Hombox ændre standard LAN ip 192.168.1.1 til 192.168.2.1

Hej

Hvordan ændre jeg standard LAN ip 192.168.1.1 til 192.168.2.1 idet hele mit netværk er bygge op

på dette.

Såfremt ovenstående ikke er muligt skal jeg til at ændre alle min fast ip jeg har på mit udstyr.

Tak Rethmeier

5 Kommentarer

Det er muligt at gå ind og ændre IP-adressen i din TDC Homebox, dog er der en undtagelse, og det er hvis du har TDC Homedisk, som er et back-up system vores kunder kan tilkøbe til deres abonnement. Hvis du har TDC Homedisk, skal TDC Homebox være sat til standarderne.

Måden du ændre IP-adressen i din TDC Homebox, er ved at logge ind i boxen. Det kan du gøre via denne vejledning: http://go.tdc.dk/cfvig

Når du er logget ind, skal du åbne menuen "Avanceret" ovre i venstre side, og herunder skal du vælge DHCP Konfiguration. Her kan du ændre IP-adressen.

Det er ikke noget vi har support på hos TDC, så fejler det, kan du desværre ikke ringe ind til os og få vejledning. Så oplever du at det fejler, har du kun muligheden for at lave en reset af din TDC Homebox, og vejledningen til det finder du her: http://go.tdc.dk/rvtuz

Hej

Tak for svaret, men dette er ikke muligt, idet den nægter at jeg ændre LAN ip.

Den jeg vil ændre er den jeg logge på boxen med altså 192.168.1.1 til 192.168.2.1

Så når jeg i fremtiden skal logge på skal jeg bruge 192.168.2.1.

Rethmeier

Så når jeg i fremtiden skal logge på skal jeg bruge 192.168.2.1.

Sådan virker alle routere, og derfor ikke nogen fejl.

Hej

Jeg tror du misforstår det jeg skriver!!!

Når du skal ind i din box skriver du i internet explo. 192.168.1.1 og angiver bruger navn og password, det ønsker jeg ikke!!.

Min box skal bruge 192.168.2.1, jeg snakker ikke om fejl men et ønske om at ændre til fordi det passer til mit interne netværk.

Med standard opsætning login på router med 192.168.1.1.

Gå ind i DHCP konfiguration og ændre ip adressen til fx 192.168.2.1 for routeren og tilsvarende for DHCP serveren.

Gem opsætning og login på 192.168.2.1

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P