvis monteres på et mellemkabel. Igen - du har bedt om kun at få svar uden teknik - så det kunne du jo så ikke vide.

Vh

Peter

Hej Peter,

Man kan sagtens svare, selv om det er teknisk, hvis bare man gør brugervenligt.

Eksempel:

Du køber et omformerstik tilk det lille stik, som gør at det bliver til et stort netværksstik, som passer i din Airport Extreme. Her er linket til det stik/omformer du kan bruge:

www.HerKanDUKøbeEtStikSomLaverDitLilleTdcStikOmTilEtStortStikDerPasserTilDinExtreme.dk

Så når jeg skriver jeg ikke ønsker tekniske svar, så er det svar, hvor man får en halv eller kvart løsning UDEN at der skæres ud i pap, så alle brugere kan forstå det. Det kan du vel godt klare???

Og skal jeg uddybe med endnu et eksempel:

Du kan kun bruge ovenstående omformer-løsning, hvis du IKKE haer fastnettelefon hos Tdc (eller du kan også bruge det selv om du har fatnettelefon).

Alternativt går jeg ud og køber det stik (or what ever det er) og sætter det på, bare for at finde ud af, at de måske ikke kan bruges, når jeg har fastnettelefon.

Håber du forstår hvad jeg mener, med "ikke tekniske" svar. Altså ikke nørdede svar, hvor man på forhånd skal vide en masse om teknong og IP adresser og hvordan man ændre opsætningen "ævle-bævle".

Bare svar, der er skåret ud i pap med tekniske løsninger i form af:

1. Køb dette stik (link)

2. Fjern din Homebox.

3. Sæt stikket, der nævnes i pkt. 1 i din Extreme.

4. Gå ind i "Programmer/Hjælpeprogrammer/Air-port værktøj

5. Klik på det ikon der viser din Airport Extreme.

6. Gå ind under "Netværk"

7. Sæt flueben i: "Jeg vil aldrig mere bruge en Homebox fra Tdc" (det var en joke).

8. Vælg "Anvend".

9. Vælg "gem ændringer"

etc.

etc.

Så Peter bare kom med dine tekniske svar, men byg dem om så alle vi andre brugere kan forstå dem ;-)

PS Beklager de mange tastefejl (gik ud fra dette forum hvde en "ret" funktion")...;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej teledkNOT, eller er det ikke også macNOT? Jo, men undskyld hvis jeg tager fejl.

Ja, så mødes vi igen, og jeg håber du vil indse, at dine versaler ikke hjælper, heller ikke at du stiller samme spørgsmål, om og om igen. Ganske provocerende og unødvændigt.

Du har fået svar, her og på et andet forum, men du tager dem ikke til dig. At du ikke kan læse/forstå en manual, er der ingen der kan hjælpe dig med. Du forventer måske lidt for meget - også at dette forum skulle have en "ret-funktion". Hvad mener du - du forudsætter hvad?

En sidste bemærkning: da din ægtefælle underviser i iPhone-brug, må jo din partner have lidt indsigt i at læse/forstå manualer, på trods af, at din ægtefælle ikke kan noget om netværk? Her er det måske en eller anden hjælp, at hente?

Eller

Et godt tip: inviter en god ven, som kan læse og forstå en manual, på middag eller en tur i Tivoli. Måske kan du få et 1,2 3,4,5.......98 = svar.

Eller så spørger du din mor, hun har vel altid "ordnet" alt for dig?

Hilsen

iMac

Jeg vil gerne slutte mig til kredsen af kritikere af TDCs Homebox. Jeg har "bøvlet" så meget med dårlig dækning, at jeg overvejer en helt ny løsning: SKIFT AF NETUDBYDER!!!

Omdømme 2

Er da heller ikke i tvivl om, at mange har problemer med Homebox.

Men teledkNOT, eller macNOT, har prøvet Homebox´s WiFi og Airport Extreme´s Wifi, med samme resultat!

Og hvad er løsningen så?

Omdømme 2

Ja, du... der er ingen enkel løsning, det vil sige, der er ingen 1,2,3,4,5...98=svar.

Men, en dårlig signal skyldes ofte en forstyrrelse eller, at der er en gammel enhed, der trækker "alt" med ned. Laveste fælles nævner.

Det første man kan kontrollere er, om der er andre netværk i omgivelserne, der kører på samme kanal.

Og, så kan det være andre ting som babyalarmer, vejrstationer, murer, micro, placering af routeren.

Bare nogle eksempler. Google er din ven!

Og alt det er selvfølgelig kendt viden - og prøvet. Jeg har også prøvet med en d-Link til stikkontakterne, men når kontakterne kører på forskellige faser, nytter det ikke meget.

Omdømme 2

Hvorfor spørger du, hvis du mener at det er kendt viden?  Kontakter på forskellige faser?

Et LAN-kabel er et LAN-kabel, forstår ikke helt, at de skulle køre på forskellige faser?

Stikkontakter? Vi taler jo ikke om elektronik, eller?

Måske taler vi bare forbi hinanden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du misforstår hvad jeg skriver. Jeg skriver at stikket "forholdsvis nemt kan monteres...."

Jeg henviser netop ikke til: http://www.HerKanDUKøbeEtStikSomLaverDitLilleTdcStikOmTilEtStortStikDerPasserTilDinExtreme.dk

da jeg antager at adapteren ikke eksisterer som en standardløsning.

Problemet er at du skriver noget forkert når du skriver at det ikke kan lade sig gøre - for det kan det! Men du har bevæget dig langt væk fra standardløsningerne - og derfor bliver det teknisk. Bl.a. skal du selv fremstille en adapter.

Min pointe er at hvis man vil have en løsning med brugervenlige forklaringer, brugsanvisninger med billeder osv., så må man leve med de begrænsninger standardløsningerne giver.

Hvis man gider sætte sig ind i nogle elementære sammenhænge "der ude" - så kan man komme meget længere.

Vh

peter

Ok TAK Peter A jeg forstår. Der findes ikke en løsning for almindelige brugere, men kun for mennesker der selv kan bygge et stik, eller andre tekniske løsninger.

Til dig Imac, som stadig lyder til at være tøsefornærmet over, at du fik et svar du ikke brød dig om, andet steds ("nøvevendigvis x 2"), så klæder det dig så ualmindeligt lidt at skrive som du gør. Du ved selv, at på "det andet forum" er jeg netop blevet henvist til Tdc forum, fordi "det andet sted" var der ingen der havde en enegyldig løsning (og slet ikke dig). Så det kunne jo være at en Tdc medarbejder e. lign. kunne komme med et godt bud (som forslået på det andet forum).

Og når den første Tdc medarbejder siger man godt kan koble uden om sin Homebox, så vil man da være tåbelig, hvis man ikke forfølger dette, selv om den næste siger NEJ. Men undlad venligst at svare hverken "her eller der", da du biddrager med absolut INTET.

På forhånd tak.

Hej

Jeg startede faktisk med at give dig ros for dit første indlæg, fordi du skriver hvad du har forsøgt og læst. Jeg har trukket min ros tilbage fordi det ser ud til, at du vil have alt serveret på et sølvfad.

Engang imellem føler jeg mig også som en idiot, så jeg kan godt følge teledkNOT i at det kan være uhyrligt svært at forstå de tekniske udtryk. Desværre har jeg så også fundet ud af, at kan jeg ikke hitte ud af hvordan jeg kan få skidtet til at virke, må jeg også selv gøre en ensats for at løse problemet, eller få hjælp af en der kan finde ud af det..

Jeg blev helt oplivet at at læse med, fordi jeg lige har fået en over næsen, fordi en anden bruger syns jeg skriver mine svar for simpelt (KISS= Humørikon griner højt). Det bestyrker mig i, at det altid er svært at vide for os der hjælper, HVAD den rigtige formulering er.

En ting er i hvertfald helt sikkert:

Det er kun forumteamet der kan bestemme, hvem der må skrive et svar her i forummet.

Jeg syns faktisk, at tråden burde stoppe her. 

Tak for dit bidrag MajaH.

Jeg må indrømme jeg havde et håb om, at der på et Tdc forum var nogen der kunne pege på en anvendelig løsning, da der tilsyneladende er ret mange, der gerne vil uden om deres Homebox (det er hvad jeg har fået opfattelsen af, ved at google en del på emnet).

Da der ikke er kommet et KISS svar, må jeg konkluderer at der p.t. ikke findes en  KISS løsning.

Mit håb er så, at nogen fra Tdc læser med på sidelinjen og forstår at nogle Tdc kunder egentlig godt vil betale Tdc for deres bredbåndsforbindelse, men UDEN at være bundet af et ikke specielt godt produkt (Homebox). Umiddelbart ser det ud til, at eneste løsning er, at Tdc sælger varen uden at kunder SKAL "stavnsbindes" af et produkt, som den pågældende Homebox.

Mht. alle kan skrive og svare hvad de vil, så er det utrolig godt netetik, at man undlader at svare/kommenterer tråde, når man absolut intet har at biddrage med ud over at ævle bævle om at jeg (eller andre) jo må være dumme siden vi rejser samme spørgsmål på flere forums (det er det budskab jeg modtog...og det er jo trist når jeg søger nogle brugbare svar eller forklaringer).

Jeg er ikke specielt IT kyndig og derfor må jeg nødvendig ty til divers forums (specielt når opringninger til Tdc Kundeservice giver to forskellige svar). Hvis man så skal svines til, fordi man spørger pænt, så må jeg indrømme at jeg mister forståelsen for et forum. Altså formålet med et forum. For mig er formålet med et forum, at brugere kan stille spørgsmål og så kan "dem der ved noget" komme med svar. Her efter burde det være tilladt at man kommer med uddybende spørgsmål, nu når man IKKE forstår de "tekniske svar", eller man med god sund fornuft kan konkludere, at dem der svare, egentlig ikke ved særlig meget, men bare henviser til hjemmesider (i mit tilfælde til Apples hjemmesider, som jo INTET skriver om Tdc Homebox).

Men til dem af jer der forsøgt at svare så MANGE TAK. Hvis tråden ellers får lov at stå, kan det jo være at "en eller anden" en dag giver en KISS løsning, eller Tdc vælger at kunder kan slippe for Homebox.

Hej teledkNOT

Har jeg lov til at forandre mening?

Nej jeg synes ikke tråden skal lukkes, da du og andre med de problemer du har, faktisk fortjener at det virker.   Også selvom det er et KISS svar du efterlyser.

De fleste med problemer bliver glade for, at blive ledt hen til en tråd, som har hjulpet andre. Jeg har ikke meget forstand på homeboxen, fordi jeg er youseekunde, og som følge deraf, ikke har sådan en. Men jeg har læst mange af de tråde der omhandler emnet, og så synes jeg, det er god netetik at hjælpe en bruger til at få sit udstyr til at virke, og særlig hvis der ikke er andre der har et bud. OK - Jeg kan komme til at dumme mig, ved at henvise til en forkert tråd, men der er vel ingen af os der er fejlfrie.Blinkende humørikon

Du har skrevet at du ikke vil have en henvisning til andre tråde og websider. Det er lidt ærgerligt for jeg har fundet to KISS sider, som du måske kunne have glæde af. Men på den anden side så har du jo nok læst dem. DERFOR

hvis du har læst dem eller hvis det er skudt helt forbi (fordi du har apple), så bedes du bare trække på smilebåndet og tænke "Den idiot" om undertegnede.   side 1   side 2  Sidstenævnte er en ældgammeltråd, så mon ikke der er et eller andet der trænger til at strammes lidt op på. Måske en ny vejledning i KISS format på en tdc-web-side. 

Tak igen MajaH.

Begge dine links er læst. Lidt sjovt at det første jeg lagde mærke til ved "side 2" var at den pågældende bruger, som havde skrevet indlægget, var bortvist.....håber ikke kritik af Homebox medfører bortvisning (det var dagens joke). Glad humørikon

Jeg tror bare vi skal konkluderer at der ikke p.t. findes en løsning (som er forholdsvis simpel) der kan give os brugere mulighed for helt at slippe af med vores Homebox.

På et tidspunkt havde jeg et 6 siders worddokument (copy og pasted alle indlæg jeg kunne finde omkring Homebox....og at den måske ikke er det bedste produkt), desværre var der ingen KISS løsning ud over at skifte udbyder.

Jeg kan se min forfølgelse af emnet, både på dette forum og andre, har virket generende for "nogen". Forhåbentlig mest fordi jeg har anfægtet de svar, der er givet og herved påvist at det ikke er nok at sende nogle links til Apples hjemmesider etc. MEN jeg er stadig taknemmelig for alle svar (også de mindre pæne), for de har været afgørende for at jeg er endt med konklusionen at der bare ikke er en vej uden om ens Homebox (ud over at opsige sit abonnement).

Uden at være teknisk expert !

Trådløs kan flyttes ret langt væk fra accepoint til den enhed du ønsker koblet op med

"Netværks homeplug" (google det)

hvor du fører forbindelsen over i strømnettet ved accespoint og ud der hvor du ønsker det, om du så ønsker et kabel eller bare tættere på en udendørs terasse el lign er jo op til dig, der findes et hav af de løsninger idag og nærlæs  inden du køber og spørg forhandler om det dækker dit behov og du slipper for en masse kabler uanset hvad.

Den homebox jeg har stående kører fint uden boost og trækker 3 computere i huset hvoraf de 2 trådløs samt en Ps3 uden problemer og det med ca 8m fra accespoint til modtager gennem flere mustensvægge!

Håber du får en løsning du kan bruge og JA man skal da kunne komme af med surt opstød på et forum , bare man læser det igennem selv og putter den sarkasme ind der skal til så alle gider læse det!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej teledkNOT og alle i andre i denne tråd.

Jeg vil nu prøve at forklare "KISS" måden at indstille sit trådløse netværk på, og evt. gode fif til hvordan det trådløse kan udnyttes mest optimalt.

Folk har hver deres opfatning af det trådløse signal's rækkevidde på TDC homebox. 

Forklaringen:

TDC homebox kører med nyeste standard indenfor trådløs udsendelse (802.11 N, 300 Mbit/s)

Hvad enten det er et 54 (som en gammel router eller netkort kører med) eller 300Mbps netudstyr, benytter de samme frekvensområder til at sende med.
Et 300Mbps net vil derfor blive lige så forstyrret som et 54mbps, hvis dette er indstillet forkert/står forkerte sted iht. andre frekvenser.

1) Du bør starte med at få et overblik over hvilke kanaler som er i brug i nærheden af din bolig.
Til dette kan du f.eks. benytte "inSSIDer" fra www.metageek.net (Windows) eller "Wifi Analyzer" (Android)

2) Sørg for at vælge de kanaler til din egen router(homebox) som giver dig mest muligt "overskud" eller afstand til de øvrige kanaler i brug.

Kan du finde nogle kanaler som ikke er "mættet" af andres net, vil du oftest opleve en forbedring af stabilitet, hastighed og rækkevidde.

Jo flere som benytter samme kanaler (overlapper i kanalvalg og sendestyrke), jo lavere hastighed. (præcis ligesom en gammel walkie talkie - flere på samme kanal = ikke så godt Glad humørikon )

Mange routerer benytter som standart kanal 6 (homebox bruger kanal 6) eller 11 og de kanaler kan derfor ofte være groft overtegnet/mættet i tætte bebyggelser.

Hvis vi skal holde det til "KISS" og jeg skal skære det virkelig ud i pap, vil jeg nu fixe en lille guide til hvordan et kanalvalg bliver skiftet.

Åbn din browser (f.eks. Internet Explorer) og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet.
Tryk på Enter for at åbne routerens konfigurationsmenu

Vælg det billede, du ser på skærmen

Gammel forside lille 

1. Indtast admin i feltet Brugernavn. Har du endnu ikke oprettet dit eget password, skal du lade feltet Password være blank.

2. Klik på Ikon til konfiguration for at logge ind i konfigurationsmenuen.

3. Klik på Trådløs i venstre side, for at redigere de trådløse indstillinger.

4. Klik på Generelt, for at redigere de basale trådløse indstillinger.

Skift trådløs frekvens, HomeBox

5. Ved kanal vælges en anden kanal end der allerede er valgt.

6. Tryk Godkend på for at gemme ændringen.

Bemærk:Computere eller andre tilsluttede enheder kan kortvarigt miste forbindelsen, når ændringen træder i kraft. Dette varer kun til de automatisk opdager at netværket nu benytter en anden kanal.

Når i har installeret inSSIDer, er det nu i kan vælge den bedste kanal i netop jeres område.

For at holde sporet lidt på det trådløse og homebox, kan jeg fortælle lidt fif vedr. dette.

Et trådløs signal bliver sendt ud i en "regnbue" dvs. jo højere homeboxen bliver placeret jo bedre rækkevidde skulle dette give set på et hus. Illustration: 

Når det så er sagt, er der jo forskel på hver bolig. Her tænker jeg både på vægge(nogle kan indeholde gammeldags hønsetråd som trådløse frekvenser ikke bryder sig om!) og størrelse. Som udgangspunkt er det oplyst, at vores Homebox skulle kunne række 35 meter i rækkevidde iht. det trådløse. Dette er selvfølge i fugleflugt, som bliver nedbrudt af vægge og andre forhindringer.

Hvis man derimod stadig oplever dårlig rækkevide af sit trådløse net, kan der med fordel sættes sin egen router på, eller en repeater som er tidligere nævnt. Det er her det tekniske kommer ind i billedet, da man skal ændre på DHCP opsætning (hvis man skal have sin egen router på) KISS forklaring: Ip adresserne må ikke konflike hvis man skal have sin egen router på.

Der findes mange forskellige repeterer, og det nemmeste er nok, at trække et kabel hen til denne, og derved sendes der et "nyt" trådløs signal fra denne enhed og ud i huset/bo-sted.

en trådløs repeater, er en router som kan modtage signal fra en anden router og derved forstærke/sende et nyt trådløs signal ud, for at forlænge dette.

Nu faldte snakken også på Apple produkter. Disse er også helt fine, dog mener jeg personligt, at det er lidt fastgjort, og det skal gå efter Apple's vilje iht. opsætning og virkemetode. Jeg har dog kun hørt godt om deres http://www.apple.com/airportextreme/ - som kunne være et ganske glimrende alternativ til en extern router hvis man ville dette.

For at skære det ud tilsidst. Basic:

1. Ændre trådløs frekvenskanal til en kanal som enten er alene i naboområdet - eller som har mindst "streger indover sig i inssider" 

2. Flyt homebox fysik, et andet sted hen, eller så langt væk fra dens nuværende placering, som dette er muligt. (Dog skal det siges, at kablet fra telefon stikket og til homeboxen (RJ11 telefonkabel) ikke må overskride 2 meter, da dette giver dårlige resultateter iht. levering af forbindelse til homebox fra telefon stik) 

3. Den tekniske del: Ændre i homeboxen DHCP (ip tildeling) og tilslutte sin egen router.

4. Tilslutte en trådløs/kablet "repeater" for at forlænge det trådløse signal.

Altsammen kan altså lade sig gøre, men det er jo op til personen selv, hvad der vælges. Dog vil jeg klart anbefale indstillingsvalgmulighederne først. (kanal skift trådløs)

Håber denne mini guide kan afhjælpe de fleste trådløse problemer. 

Mvh. Lennart
TDC 

Hej lennart

KANON forklaring Glad humørikon

Hvor ville det være rart hvis andre (rundt omkring på diverse forums) kunne finde ud af at svare på det, der reelt er spurgt om. Det ville gøre tråde langt kortere og langt mere brugervenlige.

Jeg vil nærlæse din tråd flere gange og jeg er ret sikker på at der er MANGE andre der også vil få gavn at dit svar.

Har p.t. ikke afprøvet inSSIDer og Wifi Analyzer, men til gengæld Istumbler. Kan desværre ikke finde ud af at indsætte billeder på dette forum (som du har gjort), for så kunne du se hvad Istumbler fortæller om mit trådløse og derved måske fortælle om det ser ok ud, eller ej. Umiddelbart viser Istumbler ikke andre trådløse netværk (og det lyder logsik da jeg har ca. 200 meter til nærmeste nabo), havde dog forventet at min tyverialarm ville dukke op, men måske er Istumbler bare ikke god nok.

MEN da jeg udelukkende bruge Apple produkter så er der jo et program på disse produkter som også ganske fint viser det trådløse netværk. Men igen uden at kunne poste billeder er det svært at forklare hvad det er jeg ser og om det er godt eller skidt.

Jeg har "slukket" for det trådløse netværk i min Tdc Homebox og købt en Airport Extreme og så den op centralt. Desværre er resultatet ikke blevet særlig meget bedre end det var før, så et eller andet er der da galt.

Jeg prøver at nærlæse dit indlæg igen et par gange og ser om der er noget, der lige "ringer". ;-)

Men TAK for et godt skrevet indlæg, der henvender sig til os, der nødvendigvis ikke er "nørdede". 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er bare glad, for at kunne hjælpe Glad humørikon

Når/hvis du har læst min post igennem, kan du bare skrive på emnet igen, hvis du har flere problemer, så vil jeg svare efter min bedste evne, for at kunne løse dit/dine problemer Glad humørikon

God weekend.

Mvh. Lennart
TDC

Omdømme 2

Hej Lennart,

du har brugt en hel del tid med ord og billeder, til at forklare det, som allerede er forklaret. Men fin og fyldesgørende information.

"...at det er lidt fastgjort, og det skal gå efter Apple's vilje iht. opsætning og virkemetode...." Nej, her tager du ganske fejl - der er ingen restriktioner, man bestemmer selv hvordan det trådløse netværk skal fungere.

Problemet er nok, som jeg læser det, at det er rigtigt svært at finde ud af, hvad det er som forstyrrer det trådløse netværk. inSSIDer fortæller om andre trådløse netværk, men ikke om betonmure, babyalarmer, vejrstationer, trådløse telefoner, micro mv.

Her må man så prøve sig frem: slukke enheder, flytte enheder - andre kan ikke gætte sig frem til, hvad det er som blokkerer WiFi-signalet. Det kan også være en "gammel" enhed, der trækker signalet ned - "laveste fællesnævner".

Min konklusion er, at uanset hvad trådstarter end prøver - om det så er med TDC Homebox eller Airport Extrreme - er det noget der forstyrrer og det store spørgsmålet er så, hvordan man lokaliserer det (ud over andre trådløse netværk, hvilket en Mac kan - det er indbygget under "om denne Mac - WiFi", så man har ikke brug for et tredje parts program)?

Mvh

Hej teledkNOT

Jeg syns, at Lennart fortjener et klik på "synes godt om" knappen, han var måske slet ikke kommet på banen med den lange forklaring, hvis ikke alle os andre havde skrevet i tråden. Så den med at man ikke skal skrive, hvis man ikke kan skrive som ham, synes jeg er en meget nedsættende holdning at have, over for de brugere der forsøger at hjælpe. Det kunne jo være, at de samme brugere havde en god løsning hvis du skulle være så uheldig at støde ind i et andet problem, og så får du måske slet ikke et svar.

Nå men grundet til dette indlæg:

Er der ikke en eller anden der har forstand på at sætte nogle rigtig gode og rammende emneord under Lennart indlæg så andre ikke kyndige brugere let kan finde det. Jeg har overvejet at skrive "KISS for trådløst" men jeg tror ikke ret mange  ikke nørder, ved hvad det emneord står for. Humørikon med tunge

PS. Jeg har læst at en hel karré ikke kunne modtage trådløst, fordi en elevator i ejendommen lavede for meget "støj".

Omdømme 2

Hej Maja H

Måske fortjener Lennart en ros, men han henviser til inSSider, som er et program til Windows... Ingen direkte løsning, efter min mening. Mac´en har en indbygget, "WiFi-analyzer".

Men rosen kan måske alligevel være begrundet, pga det lange fine, ambitiøse svar?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)