Homeboks - slå routerfunktionen fra

• 0 kommentarer
For at få hurtigere internet er jeg skiftet fra ISDN-opkobling til Homeboks.

Det har givet det problem, at før kunne jeg via egen firewall og router tilgå Sundhedsdatanettet via egen VPN forbindelse. Nu hvor Homeboksen "leger" router foran min egen, er det ikke længere muligt at tilgå Sundhedsdatanettet. Via deres administartor får jeg at vide, at Homeboksen ikke må være en router foran VPN-forbindelsen.

Så hvordan disabler jeg routerfunktionen.

Har set på flere tråde, men kan ikke der finde en fornuftig løsning.

Vores virksomhed er afhængig af, at kunne komme på Sundhedsdatanettet.

Med venlig hilsen ERWI

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

erwi skrev:
Så hvordan disabler jeg routerfunktionen.

Desværre, det kan ikke lade sig gøre med TDC Box og Homebox

Har dog bemærket at TDC er begyndt at levere et Motorola-modem med kun een port - måske det er til folk som kun har internet gennem TDC og som gerne vil bruge deres egen router.....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kunne godt forestille mig at du ikke har fået helt korrekt svar - men jeg gætter lidt lige nu....

Sandsynligvis er det ikke det at der er en router i vejen. Det er den indbyggede firewall der er problemet. Den kan du deaktivere ved at gå ind under DMZ i firewall-indstillingerne - om ikke andet - så koster det ikke noget at forsøge :-)

Det lyder som om du har en virksomhed.... Du kan også få en erhvervsforbindelse - så bliver der straks åbnet en helt ny verden af konfigurationsmuligheder.... Men det er en helt anden sag...

Vh

Peter

Hejsa

jeg havde samme problem ,dog med en nas server , ved at indtaste den ip adresse som jeg havde lagt fast i min nas ind i homeboxen under firewall under DMZ  ( husk x i aktivering)l som også beskrevet af anden bruger er alle problemer løst.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Tror at problemet her er at din egen router automatisk opretter vpn og så får du et lidt mere kompliseret setup. Hvis du har bredbåndstelefoni er der i dag ingen vej uden routeren. Erhverv kan dog få oprettet bridge til en lan port. Prøv at kontakte hotline og spørg om de vil sende dig et modem i stedet.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P