Homebox

Hej

Vi har fået jeres Homebox og har dejligt nemt fået vores computere på!

Så langt så godt....

Men vi vil gerne have sat vores printer på, så den kan bruges af de 2 computer og trådløs bærbar.

Den (Canon LBP5300) er sat til med netværksstik til homebox'en, men kan ikke finde den, når jeg installere ny printer!

Har prøvet mange forskellige ting men kan ikke få det til at virke....

Håber i kan hjælpe

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PrimaP

På Canons hjemmeside står der følgende om LBP 5300: "Opsætningen er hurtig og enkel med NetSpot Device Installer."

Jeg tror således, at det er printerens manual og NetSpot Device Installer, du skal have fat i.

Mvh Stephen

Det har jeg prøvet, men den kan stadig ikke finde printeren....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PrimaP

Jeg foreslår, at du lige checker, om  printeren har fået tildelt en IP-adresse af TDC HomeBoxen.

Du logger ind i HomeBoxen ved at skrive hhtp://192.168.1.1 i din browser adresse felt. Skriv admin som brugernavn og lad passwordfeltet stå tomt (med mindre du har ændret brugernavn og password Blinkende humørikon). Her kan du se, hvilke enheder, der har forbindelse til HomeBoxen.

Hvis printeren ikke har fået tildelt en IP-adresse, så forklarer det, hvorfor computeren ikke kan finde printeren.

Kan du ikke "resette" netværkskortet i printeren? - for jeg vil umiddelbart gætte på, at det er indstillingerne/opsætningen i printerens netværkskort, der skaber problemerne. Men det kan selvfølgelig også bare være en dårlig forbindelse. Du kan evt. prøve at flytte stikket til en anden port på HomeBoxen og prøve med et andet netværkskabel.

Mvh Stephen

Hej

Jeg har været inde på hhtp://192.168.1.1 men må indrømme jeg ikke ved hvilke en af dem der er printeren....

Omdømme 3

Hej PrimaP

Hvis du ved eller kan finde frem til, hvad der i øvrigt er tilsluttet HomeBoxen, kan du måske bruge udelukkelsesmetoden? Husk, at hvis du har Home Trio, så har TV'et fået tildelt den ene af IP-adresserne.

En anden mulighed er at afbryde netværksforbindelsen til printeren og se, om én af IP-adresserne forsvinder fra oversigten over aktive IP-adresser.

Mvh Stephen

Jaaa....

Men det har jeg alleredet prøvet og selvom jeg slog fx printer fra så var der stadig 3 IP adr. også hvis jeg gjorde det med en computer og opdaterede, intet ændret sig....

Omdømme 3

Hej PrimaP

Jeg kan godt se, at det kan være lidt svært at finde ud af, hvad status er, men ud fra det du skriver, er det mest sandsynlige, at printeren ikke har fået tildelt en IP-adresse og derfor ikke har forbindelse med HomeBoxen.

Du kan evt. fjerne forbindelsen til alle enheder, der er tilsluttet HomeBoxen, slukke og genstarte HomeBoxen og derefter tilslutte enhederne én ad gangen. Så kan du formodentlig se, hvad der sker og finde ud af, om HomeBoxen har forbindelse til printeren.

Alternativt kan du via printerens menuer formentlig finde ud af, hvilken IP-adresse printeren har fået (hvis den har fået tildelt en! Blinkende humørikon). Da jeg ikke kender printeren, ved jeg dog ikke, hvordan man finder IP-adressen og ser, hvad printerens netværksstatus er. Printeren har måske en indikator, der viser, om den har netforbindelse?

Jeg kan forstå, at HomeBoxen ellers fungerer fint, så det er nok ret usandsynligt, at det er den, der er skyld i problemet. Hvis du har prøvet med 2 pc'er (og der ikke er tale om "fejlbetjening" Blinkende humørikon), er de formentlig heller ikke årsag til problemet.

Det lyder til, at det er i printerens opsætning eller forbindelsen mellem printer og HomeBox, at du skal søge efter problemet, og en fejlmulighed er, at printeren i forbindelse med tidligere brug har fået tildelt en fast IP-adresse, som ikke virker i forbindelse med HomeBoxen.

Mvh Stephen

Okay

Nu står jeg faktisk i en anden situation Blinkende humørikon

Jeg har sat to computer og homedisken til min homebox, så nu er der jo ikke flere indgange.

Så ville jeg sætte printeren til en computer og dele den over et arbejdsnetværk, MEN den ene computer er opsat til domæne og kan derfor ikke opsætte et hjemme/arbejdsnetværk!!!

Så ville høre har jeg andre muligheder for at dele printeren?

Eller kan jeg tilslutte en af vores gamle router til homeboxen så jeg for flere indgange???

På forhånd mange tak for hjælpen Glad humørikon

Vanessa/PrimaP

Omdømme 3

Hej Vanessa

Jeg har selv kørt i en periode med min egen router tilsluttet TDC HomeBoxen, så du kan formentlig godt få det til at virke. Du skal dog være opmærksom på, at der nemt opstår problemer, hvis både TDC HomeBoxen og din egen router tildeler IP-adresser (fungerer som DHCP-server), og hvis din egen router har indbygget trådløst netværk, skal du også have styr på de to trådløse netværk.

I stedet vil jeg foreslå, at du anskaffer dig en switch med 4 porte. Den forbindes bare til en af portene i TDC HomeBoxen og fungerer som "fordelerdåse". Du har så mulighed for at tilslutte op til 7 enheder. Glad humørikon

Mvh Stephen

Ja selvfølgelig

Havde helt glemt Swich'en, har jo to liggende....

Håber så jeg finder ud hvad er hvad så jeg kan få lavet en ny IP adr til printeren.

Ellers vender jeg frygløs tilbage Blinkende humørikon

Hej igen

Når jeg går under DHCP forbindelser så er swich'en kommet på men ikke de ting som er sat i den hvorfra styre jeg dem?

Omdømme 3

Hej Vanessa

Switchen er ikke som sådan en selvstændig enhed, men blot en "fordelerdåse", så den burde ikke få tildelt en IP-adresse og ikke stå på listen over DHCP-forbindelser.

De tildelte IP-adresser, som dine enheder har fået eller får tildelt, burde fungere helt som hidtil (inkl. din printer) og alt "styres" fortsat via routeren.

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P