Svar

Hjemmenetværk og sikkerhedspakke

Jeg har 3 PC'er kørende i et hjemmenetværk - henholdsvis med XP, Vista og Win7 som styresystem. Jeg kan kun oprette adgang mellem PC'erne når sikkerhedspakken er deaktiveret.

Er der et eller andet sted i sikkerhedspakken, hvor man kan gå ind og give en tilladelse til adgang fra hjemmenetværket?

Hilsen

Jens Ole

icon

Bedste svar af KPN1 7 oktober 2010, 21:43

Hej Jens Ole

Du skal have sat nogle regler for din firewall i sikkerhedspakken på alle dine Pc'er på netværket.

Åben sikkerhedspakken og gå ind i hjælpemenuen til højre på forsiden. Her han du læse alt om bl.andet fildeling, sikring og opsætning af regler på netværket. Du kan også gå ind i firewall på alle Pc'er og definer et pålideligt netværkskort, men det er ikke så sikkert, vil nogen nok mene, men dit netværk er stadigvæk sikret bag din routers firewall. Det er op til dig hvor meget du vil sikre dit netværk. Jeg har selv gennem mange år kørt med et defineret "pålideligt netværkskort" på alle PC'ere og min server på mit netværk, uden nogen som helst problemer med sikkerheden og uautoriseret adgang til mit netværk fra internettet.

Mvh. KPN 

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jens Ole

Du skal have sat nogle regler for din firewall i sikkerhedspakken på alle dine Pc'er på netværket.

Åben sikkerhedspakken og gå ind i hjælpemenuen til højre på forsiden. Her han du læse alt om bl.andet fildeling, sikring og opsætning af regler på netværket. Du kan også gå ind i firewall på alle Pc'er og definer et pålideligt netværkskort, men det er ikke så sikkert, vil nogen nok mene, men dit netværk er stadigvæk sikret bag din routers firewall. Det er op til dig hvor meget du vil sikre dit netværk. Jeg har selv gennem mange år kørt med et defineret "pålideligt netværkskort" på alle PC'ere og min server på mit netværk, uden nogen som helst problemer med sikkerheden og uautoriseret adgang til mit netværk fra internettet.

Mvh. KPN 

Hej KPN.

Mange tak for dit svar.

Jeg valgte "pålideligt netværkskort", og det fungerer uden problemer.

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Jens Ole

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8