HJÆLP!!! Webmail MS Outlook

Jeg har netop konfigureret min nye MS Outlook 2010 og sat den til min TDC-mail. Jeg har fulgt guiden på TDC´s hjemmeside - men alligevel er jeg løbet ind i et stort problem - i længden.

1. Nye mails der sendes til min mail gemmes en kopi af den i Webmail. Det betyder, at jeg hurtigt får en overfyldt webmail og ikke kan modtage mails, da mailkontoen er fyldt. Hvad gør jeg for at slippe af med den kopi i webmail???

2. I den periode hvor jeg har været uden MS Outlook, har jeg brugt webmail som mailsystem. Mails jeg har i den indbakke sendes ikke over i den nye MS Outlook 2010 - hvad er der galt? Hvordan får jeg tømt indbakken på webmailen???

Håber på en venlig sjæl eller to vil hjælpe mig med dette.

Mvh

KennethJ

3 Kommentarer

Hej KennethJ

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Det er dit postpogram der henter din post på webmail.

1)

Klik på egenskaber på dit postpogram ved din webmail-konto. Fjern markeringen ud for levering.

kopi på server + portnumre.jpg

2)

Du kunne prøve at videresende de mail du har i din indbakke på webmail, til dig selv. Så vil dit outlook program hente dem ned til din pc.

Når du har gjort det, så husk at tømme din webmail for mail. (også spam og papirkurven)

Hej Maja.

Tusinde tak for dit hint.

Jeg gjorde som du foreslog i pkt 1. Det har desværre betydet, at de ca. 60 mails jeg ville gemme fra indbakken på webmailen med ét er blevet slettet. Bl.a. lå der flere licensnøgler osv., så det er ret uheldigt- Kender du nogen måder at redde det ??? Det er yderst vigtig data, som er gået spildt.

Mvh

Kenneth

Hej Kenneth

Du skriver på intet tidspunkt, at du vil gemme mail på din webmail, derfor går jeg udfra, at du vil have at dine mail skal hentes ind i din outlook. Hvis du har gjort som jeg skrev i pinkt 1, er dine mail hentet ind i dit postpogram på din pc. Hvis der er en opsætningsfejl i dit outlook, således at dine mail ikke er hentet, er det ikke fjernelsen af markeringen, der er årsagen til problemet med tom indbakke på webmail.

I punkt 2 skriver du, at du er ked af, at de mail der ligger på din webmail ikke sendes hen i outlook. De mail sendes ikke til dit outlook-program, men det er dit outlook program der henter dine mail på webmail.

Du skriver du vil have tømt din indbakke på din webmail og jeg anbefaler dig at videresende de mail til dig selv, således at dit postpogram, kan hente dine mail når de kommer retur til din indbakke.

Jeg mener derfor at jeg har givet dig de rigtige svar, i forhold til det du har skrevet.

Alle dine mail bør ligge i dit outlook postpogram. Gør de ikke det er de gået tabt, og det beklager jeg selvfølgelig.

Har jeg ikke forstået dine spørgsmål rigtig, hører jeg gerne fra dig eller andre brugere, hvad jeg evt. burde havde svaret dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)