Home Disk

Hej

Overvejer at købe en Home Disk, men synes ikke jeg kan finde nogen steder, om den både kan have almindelig Pc og Mac samtiddig. Er der nogen der har erfaring med om det kan lade sig gøre. 

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jekas

HomeDisk er "blot" en NAS (server), som i realiteten fungerer som en ekstern harddisk på ens lokale netværk.

Den kan normalt tilgås af enhver computer, som har adgang til netværket.

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Tusind tak for svaret - det er rart at jer der ved noget om tingene, gider hjælpe os der ikke ved så meget

Mvh. Jekas

har en homedisk og mac - har aldrig virket. kan ikke tilrådes og TDC kan ikke hjælpe. Prøvet 3 gange.

Har opgivet 

Har mac og homedisk og det fungere fint.... 

Hej,

Du bør kunne tilslutte Homedisken som et netværksdrev til Mac. Det fungerer ihvertfald upåklageligt på Linux, så Mac bør ikke være det store problem.

Det er, så vidt jeg ved, kun på pc (windows), at du kan få webinterfacet til, at virke som medieafspiller.

Forbind til et netværksdrev på 192.168.1.5 (Homedisk kører på en "relativt" fixed adresse) og du burde være kørende..

alt er prøvet og min mac smider forbindelsen til homedisk af igen hver gang, og nu kan jeg ikke komme ind via de gængse kanaler.

Hej Jebbe.

Forbinder du til din homedisk gennem browseren ved at skrive 192.168.1.5, eller gennem f.eks. nautilus?

Hold dig langt væk fra Homedisk.Jeg fik TDC home duo media installeret sidste fredag,med det resultat at min pc er blevet så langsomt at det er som at sidde ved et gammelt modem.Homedisken virker ikke.Der popper en advarsel op på skærmen at der er fejl og jeg ikke kan gå ind på homedisken.TDC lover fri hastig hed.!! Sidst havde jeg en 10 bit hos Telia som var meget hurtiger end TDC fri 20 bit hastighed.Ringer du ind til hotline får du en eller anden sur medarbejder i røret som ikke hjælper noget alligevel.....Så hold dig langt væk fra TDC Home Disk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)