Svar

Hjælp til netværksprinter tilsluttet homebox

Kan nogle hjælpe mig her på Forum.

Jeg har en HP printer 3210 4½ år gammel virker perfekt og sat direkte til Homeboxen så jeg kan printe trådløst.

Jeg har næsten lige fået en HP Pavilion dm1 2015eo mini med windows 7.

Jeg har store problemer med at "fange" min printer når jeg skal bruge den. Jeg slukker den hver dag men kun på fronten.

Printeren er sat til auto IP. Nogle gange hjælpe det at trække netværkskablet ud og sætte det i igen, andre gange skal jeg genstarte min pc. PÅ min Pc har jeg antivirus program samt det Microsoft udsender af sikkerhed.

Er der nogle porte som jeg har overset i mit virusprogram eller andet jeg ikke ved?

Min kones ACER med win 7 som er ½ år gammelt fanger vist nok printeren hver gang, den har samme antivirusprogram så der har jeg tjekket om noget er anderledes udmiddelbart ikke...

bechmann1973

icon

Bedste svar af KPN1 22 december 2010, 14:38

Hej igen

Nej det skulle ikke være nødvendigt. Hvis du bruger TDC sikkerhedspakken kommer firewall og spørger om tilladelse i så fald giver du den en gang for alle

Se original

11 Kommentarer

Hej bechmann1973

Kun en lille kommentar: Du skriver at du kun slukker på fronten. Har du prøvet at slukke for strømmen på det hele?  Det har du sikkert, men jeg kunne ikke lade være med at spørge. Blinkende humørikon

Hej MajaH

Dette har jeg også prøvet uden held, det gør man nærmest pr. automatik når tingene ikke vil som man vil.

Jeg har endda spurgt miela1 uden held

Kenneth

Hej

Jamen, der må da være nogle der har nogle bud til dig. Jeg kan ikke forstå at miela1 er blank. Han har da nok bare haft et blauk out. Det kan være han er ved at pløje manualer igennem. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Du skal nok lige ind i homeboxen og tildele din printer en fast ip-adresse, efterfølgende tildeler du i printerens opsætning den samme ip-adresse. Nu kender jeg ikke så meget til Homeboxen så jeg kan fortælle dig hvordan du skal gøre, men du har vel en manual  du kan gå frem efter. I mit eget tilfælde har jeg i min router tildelt mine to netværksprintere en fast ip-adresse som er låst ved hjælp af printernes MAC-adresser.

Jeg håber det kan hjælpe dig.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det tror jeg er et rigtig godt og kvaliciferet bud på en løsning, jeg vil bare lige suplere med en vejledning til hvardan du tildeler en fast ip i homeboxen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Hejsa

Jeg takker for alle de gode forslag. Mikkel var helt fremme i skoene med en løsning som jeg nu vil prøve af, derfor vil jeg ikke melde tråden for løst før jeg har prøvet det af et stykke tid (1 uge)

Go´jul til jer på Forummet

Forøvrigt......

Skal jeg ændre noget i min firewall, porte eller lignende??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg ville nu ikke sige at jeg var helt fremme i skoen med at løsning, men bare en suplering til KPNs løsning.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Nej det skulle ikke være nødvendigt. Hvis du bruger TDC sikkerhedspakken kommer firewall og spørger om tilladelse i så fald giver du den en gang for alle

Hej

Har prøvet alt hvad der tsales om her med printer tilsuttet via LAN, fast ip i home boks og printeren - det starte med at køre fint i et par dage og så går det galt ingen udskrivning men fin kommunikation med printeren.

Er der noget jeg har overset?

Fandt dette gamle indlæg, da jeg søgte hjælp til de problemer, jeg oplever med min netværksprinter (HP Laserjet 1320n), som godt nok får forbindelse, når den tændes, og så også kan printe, men som ret hurtigt taber forbindelsen, selvom den ser ud som om den stadig har IP-nummer.

Jeg har nu fulgt anvisningen på at låse MAC-adressen på routeren (på IP-adressen: 192.168.1.10, som den havde fået), og forløbigt ser det ud til at virke. Men: Skal jeg også sætte printeren til "Manual" IP-adresse og gi den 192.168.1.10?? - eller er det ligemeget?

Og: Hvis jeg istedet vil give den en statisk IP-adresse (fx. 192.168.1.100), så kan jeg gøre det på printeren, men hvad gør jeg så på routeren?? Ingenting?? - i menuen "DHCP forbindelser" kan jeg jo ikke komme uden for det område, der er allokeret til de dynamiske adresser (op til 192.168.1.99)?

Og så lige et tillægsspørgsmål: Jeg synes indimellem routeren tøver længe med forbindelserne, og kører langsomt, kan der været noget i standardopsætningen, der giver den problemer?? Firewall'en er sat til laveste niveau, men jeg kan se i sikkerhedsloggen, at den tumler med:

"

Blocked - NAT out failedFirst packet in connection is not a SYN packet:"

Er det noget, jeg kan gøre noget ved??

med venlig hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$