Homebox, flere samtidige brugere og udfald

Vi har tidligere haft Telenor som leverandør, og haft et trådløst netværk plaget af mange andre fejl, men ikke denne. Er nu skiftet til HomeDuo og den medfølgende Sagem HomeBox. 

Problemet er følgende:

Vi er mange i huset, der bruger netværket. Bla. Android telefoner, PC'ere, PS3 og Xbox. Ikke alle samtidig, men i situationer hvor der spilles på både Xbox og PS3 falder netværket ud på min kones og min PC. Er der kun PC'ere på synes problemet ikke at opstå. 

Vi har iøvrigt fin båndbredde når der er "hul" igennem - op til 16 mbit. 

Når jeg søger på andres erfaringer ser jeg at problemet kan opstå når båndbredden er opbrugt, og faktisk betyde at det virker som om netværket er helt væk. Altså vores oplevelser. 

To spørgsmål til nogle der er klogere end jeg:

1) Kan det være forklaringen på vores fejl?. Det var ikke sådan på vores gamle udstyr/linie, som blot blev langsommere når der var mange på. 

2) Nogen forslag til at løse problemet?. 

3 Kommentarer

Ring ind til supporten og få startet en overvågning af linjen. Efter en dag eller to kan den interne tekniker se om der er fejlsekunder eller anden form for støj på og vurdere der om der skal en kørende tekniker på opgaven.

Hvis han ikke ser fejl på selve linjen kan det være han kan sende en anden konfiguration ud i boxen som retter evt. fejl.

Hvis det er en Erhvervs/Medarb. bredbånds linje så ring til 80808090 og tast dit fastnet eller EM nummer ind.

Gode forslag. Vi prøver ad den vej - tak for hjælpen. 

Indtil for nylig, så gik Homeboxen totalt i knæ, hver gang jeg kørte Bittorrent og måtte genstarte Homebox'en efterfølgende for overhovedet at få internet forbindelse igen.

Har nu konstateret at med den sidste version er dette ikke et problem mere.

Nuværende verison i min box = Fast3DK04_7AH046

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P