Svar

Homeboks duo sammen med LinkSys VOIP adapter?

• bkh
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Problem: Udgående VOIP opkald virker, men indgående opkald er meget ustabilt, de fleste indgående opkald går aldrig igennem.

Udstyr: Vi har en Siemens SL400 Gigaset DECT basestation med 3 trådløse håndsæt koblet på en LinkSys SPA2102 IP adapter som igen er kabelforbundet med en TDC homebox duo ADSL box.

IP adapteren skal bruge portene 5060, 5004 og intervallet 16000-20000 for at fungere og jeg har åbnet for disse porte i TDC boksen. Onfone (vores IP leverandør) fortæller mig dog, at alligevel går både indgående og udgående opkald tilsyneladende altid via port 49152 i TDC boksen. Det kan de åbenbart se på deres system, når de prøver at kalde mig op.

Er der nogen derude, som kan fortælle mig, hvorledes man får sin TDC boks og sin SPA2102 til at arbejde ordentligt sammen?

Skal man f.eks. åbne port 49152 og sende den til 5060? (ustabilt siger Onfone). Eller skal man sætte firewall i TDC boksen til minimum? (virus!) Eller????

Hører gerne fra jer derude.

icon

Bedste svar af bkh 6 marts 2012, 15:39

Tak til Line for svaret, som jo desværre ikke bragte mig meget nærmere.

Jeg har ikke IP telefoni fra TDC men kun boksen (routeren) som oprindeligt kom med.

Jeg har nu foreløbigt sat port forwarding på 49152 og sendt den til 5060. Et par prøveopkald fra en anden IP telefon fra en anden udbyders net bekræftede at denne løsning tilsyneladende virker og at reduktion af firewall til minimum ikke havde nogen virkning.

Så nu står firewall igen til standard og vi observerer situationen.

Der har siden denne indstilling været et antal indgående opkald og de har fungeret upåklageligt.

Jeg lukker derfor denne tråd nu og betragter sagen som løst.

Se original

2 Kommentarer

Hej Bkh

Tak for dit indlæg.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at få de to systemer til at arbejde sammen, da jeg ganske enkelt ikke har nogen viden om det udstyr, du har fra Onfone, men det undre mig da også, at det er nødvendigt.

I din titel på indlægget, ser det ud som om du har TDC Homeduo, og har du det, har du telefoni fra os, og så er det slet ikke nødvendigt med Onfones udstyr.

Du kan se på dine regninger fra os, om du også har telefoni i din løsning.

Hvis du mangler vejledninger til de funktioner der er i vores TDC Homebox, så kan du finde alle vejledninger her:

http://go.tdc.dk/rvtuz

Her finder du også vejledninger til portforwarding m. m.

Det er de eneste muligheder vi har for at hjælpe med ip-telefoni fra en anden udbyder, da vi desværre ikke har nogen viden om deres udstyr. Hvis du ikke allerede har ip-telefoni fra os, så kan du eventuelt få det, så kan vi hjælpe, for så fungerer det hele på vores udstyr, og du skal ikke have andet ind over.

Hilsen Line

Tak til Line for svaret, som jo desværre ikke bragte mig meget nærmere.

Jeg har ikke IP telefoni fra TDC men kun boksen (routeren) som oprindeligt kom med.

Jeg har nu foreløbigt sat port forwarding på 49152 og sendt den til 5060. Et par prøveopkald fra en anden IP telefon fra en anden udbyders net bekræftede at denne løsning tilsyneladende virker og at reduktion af firewall til minimum ikke havde nogen virkning.

Så nu står firewall igen til standard og vi observerer situationen.

Der har siden denne indstilling været et antal indgående opkald og de har fungeret upåklageligt.

Jeg lukker derfor denne tråd nu og betragter sagen som løst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)