Home Duo boks mister bredbåndsforbindelse

Hej

I den senere tid har min Home Duo boks begyndt med at miste forbindelse hele tiden. De to lysdioder i venstre side slukkes, så blinker den venstre i et  minut, så blinker den næste, og tit og ofte starter den med det samme forfra igen. Nogle gange kan det lykkes at jeg har forbindelse i 10 minutter eller mere, men det er efterhånden sjældent. Jeg har set den starte forfra både med PC'en tændt og slukket.

mvh

KHJ

15 Kommentarer

Har lige fået "løst" samme problem. Vi har en 20 Mb linie, men det kan TDC ikke levere, så forbindelsen hopper af og på.

En tekniker har nu skruet ned på 12 Mb og den er igen blevet stabil.

Hmm - opgaven er løst, men jeg får  jo ikke det jeg betaler for :-(

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Bare lige for en ordens skyld; på en 20 mb betaler du for mindst 10mb max 20.

mvh

Jeg kender godt til leveringsbestemmelserne for bredbånd, men det svarer jo til at betale for 20 liter benzin og kun tanke de 12 liter. Det er jo en del skævt Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det kunne jo også svare til at købe 10l. benzin, og så tanke 12l.

Mvh

Kim

Tak for Dit svar, som jeg har sendt til TDC - ingen svar endnu.

Underlig nok, har forbindelsen, for første gang i over et par måneder, været stabil de sidste 2 aftener.

mvh

KHJ

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lobo52

Nå ,så er jeg da ikke den eneste med det problem, jeg er blevet sat ned i hastighed, og nu kører det fint igen.

hilsen bbs

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Med hensyn til betalingen, så er det normalt sådan at hvis man bliver sat ned i hastighed bliver man også sat ned i pris. Hvis dette alligevel ikke sker, bør man lige kontakte kundeservice og få dem til at justere prisen.

Hvis man har op til 20/2 skal man mindst kunne trække 10/1. Bliver man sat ned til 12/.. skal man mindst kunne trække 6/..

Omdømme 3

Hej Nyuu

Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg mener at de har sat mig ned til 15!!!

Det er vel okay med prisen så?

Vil nu undersøge det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Hilsen Bente (bbs)

Omdømme 2

Hejsa

Ikke alle hastigheder har flex. Eks. 16/2 vil være en fast hastighed så min. vil dermed også være 16/2.

Jeg kan ikke lige huske med 12mb men mener faktisk ikke der er flex på denne. Det er nogle nødprofiler som der blandt andet kan bruges til trio kunder hvor vi ikke ønsker flex.

At de kan være en fordel på en ustabil linie skyldes at forbindelsen ligger under det max som der kan trækkes med en flex. Et eks. fra min private linie; den var oprettet med 2/20 og kunne komme på med 2/18.

Det betød så genstart af homeboxen jævnligt. Fik den sat ned til 2/16 fast hastighed og nu ses ingen genstart.

mvh

Omdømme 3

Hej jk44

Min hastighed er 20/2, fik den som tilbud sidste år, gratis. Da vi så nåede Januar, betalte jeg for  den , men mener nu at den er en del af min pakke, nemlig HOME DUO.

ps jeg fik simpelthen min hastighed fordoblet.

Hilsen bbs (Bente)

Omdømme 2

Hejsa

Jeps fra den 7/2 begyndte vi at opgradere hastighederne men desværre kan ikke alle linier bære at køre med denne hastighed selvom de kan komme over minimun som er 10,5 mb . Det ses desværre tit at når de presses skal der kun en lille støjimpuls udefra til at linien vælter. Derfor kan man med fordel sætte linien lidt under hvad den max kan trække. Problemet er jo at med et modem ryger man max af i 20 sek men med en box er det min. 51 sek. Samtidig mister man lan forbindelse. En box har så den fordel at den er bedre til at trække hastighed. Da vi startede opgradering af linier ændrede man samtidigt pris koncept således at man nu betaler for f.eks. en homeduo med eller uden tillægsprodukter på den maksimale hastighed linien kan klare. Det betyder at man ikke længere betaler mere eller mindre for en "op til 20 mb" hvis linen kan klare det end der betales for en "op til 10 mb". Det handler nu om at sørge for at få en stabil linie og derfor oplever man også tit som tekniker at vi simpelthen regulerer hastigheden på linien når vi kommer ud på en fejl. Det trods alt bedre at have 10 mb 100% af tiden end 17mb som kun virker 50 %

mvh

Omdømme 3

Hej jk44

Jeg lavede lige en hastighedstest på min computer, den siger Download 13,22 og Upload 0,80, det er måske ikke det helt optimale, at lave den test, men den giver vel et fingerpeg om ens hastighed?

Hilsen bbs

Omdømme 2

Hejsa

Jeps + 15% (overhead) giver det ca 16 mb. Men du kan logge ind i homeboxen og se den rigtige hastighed som den er på med. Det står på status siden.

mvh

Omdømme 3

Hejsa

Har været inde og kigge i Homeboxen på statussiden, men den kan jeg altså ikke lige gennemskue!!!Overrasket humørikon

bbs

Omdømme 2

Hej bbs

På forsiden ser det nogenlunde sådan her ud:

Første hastighed er download kan kan divideres med 1000 så er den nemmere at overskue

status.PNG

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P