Home Duo - PVC'er/Modem

Jeg har 3 ADSL'er som jeg af primæssige årsager overvejer at konvertere til Home Duo.

Eneste grund til at det ikke allerede er sket, er at jeg ikke kan få klarhed for om der er nogle tekniske problemstillinger ifht. brug af eget modem til at terminere ADSL'en.

Jeg ved positivt at TDC altid på traditionelle ADSL'er køre på PVC/101. Såfremt dette ikke er ændret, ser jeg ingen hindring i at bruge et 4 ports TDC modem frem for den medfølgende "HomeBox" som jeg under ingen omstændigheder vil gøre brug af...

Er der nogen der har en Home Duo løsning, og bruger TDC's "første løsning" hvor man IKKE fik en "HomeBox" med ADSL modem i? Jeg mener at ethernet portene har forskellige farver osv...

På forhånd tak for info.

Mvh

Kristian

2 Kommentarer

Hej Kristian

Der er en problemstilling i det du forespørger.

Når der bliver oprettet en HomeDuo, kan det enten ske via ADSL eller VDSL. VDSL er nyere og giver mulighed for højere hastigheder over nettet. Vi vil selvfølgelig gerne levere den bedste løsning, og derfor bliver de fleste nye oprettelser, hvis det er muligt, lavet med VDSL. 

Et 4 ports modem bruger ADSL, og derfor vil du ikke kunne bruge det på en linje der kører VDSL. Du vil derimod ikke have noget problem med at få den til fungere på en HomeDuo med ADSL. Jeg er dog ikke sikker på om det er muligt selv at vælge hvilken type forbindelse man ønsker, da dette er en automatisk vurdering af vores system, for at give dig den bedste forbindelse.

Er der nogen bestemt grund til, at du ikke ønsker at bruge en HomeBox?

Mvh Joachim

Hej Joachim

Tak for din hurtige respons. Jeg fik idag oplyst af en af dine kollegaer at jeg ville blive omlagt til VDSL hvis jeg skifter, hvilket jo er ok eftersom jeg herefter skulle kunne opnå 20/2.

Jeg ønsker ikke at gøre brug af HomeBox. Jeg benytter en Cisco ASA firewall og har VPN'er på kryds og tværs... HomeBox er sikkert fin til almindeligt brug, men den kan ikke benyttes til mit behov, og jeg vil ikke ud i noget med flere kasser efter hinanden.

Jeg er selv gammel TDC medarbejder (netværkstekn.) og kan derfor huske PVC/101 til data, og jeg ved denne fortsat bruges idag. Men mon også denne anvendes for VDSL platformen, da jeg jo så bare må købe mig et VDSL modem istedet for det gamle ADSL modem?

Mvh

Kristian 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)