Hjemmenetværk med router og TDC Homebox

Hejsa....

Jeg har fået en 20/2 Mbit linje fra TDC og har en Homebox. Jeg har efter homebox´en en Dlink DIR-655 router, da jeg har mit eget hjemmenetværk med en NAS-server på. Jeg har også fået en statisk IP-adresse, for at have den samme hver gang.

Men jeg kan ikke få min Dlink router til at fange min Homebox.

Jeg har af TDC fået alle de oplysninger som jeg skal bruge, det vil sige følgende:

- Ip-adresse

- Primær DNS

- Sekundær DNS

- Gateway

- Subnet mask

Men når jeg taster tingene ind, kommer min router og siger, at gateway adresse, skal være indenfor subnet mask. Og så kan jeg ikke komme videre, da den ikke vil acceptere de ting jeg har fået fra TDC.

Jeg bruger følgende:

- Subnet mask: 255.255.255.0

- Gateway: 192.168.1.1

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....

På forhånd mange tak :-)

Mange hilsner

Henrik

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

hpdesigns skrev:
Hejsa....

Jeg har fået en 20/2 Mbit linje fra TDC og har en Homebox. Jeg har efter homebox´en en Dlink DIR-655 router, da jeg har mit eget hjemmenetværk med en NAS-server på. Jeg har også fået en statisk IP-adresse, for at have den samme hver gang.

Men jeg kan ikke få min Dlink router til at fange min Homebox.

Jeg har af TDC fået alle de oplysninger som jeg skal bruge, det vil sige følgende:

- Ip-adresse

- Primær DNS

- Sekundær DNS

- Gateway

- Subnet mask

Men når jeg taster tingene ind, kommer min router og siger, at gateway adresse, skal være indenfor subnet mask. Og så kan jeg ikke komme videre, da den ikke vil acceptere de ting jeg har fået fra TDC.

Jeg bruger følgende:

- Subnet mask: 255.255.255.0

- Gateway: 192.168.1.1

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....

På forhånd mange tak :-)

Mange hilsner

Henrik

Hej Henrik

Jeg er lidt i tvivl om hvad det egentlig er du vil opnå ?

Du skriver: "Men jeg kan ikke få min Dlink router til at fange min Homebox."

Hvad mener du med at "fange" ?

Du kan sagtens have dit eget hjemmenetværk med NAS direkte på TDC Homeboxen....så hvorfor egentlig bruge D-Link'en ? Jeg er klar at der er tilfælde hvor det kan være fordelagtigt at have en ekstra swich på Homeboxen, men med den nuværende Homebox er der ingen grund til at have en ekstra router på da man i forvejen ikke kan slå router-funktionen fra i Homeboxen - 2 * router kan nemt blive noget rod når det kommer til f.eks. portforward.

mvh

Hejsa....

Okay, jeg var faktisk ikke klar over, at man kunne køre det hele direkte på Homebox´en. Det fortalte de mig nemlig ikke ved hotline, der sagde de nemlig at det var fuldkommen rigtigt, at jeg skulle have en router koblet på efterfølgende.

En anden ting der gør, at jeg meget gerne vil min Dlink til at virke er, at det trådløse signal fra Homebox´en synes jeg er meget elendigt. Har næsten ikke noget signal i forhold til før, da det kørte gennem med Dlink med en anden udbyder....

Mange hilsner

Henrik

Omdømme 2

Jeg havde skrevet et længere indlæg om løsninger men det blev ikke afsendt så du får den korte:

Tilslut et kabel fra en Lan-port i din D-link til en lan-port i Homeboxen og slå DHCP-Serveren fra i D-link'en.

Sørg ligeledes fra at D-link'en ikke har den samme ip-adresse som Homeboxen (192.168.1.1)

Hilsen

Hmmm, fra LAN til LAN....? Lan porte på en router, er det ikke normalt til udgående trafik fra routeren....? Jeg skulle jo gerne have signalet fra Homebox´en ind i routeren.....

Omdømme 2

Nej

Okay, hvis jeg gør som du siger, og logger på min router, så kommer den og fortæller at der er internetadgang, og den kommer ikke med nogen fejlmeddelelser, lige indtil jeg prøver at gå på f.eks. google, så kommer den med fejl siden til min router og siger, at der ikke er nogen forbindelse.....

Omdømme 2

Og du har genstartet computeren så den får ip-adresse fra homeboxen?

Log eventuelt ind i homeboxen og tjeck at der er tildelt en ip til din computer.

Hej hpdesigns.

Faldt lige over denne gamle tråd.

Har du fået løst dit setup?

Jeg spørger, fordi jeg har præcis samme setup, som du ønsker (har sågar samme router DIR-655).

[internet] -> TDC Homebox -> D-Link DIR-655 -> NAS, (Netværks printer) & PC'er

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P