Svar

Hjemmebiograf mangler forbindelse til server.

Jeg har købt sony hjemmebiograf og nu er problemet, at jeg ikke kan benytte mig af de apps der ligger på enheden f.eks.. netflex, youtube osv.. Når jeg prøver, skriver den: "Forbindelsesstatus kan ikke bekræftes. Kan ikke kommunikere med server. Prøv igen senere." Jeg kan godt bruge google.dk og den siger også at netforbindelsen ikke fejler noget, jeg har også haft enheden med hos en kammerat, samt i butikken hvor den virker fint... ;-)

Nu er det så at jeg har hørt at det nok er noget med en port der skal åbnes (har hometrio), men den rare TDC medarbejder kunne heller ikke hjælpe mig, så længe jeg ikke viste hvad der skulle åbnes.... HJÆLP!!

Er der nogen der ved hvad der skal gøres?? Eller er det bare tid til at skifte udbyder??

icon

Bedste svar af Tine8986 27 juni 2013, 22:37

Så er mit problem løst... ;-) ;-) ;-)

Fik en endelig flink TDC medarbejder/driftstekniker i telefonen der brugte tid på at lytte til mit problem og samtidig virkede som om han ønskede at gøre hvad end der skulle til for at hjælpe mig... Bare det i sig selv var en fantastisk oplevelse.... ;-)

Det eneste der faktisk skulle til, var nyt udstyr fra TDC og ja... Godt tænk at starte dér!!

Thomas Knudsen tusinde tak for god behandling!!

Nu virker det hele bare.... SKØØØØØNT!!!

1000 TAK!!  Tine

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Tine8986 skrev: Eller er det bare tid til at skifte udbyder??

Lad nu være med true, det kommer du ingen vegne med.

Du kan f.eks. i stedet starte med at skrive hvilken hjemmebiograf det er, og skrive at du har læst (for det har du vel?) manualen igennem flere gange uden at blive klogere.

Hov hov det var skam ingen trussel, bare den eneste mulighed jeg kunne komme i tanke om, efter at have talt med en del fagfolk om mit problem, desværre uden held.( TDC, Forhandleren og 3 debat indlæg, samt et par computer nørder jeg kender.) Håber da bestemt ikke på at det er løsningen!

Men hvis du kan hjælpe mig, så spiser jeg en ekstra dessert til aften... ;-) ;-) ;-)

Det er et Sony 5.1 hjemmebiograf BDV-N7100W og ja jeg har selvfølgelig læst manualen mange gange... ;-) ;-) ;-)

Tine

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tine,

nej, kan heller ikke se, at du på nogen måde har fremsat en trussel. Droid har nok en dårlig dag?

Til dit problem - når jeg googler dit produkt får jeg denne side frem:

http://www.sony.dk/product/hch-systems-with-blu-ray-disc/bdv-n7100w/tekniske-specifikationer

Altså, du har købt en hjemmebiograf?

Kan ikke helt se, at du kan bruge Netflix mv., heller ikke adgang til WiFi? Der står dog, at du har "Trådløs streaming af musik med Bluetooth® - Hvis din smartphone er Bluetooth®-aktiveret, skal du blot parre den med hjemmebiografsystemet for at streame din foretrukne musik"

Fra specifikationer:

Wireless LAN Ready- NO

Så, hvis nogen kan få dit system op at køre mod WiFi, er det et mysterium, ud fra din produktbeskrivelse?

Mvh

Omdømme 2

iMac skrev:
nej, kan heller ikke se, at du på nogen måde har fremsat en trussel. Droid har nok en dårlig dag?

Overhovedet ikke, men det lyder til at du er godt og grundigt pigefornærmet over at jeg ikke efterkom dine kommandoer du skrev i en privat besked.

Gør os begge en tjeneste: kom videre, vi skal begge tilsyneladende være her på forum så drop dine frustrationer og lev med det.

Omdømme 2

Tine8986 skrev:

Det er et Sony 5.1 hjemmebiograf BDV-N7100W og ja jeg har selvfølgelig læst manualen mange gange... ;-) ;-) ;-)

Tine

Ok.

Hos din kammerat - var det også en TDC-forbindelse/havde vedkommende gjort noget for at få det til at virke? Eller virkede det bare "out of the box"?

Omdømme 2

droid skrev:

„If you do what you've always done, you'll get what you've always gotten.“

Eksempel på hvordan man kan bruge, og manipulere med citat.

Mvh

Omdømme 2

iMac skrev:

droid skrev:

Mvh

Nu er jeg heldigvis ikke så følsom.

Omdømme 2

droid skrev:

iMac skrev:

droid skrev:

Mvh

Nu synes jeg, at det går over stregen, det vil jeg ikke tolerere, og derfor skriver jeg en "abuse" til administrator.

Lev vel

Omdømme 2

iMac skrev:

Nu synes jeg, at det går over stregen, det vil jeg ikke tolerere, og derfor skriver jeg en "absuse" til administrator.

Lev vel"

Anklage mig for at manipulere med citater som du nu selv gør.....?

Hvis det er hvad der skal til for at du kan afslutte så ok det gør du bare.

Den kan sagtens søge på internettet over WiFi og jeg har også prøvet med kabel.. Der er både apps til netflex, youtube, facebook osv. på enheden... Altså Smart tv funktioner! Jeg kan af mystiske årsager bare ikke bruge dem. Systemet virker fint hos min kammerat, der dog ikke har TDC hometrio.

Biografen fås også hos elgiganten, måske de skriver noget en teknisk minded person kan få mere ud af?? (OG DET ER IKKE MIG)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/BDVN7100WB/sony-5-1-hjemmebiograf-3d-blu-ray-bdvn7100w-sort

Skal man have TDC til at fjerne Firewallen?? Og hvad kan det give af bekymringer??

HJÆÆÆÆLP

Tine

Det virkede bare "out of the box" og nej han har ikke TDC!!

Det er virkelig øv, når man har købt noget, man glædet sig til at bruge... Kan det være TDC´s Firewall ting der er i vejen??

Ja du kan godt høre at jeg ikke er helt vildt teknisk minded... Griner!! ;-)

Tine

Omdømme 2

Ok, kan da godt forstå at det er frustrerende. Det lyder meget underligt at det virker hos din kammerat, mig bekendt er der ikke nogle begræsninger hos TDC, og de funktioner burde ikke kræve opsætning af hverken firewall eller port-forward.

Har du prøvet at tjekke for opdateringer?

Det gøres sådan her:

Please go to the “Setup” section of
the menu and select “Network
Update” to perform the update.]
appears on the TV screen.

Omdømme 2

Ganske vist ikke til meget hjælpe men du er åbenbart ikke den eneste der har internetproblemer med Sony BDV-Enheder: http://www.avforums.com/forums/all-one-systems/1170962-unable-connect-my-sony-bdv-e300-internet-can-anyone-help.html (f.eks.)
Uha ja det kan jeg da godt se... Gode råd er dyre her... Kan du se hvorfor jeg desværre kom ud i overvejelser om at skifte udbyder i håbet om at det ville hjælpe???

Det er desværre prøvet og heller ingen effekt der... *Snøft*

Så er mit problem løst... ;-) ;-) ;-)

Fik en endelig flink TDC medarbejder/driftstekniker i telefonen der brugte tid på at lytte til mit problem og samtidig virkede som om han ønskede at gøre hvad end der skulle til for at hjælpe mig... Bare det i sig selv var en fantastisk oplevelse.... ;-)

Det eneste der faktisk skulle til, var nyt udstyr fra TDC og ja... Godt tænk at starte dér!!

Thomas Knudsen tusinde tak for god behandling!!

Nu virker det hele bare.... SKØØØØØNT!!!

1000 TAK!!  Tine

Omdømme 2

Hej Tine8986

det lyder jo rigitig god. Hvad er det for nyt udstyr?

Spørger, fordi det er ganske interessant i forhold til os andre kunder og hvad TDC enlig tilbyder af "udstyr"/funktioner.

Mvh

Det var såmænd bare min router der var 4 år gammel, så fik bare en ny og så virkede det hele.. ;-)

Var det svar nok, eller skal det uddybes??? Så gør jeg gerne det... ;-)

Omdømme 2

Ja, det ville være fint, Tine8986.. Uddyb gerne - hvilket produkt har du fået?

Har også en router (Sagem) der er over fire år gammel, så hvis der er nye produkter på markedet fra TDC, der kan mere, ville det jo være skønt for os alle andre kunder at vide det.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P