Svar

Hold Windows i topform

I TDC nyhedsbrev læser jeg om "Hold Windows i topform". Jeg har downloadet det gratis anbefalede og præmierede program der hedder CCleaner og fulgt vejledningen. Jeg vil benytte "renser" og efter analyse får jeg en liste over de filer og programmer den vil slette. Bl.a. et Microsoft program - det gør mig lidt nervøs, og jeg forstår ikke hvorfor den foreslår det - er der nogen der har prøvet det, og evt. kan hjælpe? På forhånd tak.

icon

Bedste svar af hkprofil 12 november 2010, 18:32

TAK for dine gode råd, dem vil jeg notere mig.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg bruger CCleaner ofte og har aldrig oplevet, at CCleaner foreslog at slette et program. CCleaner har aldrig slettet noget, som jeg efterfølgende har fortrudt, blev slettet. Mon ikke det i dit tilfælde drejer sig om nogle filer, som har været midlertidigt anvendt i forbindelse med et Microsoft program - og derfor nogle filer, som ikke er nødvendige længere og kan slettes uden problemer?

Hvad er stien/teksten i den linie med Microsoft programmet, som du er betænkelig ved at slette?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

CCleaner er et udemærket program, til dem som ikke selv vil rode med ting. men til os der har lidt mere styr på hvad vi laver er der kun en vej.

• msconfig
  • regedit
  • "Tilføj fjern programmmer"
Min vindows 7 maskine kan konkurer med MAC i opstarts hastighed, tag den Steven Jobs(Apple stifter)

Hej Stephen

Jeg gik ind igen for at se hvad stien var, men nu ser det ud til, den har renset/slettet det der skulle! og jeg håber du har ret, at alt skulle være ok med det. Tak

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror ikke, at du vil opleve nogen problemer med nogen af dine programmer, efter at have kørt "Renser", så det skal nok blive godt Meget glad humørikon

Der er en enkelt ting, som du måske lige skal være opmærksom på, hvis du kører "Renser" efter standardopsætningen, og det er, at alle dine cookies bliver slettet. Det sker der for så vidt ikke noget ved, for de bliver automatisk genoprettet, når du besøger hjemmesider, men det betyder, at hjemmesider, som du jævnligt benytter, ikke kan "huske" dig fra gang til gang.

For at undgå dette kan du enten fjerne fluebenet ud for Cookies på fanebladet "Renser" eller vælge den bedre løsning, nemlig at gå ind i menupunktet Indstillinger, og derefter menupunktet Cookies, hvor du udpeger de cookies, du ønsker at beholde. De vil så fremover ikke blive slettet, når du kører "Renser".

Hilsen

Stephen

TAK for dine gode råd, dem vil jeg notere mig.

Hej igen

Efter indgang i internetindstillinger, er jeg i tvivl om, hvor jeg videre skal vælge hvilke cookies jeg ønsker at beholde?

Hej hkprofil.

Her er mit bud:

Prøv at gå ind i programmet CCleaner.

klik på indstillinger - dernæst Cookies.

I listen til venstre markerer du de cookies du vil beholde og klikker på >

vh Maja

Omdømme 3

Hej igen

Jeg vil foreslå, at du i første omgang bare vælger at beholde de vigtigste cookies. Det kunne fx være netbank, skat.dk, borger.dk, sundhed.dk, hjemmesider du handler på o.lign.

Når du kigger på listen over cookies, vil der være nogle navne, som virker bekendte, og andre, som du ikke kender. Du kan så starte med, at beholde dem du kender, og ved du kommer til at bruge fremover. Det gør du ved, som Maja skriver, at klikke på "pil til højre" - så vil de cookies, du ønsker at beholde, komme til at stå i kolonnen til højre. Når du så senere har gjort nogle flere erfaringer, kan du eventuelt opdatere listen med yderligere cookies, som du ønsker at beholde.

Husk at det ikke betyder noget, hvis cookies slettes, de skal nok blive genoprettet automatisk. Så hvis du ikke føler dig generet af ikke at blive "genkendt" på hjemmesider, behøver du sådan set ikke spekulere så meget mere over sagen.

Hilsen

Stephen

I CCleaner... indstillinger ... cookies stod der kun 2 emner, Google og Yahoo ??

Omdømme 3

Hej HK

De cookies, der vises under indstillinger, er de internetadresser, som anvender cookies, og som du har brugt, siden du sidst kørte "Renser". Du vil først kunne se de andre cookies, når du har besøgt de pågældende hjemmesider igen.

Jeg vil umiddelbart foreslå, at du i stedet vælger den nemme løsning, nemlig at fjerne fluebenet ud for Cookies på fanebladet "Renser". Så sletter "Renser" ingen cookies fremover, og du behøver ikke at spekulere mere over sagen.

Mvh

Stephen

Jeg har fjernet fluebenet og endnu engang tak for hjælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)