Svar

Homeboks

• Deltager
  • 6 kommentarer
Nu prøver jeg her.

Har efter mange år med en tdc forbindelse nu valgt at prøve en Home duo løsning.

Jeg har sat homeboks til i mandags og har siden prøvet at få min samsung clx-3175 fw trådløse printer på mit netværk. Jeg har prøvet port forwarding, jeg har ændret til wep sikkerhed, jeg har prøvet at tilslutte min gamle linksys router, hvor alt, før i mandag fungerede perfekt, den tilsluttede jeg og lavede DMZ og portforwarding. INTET hjælper. Tdc hotline prøver at hjælpe, men de siger at det ikke er hos dem..... så jeg skal betale for router support.......... what........ fordi de leverer noget skrammel som ikke kan fungere som en almindelig router så skal jeg betale.....

Nå men så fik jeg luft......

nogen herinde der har en løsning????????

icon

Bedste svar af mofpe 18 marts 2011, 14:24

Hej Allan

Har prøvet at pinge printer på adressen 192.168.1.200. Den svarer ikke. Så der er noget der ikke helt er som det skal være.

Tror nu jeg vil gå efter løsningen med min linksys.

Har i nogen ide om hved jeg skal ændre i linksys for at jeg ikke konflikter med det net segment som homeboksen bruger.

Og jeg har ikke nogle andre TDC produkter tilsluttet.

Vil meget gern få min printer til at virke på homeboksen, men er ikke en ørn til alt det med IP adresser og lign.

Så hvis i vil guide mig til den rigtige løsning, vil det hjælpe mig meget.

Er nu på 5 dagen med disse problemer.

Har f. eks. også prøvet med at ændre til wep sikring, uden det hjalp. Humørikon med tunge

er nu på wap med TKIE (tror jeg det hedder)

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Vil lige høre, kan du se dit trådløse netværk fra din printer ( Det nye tdc-xxxx).

Det hjælper ikke at portforwarde til din nye router, du vil højst sandynligt køre på 2 forskellige netværk.

Skriv lige lidt mere info og lad os se om vi ikke kan få dig på Glad humørikon

mvh

Jeg kan se homeboxen TDC 4094 fra min printer, og taster selvfølgelig passphrase og gemmer den. Men printeren kan så ikke ses på homebox, og heller ikke i installations forløbet hvis jeg prøver at installere printeren forfra. Jeg vil juble og rose TDC Meget glad humørikon hvis du kan få det til at virke.

På forhånd tusind tak.

Det kan da for pokker ikke ovrraske, når det drejer sig om TDC.

De har kun RENE amatører ansat som programmører.

Der er aldrig noget - bortset fra deres fandenns reklamer - der kan bruge på de sider, som man får frem

i selvbetjening.

Hvis de ikke snart rejser fra det katapultsøde, som de sidder på, så trykker jeg på AFFYRINGSknappen

med en KLAGEMAIL til forbrugerOMBUDSmanden.

Når jeg trykker på pdfLINket i GamleRegninger, så får jeg en blank side.

Der er TDC på niveau med kvaliteten hos SKAT. De kan sku' heller ikke finde ud af de mest

banale opgaver.

Det er på tide, at vi sammen laver i TDC-Hadeaide på webben.

Så kan de vel for fanden lære det.

Det er en galej du ikke får mig med på.

Jeg har i 30 år været tilfreds kunde, og ved af bitter erfaring at ingen af de andre teleselskaber er en s... bedre.

Så lad du din hadeside, men husk alle de andre selskaber..........

For jeg ved at TDC finder en løsning.

Omdømme 2

Hejsa

Jeg fundet ud af via google at der var en anden bruger på et engelsk sproget site der havde lignende problemer. Hvis eller dine engelsk kundskaber er gode nok står løsningen her. Det er åbenbart et problem på flere typer router end lige den sagem som tdc benytter. http://www.techsupportforum.com/forums/f109/samsung-clx-3175fw-wireless-problems-540427.html

Jeg er dybt imponeret af den meget STORE hjælpsomhed, som TDCansatte udviser her på forum.

Jeg har linket til den side, som du henviaste til, men for at finde svaret på TDC's problem med deres

manglende printfunktion i Selvbetjening, så skal man bruger megen tid på ørkesløs arbejde, som man faktisk har betalt TDC for at klare for sig.

Dette problem er bl.a. en af årsagerne til, at jeg fortsat vil have mine regninger via min egen postkasse.

Mærkelig nok er det kun hos TDC of SKAT sådanne problemer forkommer.

Begge har store problemer, når det drejer sig om brungerinterface på nettet.

TDC hælder alt deres reklamefis ud i hovedet på deres kunder - selv når de er logget på deres MIT Tdc.

Det er noget man kan i United FUP, men det kan man ikke tillade sig her i Danmark.

Basta bananskald!!!!!!!!!!!

Hejsa 

Tak for link. mit engelske er ok, dog ikke så meget på IT siden. Derfor vil jeg høre om du kan "oversætte" denne del af løsningen.

My awesome solution was to simply reserve an IP address for the printers MAC in the routers DHCP pool. Then I rebooted the printer and I now have a working wireless printer on my network no matter how many times I power it off and on, though I did have to reboot it twice on one occasion

Altså hvad skal jeg gøre og hvordan ser printerens MAC adresse ud. Er den ligesom en IP adresse eller?

Jeg er ikke såstærk på disse termer.  :-)

Omdømme 2

Hejsa

Alle netkort uanset om de er trådløse eller med kabel har en mac adresse, formatet er 01:23:45:67:89:ab

Du kan enten finde den på din printer (opsætningsmenuen eller en label) ellers kan du prøve at få den til at forbinde til din gamle router og inde under dens dhcp forbindelser her udlæse mac adressen. Hvis du har mulighed sæt din printer op med fast ip adresse. Det der foreslås er at man i routerens dhcp server tildeler printeren en fast adresse. Jeg har ikke selv homebox på lige nu men vil lige senere sætte en til så jeg kan hjælpe dig på vej ind i indstillingerne.

mvh

Glad humørikon

Omdømme 2

Så har jeg kigget lidt i boxen.

Når du er logget ind på http://192.168.1.1 og brugernavn admin

Under avanceret finder du punktet dhcp forbindelser, her klikker du på "ny statisk tilslutning" og indtaster oplysningerne på din printer.

Skulle dette ikke hjælpe så prøv at sætte homeboxen´s trådløse net op med de samme oplysninger som din gamle router. 

Jeg er godt nok lidt frustreret nu.

DCHP forbindelser ser sådan her ud

Printer192.168.1.20000:15:99:34:e1:efStatiskLAN Bridgeudløbet

Og jeg har prøvet at give printeren IP adressen, men lige lidt hjælper det. 

Jeg kan ikke få fat i printeren overhovedet. 

Nå men i morgen arbejder jeg videre. 

Men har du jk nogen gode ideer vil jeg meget gerne have dem.

Omdømme 2

Læser lige lidt op på din printer og skriver tilbage i morgen Glad humørikon

Det vil jeg se frem til. Meget glad humørikon

Hej

Det ser ud som om du bruger en ip-adresse som TDC Homeboxen ikke er sat op til at kunne bruge som standard.

TDC Homeboxen er som standard sat op til at du kan bruge ip-adresserne 192.168.1.10 -> 192.168.1.99.

Så du kan ikke bruge ip-adressen 192.168.1.200 med mindre du selv har ændret ip ranget.

Omdømme 2

Hejsa

Det er kun dhcp serveren i boxen som kører op til 99 i range. Så længe at det er samme subnet de ligger inde under bør det ikke give problemer. Jeg har selv kørt med et lignende setup. Men prøv at ændre trådløst lan i boxen til wpa istedet for wpa/wpa2 og kryptering til tkip. Nogle trådløse enheder har problemer med den nuværende opsætning hvor boxen tilbyder begge dele. Prøv herefter at tilslutte igen og tjek på din printer om den kan modtage en dhcp tildelt ip adresse. Det ses nemlig også på nogle trådløse enheder at de er tilsluttet men ikke kan tildeles en ipadresse fordi at koden ikke bliver accepteret. Når det er sket kan du tjekke boxen igen og se om din printer nu befinder sig på listen over tilsluttede enheder. Skulle den være det kan du nu markerer feltet med statisk ip adresse. Så vil dhcp serveren i boxen altid uddele den ip adresse til enheden med den mac adresse. I følge manualen på din printer skulle den nemlig understøtte både wpa og wep men sidstnævnte er ikke noget man ønsker at bruge da den brydes meget let. Hvis det fortsat skulle drille må vi prøve af andre veje at få hjulpet dig igennem for det skal kunne lykkedes. Glad humørikon

mvh

Hejsa JK

Ja, så kan jeg se min printer med ip på homeboksen. Men min PC kan stadig ikke finde den.

Nogen gode råd?

Nu er jeg så frusteret så jeg vil bede om en vejledning omkring det at få homeboksen til kun at fungere som et modem. Så vil jeg tilslutte den tidligere linksys router. Det virkede.

Et step by step vejledning.....

Tusind tak.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

mofpe skrev:
Nu er jeg så frusteret så jeg vil bede om en vejledning omkring det at få homeboksen til kun at fungere som et modem. Så vil jeg tilslutte den tidligere linksys router. Det virkede.

Et step by step vejledning.....

Tusind tak.

Det er ikke muligt.

Mvh

Hej Mofpe

Beklager der oplevelser du har med TDC Homeboks, det er bestemt ikke intentionen at den skal være generende.

Du kan godt sætte din gamle router efter TDC Homeboksen, der er dog nogle ting der skal ændres, hvis du ønsker at bruge Linksysens dhcp server, skal forbindelsen fra TDC Homeboks, gå fra Lan (gule stik) til wan på Linksysen (mener den er mærket med blå) samt sikre dig at der ikke bliver brugt samme net segment, TDC Homeboks bruger 192.168.1.0-255 området.

Dertil er det så, at hvis du fx har en TDC Homedisk eller TDC TV skal disse være koblet på TDC Homeboks for at virke korrekt, men betyder at udstyr der sidder på Linksys routeren ikke kan tilgå dem.

Men inden du laver disse ændringer, kunne jeg godt tænke mig at høre om du kan pinge din printer?

(vælg kommando promt i start->programmer->tilbehør) og i det billed er kommer frem skal du skrive ping 192.168.1.?? ved ikke om den forblev på 200 eller fik en ny adresse, hvis den svarer, så prøv at vælge start->kør og skriv \192.168.1.??

Omdømme 2

Hejsa

Hvis der er forbindelse i homeboxen skal vi måske lige tjekke din printer opsætning på din pc.

Har din printer fået ny ip skal der rettes i portindstillingerne i windows. Men fat mod selvom det er op ad bakke skal vi nok få den igennem og det vi finder ud af her kan jo være til gavn for andre.

Tjek under printer og kig der i portindstillingerne om ip adressen er den rigtige.

mvh

Hej Allan

Har prøvet at pinge printer på adressen 192.168.1.200. Den svarer ikke. Så der er noget der ikke helt er som det skal være.

Tror nu jeg vil gå efter løsningen med min linksys.

Har i nogen ide om hved jeg skal ændre i linksys for at jeg ikke konflikter med det net segment som homeboksen bruger.

Og jeg har ikke nogle andre TDC produkter tilsluttet.

Vil meget gern få min printer til at virke på homeboksen, men er ikke en ørn til alt det med IP adresser og lign.

Så hvis i vil guide mig til den rigtige løsning, vil det hjælpe mig meget.

Er nu på 5 dagen med disse problemer.

Har f. eks. også prøvet med at ændre til wep sikring, uden det hjalp. Humørikon med tunge

er nu på wap med TKIE (tror jeg det hedder)

Hej Mofpe

Tror at problemet ligger i at den ip adresse du har reserveret til din printer ligger uden for det netværk som din Homeboks tildeler

Omdømme 2

Hejsa

For at undgå forvirring tror jeg lige jeg holder mig lidt i baggrunden, det er vist mere forvirrende med 2 tdc ansatte som har hver deres forklaring Meget glad humørikon.

Helt ok Jk

Så er problemet løst. En kompleks løsning som er svær at beskrive her på forum.

Men skriv hvis du har samme problem.

Og så en stor ros til de 2 fra TDC, Allan og JK. Sikke en service i har vist. Fantastisk.

Jeg er meget glad og stolt af at være TDC kunde.

Omdømme 2

Hejsa

Takker mange gange.

Jeg prøver lige at gennemgå kort tjek punkterne.

Det var primært opsætning af trådløs lan da boxen står til wpa/wpa2

Da der var styr på den trådløse forbindelse skulle der lige rettes en ip adresse i pc´en.

Det er en rimelig kompleks opsætning at ændre på en lan printer men ved fælles hjælp fik det til at fungerer således at mofpe nu igen kan printe.

som almindelig bruger kan det være en jungle uden lige men plejer selv at leve efter mottoet:

Man kan ikke vide alt, men man kan få alt at vide Glad humørikon

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)