Svar

Hjemmegruppe - oprettelse

I december købte jeg en ny computer, Acer Aspire 5552, i den hensigt, at der skulle kunne arbejdes på computer to steder i huset. Der skulle også gerne kunne udveksles materiale mellem de to computere. Vi har trådløst netværk gennem Home Trio, så de fleste forudsætninger skulle være på plads.

En ny forudsætning for at de to computere kan tale sammen var imidlertid, at de begge havde samme styresystem, så nu kører begge  Windows 7.

Nu kniber det imidlertid med at få oprettet hjemmegruppen. Den nye computer fortæller glad, at den gamle computer har etableret hjemmegruppe, så jeg skal bare indskrive adgangskoden på den nye. Det gør jeg så, og efter nogen tid kommer der en meddelelse: "Der kan ikke konfigureres en hjemmegruppe på denne computer."

Kan det passe? Skal sådan en ny computer ikke kunne kobles på et eksisterende trådløst netværk?

Nils Jørgen

icon

Bedste svar af Nilsjr 18 maj 2011, 13:17

Tak for tippet!

Faktisk havde jeg allerede fundet den løsning, hvor jeg accepterede alt lokalt og lukkede for alt offentligt. 

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nilsjr,

Jo, det burde da kunne lade sig gøre - det virker fint hjemme hos mig selv med Trio - men jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på, hvad problemet er.

Sådan helt lavpraktisk, har du så prøvet at genstarte din TDC Box / HomeBox? Det kan nogle gange hjælpe på det. 

Jeg googlede lige "Der kan ikke konfigureres en hjemmegruppe på denne computer" (http://tiny.cc/os80d) og fandt et par mulige løsninger - er begge computere f.eks. sat op til at være i den samme arbejdsgruppe? Har du administratorrettigheder på begge computere?

Hvis det ikke nytter noget, så hjælper det ofte at google det på engelsk, da hjælpesiderne i den engelsktalende verden desværre ofte er noget mere omfattende og aktive. 

Jeg vil også lige sige, at jeg selv mest bruger programmet DropBox til at synkronisere mine filer mellem PCer. Det også giver adgang via en hjemmeside, så jeg kan tilgå mine filer selvom jeg ikke er derhjemme.

/Ulf

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nilsjr

Koden som jeg tror du skal bruge skal findes på den "gamle" pc, den der har oprettet hjemmegruppen.

I kontrolpanel skal du finde Netværk og Internet, klik på "Vælg indstillinger for hjemmegruppe...." på den side der nu kommer frem kan du få vist koden til hjemmegruppen, den skal så indtastes på den nye PC.

Mvh

Kim

Tak for tippet! Desværre kender jeg koden fra den gamle pc, og først når jeg har indtastet den, og der er gået et stykke tid, så kommer meldingen: "Der kan ikke oprettes hjemmegruppe på denne computer". Siden har jeg forsøgt at neutralisere Nortons Firewall for at bruge Windows Firewall i stedet, men jeg kommer ikke rigtig nogen vegne.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

.. kan du komme på internettet - trådløst?

Mvh

Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det i Windows7 opfundne begreb "Hjemmegruppe" lader noget tilbage at ønske.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge det gode gamle "Arbejdsgruppe" i stedet.

De mapper, som som skal deles, deler du bare og i adgangs kontrollen vælger du "Anyone" kan læse (og måske skrive). Alternativt opretter du begge brugere på begge PC'er med samme brugernavn og password.

Held og lykke med, det kan virkelig drille så man tror det er løgn Glad humørikon

Det er ikke længere noget problem at komme på internettet trådløst. Problemet er, at jeg ikke kan koble den nye computer på hjemmegruppen, selv om den anviser vejen, og jeg følger vejen - lige til meldingen dukker op igen: "der kan ikke konfigureres hjemmegruppe på denne computer." 

Acers support var helt håbløs. De kunne hjælpe mig med at komme på internettet, men det med hjemmegruppen, næ, den slags tog de sig ikke af, "men der er jo mange andre steder, du kan spørge" var meldingen fra Acer Support.

hej jeg er ny her inde.

hvordan kan jeg skifte sikkerhedsnøgle på min trådløs internet for jeg ved at der er nogle der har koden.

jeg håber at en kan hjælpe mig

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

http://192.168.1.1/cache/97607547/index.cgi

login: admin

ikke noget password

ændre navnet på dit netværk

udsend SSID: deaktiveret (kun dig der kender navnet på netværket) = kan ikke søges

Har du prøvet at kable de to pc'er til din router?

Hvis det så fungere, så har du nok samme problem som mange andre med wifi delen af routeren. Hvor der er umuligt at lave et lokalt netværk trådløst.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Selvfølgelig er det muligt at lave et trådløst netværk med TDC's router og dele filer osv. via dette netværk.

De tråde på dette forum, som omhandler problemer med tråløst netværk (ud over ustabilitet) omhandler streaming og DNLA funktioner.

Jeg har selv et netværk kørende med blandet kablet og trådløst netværk, stationære PC og bærbare PC'er, mobil telefoner, NAS og en Tvix-6600N og en netværks printer. Det hele virker sammen, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så er "hjemmegrupper" ikke lige min kop te. Det gamle begreb "arbejdsgrupper" er noget nemmere at få til at virke i praksis.

Tak for din tro på, at det kan lade sig gøre at få mine computere til at udveksle materiale. Imidlertid hjælper det mig ikke så meget, at du foretrækker "arbejdsgruppe" frem for "hjemmegruppe". Jeg opererer i Windows 7 Home Edition, og der har jeg måske ikke de sammen muligheder, som man har i den professionelle udgave. Er det her, jeg har mit problem?

Omdømme 2

Næh, lige på dette punkt er Home og Pro udgaverne af windows7 helt ens.

Hjemmegrupperne er lavet for at gøre delingen nemmere tilgængelig at gøre sikker for den almindelige bruger. Desværre er resultatet blevet, at meget få kan finde ud af at bruge det.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har nu også fået en fejloplysning. Det er ikke nødvendigt at alle computerne i et netværk kører samme OS. Når det så er sagt - så ville det være noget af en udfordring at blande Windows-versioner før XP ind. Men faktisk KAN det lade sig gøre hvis man virkelig vil. Nok om det.

Jeg ville gennemgå alle opsætningsguiderne minutiøst igen. Det ser ud som om du har overset en bagatel på en af computerne - men hvilken - det vil jeg ikke gætte på.

Jeg har i det øvrigt oplevet en kunde der ikke kunne forstå at han ikke kunne tilgå filer på en anden computer. Det viste sig at han forventede at det kunne lade sig gøre OGSÅ når denne anden computer var slukket Meget glad humørikon

Vh

Peter

Når man ikke kan få sin computer til at kunne deltage i en Hjemmegruppe findes fejlen de fleste gange under Tjenester.

Højreklik på Computer og vælg Administer - åbn Tjenester og programmer og vælg igen Tjenester og programmer - Tjenester.

Tjek så dine tjenester her.

Disse er vigtige:

Adgang til brugerstyrede inputenheder!

Arbejdstation skal være startet!

Udbyder af Hjemmegrupper!

Ellers kan du sammenligne Tjenester med instillingerne på en anden Win7 Pc, som har adgang til Hjemmegrupper.

Tak for tippet!

Faktisk havde jeg allerede fundet den løsning, hvor jeg accepterede alt lokalt og lukkede for alt offentligt. 

Hej Nilsjr

Meningen med at markere løst tråd, er at andre brugere i første indlæg kan trykke på linket til løsningen på det problem der er opført i det første indlæg. Når jeg klikker på det link, hopper jeg ned til dit indlæg, hvor der står Tak for tippet. Er det løsningen på dit problem?

Der er op til flere i denne tråd, der har givet et godt bud på en mulig løsning. Burde det ikke havde været en af dem, du kunne have valgt i stedet for, for på den måde at sige tak for hjælpen.

Hvis du fortryder du har valgt "Tak for tippet" som løsning, har du mulighed for at trække din markering tilbage, ved at gå ind i indstillinger ude til højre, ud for der hvor du har markeret.

Jeg vil godt pointere at det ikke er dette indlæg, der fortjener "løst tråd"

Kære venner og MajaH!

For længe siden havde jeg et problem med oprettelse af hjemmegruppe mellem min gamle, men opdaterede computer og min nye bærbare, hvilket mange forsøgte at hjælpe mig til en løsning på. Imidlertid var der ikke noget, der hjalp. Så fandt jeg selv et sted, hvor jeg kunne regulere, hvad min computer skulle være åben for, og hvad den skulle afvise. Hvor det var, og hvad det hed, husker jeg ikke, men det løste mit problem. 

Hvis dette indlæg læses af nogen, som har forsøgt at bidrage til denne løsning, så får I tak for jeres indsats, men desværre har jeg ikke fået noget af nogen, som kunne bringe mig videre. Selv orker jeg heller ikke at finde tilbage, så jeg kan fortælle, hvad det var, der virkede, så I må nøjes med takken.

Får jeg nye problemer, melder jeg mig selvfølgelig igen - til en ny tråd.

Mvh

Nils Jørgen 

Kære Niels

Som jeg skrev, kan dit indlæg vel næppe være en løsning på et problem, som en anden bruger kan hente hjælp i. Derfor kan andre brugere ikke bruge din løsning af tråd til ret meget.

Det er da godt at andre orker, at poste svar i din tråd, når du ikke selv orker at skrive noget. Bare en tanke.

Det trøster mig dog at vide at du godt vil skrive på forum næste gang du har et problem. Det er du meget velkommen til og så håber jeg, der er dygtigere brugere end mig, der kan komme med et godt råd.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)