Svar

Hjemmebiograf og TDC-TV

Er der nogen, der ved, hvordan digitalboksen skal tilkobles en hjemmebio-central (konkret Sony).

Skal man anskaffe specialstik, eller skal man blot sætte det ene sammen med det andet, men da: Hvad skal sættes sammen med hvad?

icon

Bedste svar af miela1 17 januar 2011, 15:59

Hej,

Jeg vil godt suplere Jeps-92 og mig selv.

• HDMI, bedst(ingen tvivl der, der er dog nogle andæg der vil hakke ilyden for de, men det er nog forde de ikke er lavet godt nok)
  • S/Pdif(toslink) optisk, nedst bedst
  • S/pdif coxial, nesten lige så godt, bliver bare dårlig over afstand, og er bestemt ikke fremtissikret, og så kræver det en adabtor hvis det skal køre med TDC TV
  • Phono, dårlig.
det skal da også siges at med TV fra TDC, kan det være lige meget hvilken du vælger da du ikke vil hunne høre forskælden, da TDC TV ikke sendes ud i bedre lydkavlæitet, end de alle an være med.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det kommer meget an på hvilke stik der er.

det nemmeste er HDMI, men kan du ikke lige fortælle hvilke stik dy har bag i, eller bare lige skrive hvilket model du har.

I dag er der HDMI fra digitalboks til fjernsynet. Men så vidt jeg kan se på alle hjemmebiograf-enheder, er der kun en HDMI-udgang. Men ingen HDMI-indgang

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Påmange nye/nyere Hjemmebiograf systemer, er der en HDMI ind og en UD, men når der ikke er på din, ville du skulle bruge Phono, eller Optisk S/Pdif(Sony/Philips Digital Interface) med S/Pdif skal du være sikker på at det er en optisk(lysleder) påbægge(min hjemmebio har ikke optisk, men Coxial).

phono er det røde og det hvide stik modparten til de stik her du skal også bruge sådan et kabel med sådanne stik i bægge ender.DSC00035.jpg

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg er ikke den her, der tager sig af at koble det hele sammen, men jeg synes ikke, at det lyder forkert, miela1. Jeg kan dog huske, at lyden her også er med coaxial, selvom vi også kan bruge optisk eller HDMI til det.

Omdømme 3

Ja,

du har ret, hvis jeg har forstoet det du skriver,

både Phono og S/Pdif coxial går igennem coxial Kabel forskellen er at Phone bruger kabel med 2 stil og S/Pdif bruger kun 1, og så er Phono kun sterio hvor bægge S/Pdif er digitale og kan køre 7.1 kanals lyd(bare ikke med TDC TV)

de 2 S/Pdif er også kompeltibel med hianden, det kræver bare en converter til at lave det digitale "strøm" signal om til et optisk signal eller omvendt, det kan man heller ikke med Phono.

jeg mener også uden at være sikker, at det er en S/Pdif protokol som sidder i HDMI stikket.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hmm, nu tror jeg vist, jeg skal passe på med, hvad jeg siger om, hvorledes det er koblet op her. Det er vist derfor, at der er min bedre halvdel (som tager en aftenlur), der sørger for det tekniske .

Her har vi ingen problemer med at få lyden til at køre 7.1 - med TDC TV. Det kan godt være, at jeg husker forkert med, om det kører via coaxial, optisk eller HDMI - mener dog, at det er coaxial...

Omdømme 3

Hej,

vi har diskuteret i en anden tråd, og vi er kommet frem til at det er et fenomem som hedder simuleret surrond, jeg oplever det også hvis jeg setter min telefon til mit anlæg, så har jeg sourrond på musik fra playOverrasket humørikon

jeg tested det nemlig, for jeg trode også at man kunne ved TDC, men nej.

Ikke en gang på DVB-t(Antænne) og DVB-S/S2(staelit) kan du få 7.1 kanals lyd, men du kan dog få 5.1 kanals lyd på nogle kanaler

DVB-T, er det Mux 2 og boxers Muxer( mux = multiplex, det er der kanalerne ligger pakket i, der er MPEG2 og MPEG4 muxer og for at køre 5.1 kanals lyd skal det være et MPEG4 mux, der kan man også se at de kanaler som har must carry status(DR1,DR2,TV2, Lokal TV) og ligger i MUX1 kun er MPEG2 kanaler, og derfor kun har sterio hvor ex DR HD ligger i MUX2 som er et MPEG4 Mux(det kræves for HD) sendes ud i 5.1 kanals lyd

men alt gælder ikke TV over Internet(som TDC TV), da det er en anden type, men det gælder alt andet digital TV også Yousees kabel TV, det hedder bare DVB-C.

jeg er bange for jeg har skudt over målet, hvis jeg har så sig lige til.

Omdømme 2

Hej.

Det kan skam godt tænkes, at det kører virtual surround - det var også derfor, at jeg nævnte, at det ikke er mig, der står for det tekniske her.

Derfor hopper jeg over lidt af dette heri, da jeg ikke kan sige, om du har skudt over målet.

Det er kun den sovende halvdel, som kan følge helt med i det skrevne. Blinkende humørikon

Update: Den sovende halvdel har fået øjne (så længe, det varer), svaret derfra lyder, at du har skam ikke skudt over. Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Når du (desværre!) ikke har HDMI-ind på din Sony boks, er det næstbedste at køre Toslink (det vil sige optisk & digital overførsel af lyd). Det kræver anskaffelse af et optisk (fiber) kabel, som kan fås i alle butikker, som har med radio &fjernsyn/PC udstyr.

Hvis du heller ikke har optisk indgang på Sony boksen, er vi over i noget analog forbindelse på 2 phono kabler.

Rækkefølgen for bedst kvalitet/fremtidssikring er:

• HDMI forbindelse, bedst
  • TosLink forbindelse, næst bedst
  • Phono kabler (analog) dårligst.
Omdømme 3

Hej,

Jeg vil godt suplere Jeps-92 og mig selv.

• HDMI, bedst(ingen tvivl der, der er dog nogle andæg der vil hakke ilyden for de, men det er nog forde de ikke er lavet godt nok)
  • S/Pdif(toslink) optisk, nedst bedst
  • S/pdif coxial, nesten lige så godt, bliver bare dårlig over afstand, og er bestemt ikke fremtissikret, og så kræver det en adabtor hvis det skal køre med TDC TV
  • Phono, dårlig.
det skal da også siges at med TV fra TDC, kan det være lige meget hvilken du vælger da du ikke vil hunne høre forskælden, da TDC TV ikke sendes ud i bedre lydkavlæitet, end de alle an være med.

Omdømme 2

Hejsa.

Jeg blander mig også lige lidt. Først - vi kan godt sige copy that til rækkefølgen, MEN -- vedr. Coaxial, hvilken adapter er det da, som kræves, da vi her hos os kører coaxial direkte mellem TDC-boks og Sony forstærker ?

(Den tekniske halvdel er vågen - derfor spørgsmålet).

Omdømme 3

Nej, det er mig der ikke lige har tænkt mig om TDC TV boxen har bægge stik, både Optisk og coxial. så en adabtor er ikke nødventig.

Edit// men ellers hedder det en toslink optical to coxial adabtor.

Omdømme 2

Alle kan jo lave en smutter - vi er jo trods alt kun mennesker Blinkende humørikon

Og ja, det er rigtigt med navnet på adapteren.

Hovedsagen er jo blot at finde en løsning Glad humørikon

Omdømme 3

Ja, det har du ret i,

og det er en meget bedre oplevelse når man kan snakke om tingene, istedet for at det bare er, gør sådan.

også fode der som regl er flere løsninger på samme problem, og så skal man jo finde den passer bedst.Glad humørikon

Omdømme 2

Kan ikke være mere enig med dig.

Den bedre halvdel sagde forresten, at du bor da et godt sted, der aldrig render tør for drikkevarer. Kan desuden blandes med andre ting.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)