Hombox generer min router

Efter et lynnedslag som ødelagde vores Siemens modem fik jeg en homebox fra TDC. Jeg kører med en D-link 855 router i forvejen. Her er alt udstyr i huset sat op som DHCP og vi kører med Mbit overalt. TDC oplyste, at jeg skal slå DHCP fra på min egen router, fordi Homebox går ind og kolliderer med min DHCP-opsætning på routeren. Det ønsker jeg naturligvis ikke at gøre, fordi så mange ting er sat op på denne måde - lige fra NAS-servere til TV, computere og Satellitbox - også vores nettelfoner er sat op via progrmamering i min D-Link - 

Jeg oplever gang på gang, at vores nettelfoner abrydes midt i samtalen og at der så ikke er netforbindelse et stykke tid. Det samme gælder naturligvis bredbåndet i al almindelighed

Er der en måde, jeg kan sikre mig, at Homebox holder op med at lave ulykker?

Råd modtages gerne, tak

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

genmus skrev:
Er der en måde, jeg kan sikre mig, at Homebox holder op med at lave ulykker?Råd modtages gerne, tak

Nej, det er der nok desværre ikke, da det aldrig bliver optimalt med TDC homebox og egen router. Mit råd er derfor at bide i det sure æble og gå over til kun at bruge boxen fra TDC. 2 bokse med firewall og NAT er noget rod.

Mvh

Tak for dit svar - jeg skal ikke bruge homeboxen til noget som helst - den skal give mig signal - ikke overføre TV eller noget som helst andet - der skal bare være hul igennem. Jeg bruger ikke TDC's nettelefon, men en anden udbyder, hvor min Router blev programmeret til at virke. Har prøvet at sætte mine teleforner direkte til Homeboxen, men det virker selvfølgelig ikke. Kan man ikke sætte al virksomhed på homeboexen ud af drift og så lade min Router klare resten af sagen?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

genmus skrev:
Kan man ikke sætte al virksomhed på homeboexen ud af drift og så lade min Router klare resten af sagen?

Nej

Kan man så ikke sætte noget andet i stedet for den elendige homebox, som ødelægger det hele? Hvis "ja" - hvad er så bedst som simplet modem?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)