Svar

Hjælp til kryptering søges

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har fået formateret min bærbare PC`er, og mit problem er nu, at jeg selvfølgelig ikke kan komme på min internetforbindelse, som er krypteret.

Min trådløse router er af typen Linksys. Jeg har en stationær PC`er som er forbundet med kabel til routeren. Og jeg kan ikke ikke huske koderne, så krypteringen skal vel laves om? Hvordan gør jeg det? 

Jeg forestiller mig, at jeg via den stationære skal ind i routeren og angive koderne og så efterfølgende anvende dem på den bærbare. Er det ikke korrekt?

Hvordan kommer jeg ind i den trådløse router og angive krypteringen?

icon

Bedste svar af FN1 15 februar 2011, 09:49

Se eksempel på link her:

http://bildr.no/view/824801

Mvh FN ;-)

Se original

19 Kommentarer

Jeg kan finde en vejledning til opsætning af Linksys trådløse router på TDC´s hjemmeside. Men jeg skal vel ikke lave en ny opsætning af routeren for at kryptere forbindelsen..........eller hvad?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej det skulle ikke være nødventig.

lige hvordan du gør når du er logget ind i din router ved jeg ikke.

men når du er logget ind. skal du sansynligvis under Wireless.

Jeg vil anbefale at du setter din Krypterings form til WPA eller WPA2.

Men at gå ind i den trådløse router kræver password viser det sig......

Hjælp, hjælp.....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvis du ikke har endret det,

så skal du ikke skrive noget i brugernavn og du skal skrive "admin" i password

Jeg har nu logget mig ind i computeren og funder siden hvor jeg vælger krypteringsform.

Der er mulighed for at vælge:

WEP

WPA Pre-shared Key

WPA Radius.

Vælger jeg den første, kan jeg ikke anvende koden på den bærbare. Jeg får følgende besked:

Adgangskoden til netværket skat være 40 bit eller 104 bit, afhængig af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn.

vælger jeg de to nederste skriver routeren:

Invalid Key, must be between 8 and 63 ASCII characters or 64 hexadecimal digits.

Hvad overser jeg????

Omdømme 3

Hej, igen.

du skal bruge WPA-PSK(Pre-shared Key), så skal du selvfølig bruge en gyltig kode.

det kunne være ex. "2E2567E751"(HEX) eller "Tee67Dee12Cee"(ASCII-Tegn)(Mellemrum er også et ASCII tegn)

så skal du have en rigtig længte med ASCII-tegn skal du bruge mellem 5 og 13 tegn og Hex skal være mellem 10 og 26 tegn.

Jeg har prøvet WPA -PSK, men der går ged i det.

Jeg bruger 10 tegn, (har prøvet med dem du skrev) og får beskeden "Group Key Renewal is out of Range (600-7200)

Hvad skriver jeg i feltet Group Key Renewal ??

Det med HEX og ASCII tegn forstår jeg ikke

Omdømme 3

Hej,

jeg har aldrig hørt om det før, men jeg googlede detBlinkende humørikon

jeg vil ikke forklare hvad det er for jeg forstår det ikke helt selv endnu. men du skal skrive et tal mellem 600 og 7200, det skulle ikke være noget du skal tænke på.

ASCII tegn er bare de bogstaver og tegn du kænder fra dit tastetur(minus ÆØÅ)

HEX eller Hexadesimal en et en form for desimal man bruger det bla. til farvekoder på hjemmesider.

men det er meget kompliceret system, du kan læse lidt om det her

http://da.wikipedia.org/wiki/Hexadecimale_talsystem

Jeg må jo gøre noget galt, for det fungerer ikke.

WEP krypteringen fik jeg til at du, men den skulle jo være let at knække forstår jeg.

Omdømme 3

Hej,

Ja den er nem at knække, det skulle kune gøre på få minutter, med et program som jeg ikke vil nævne navnet på.

men det er bedre end ingen ting.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Øj, miela1...

Det var da godtnok noget af en rundvisning du er ude på... Havde det ikke været nemmere at "Factory" resette routeren, og så startet med at følge routerens opsætning via brugsanvisningen ?

Så ville han jo selv skulle digte nye koder til udstyret - og ville derved jo også kende koderne...?

Medmindre koderne i routeren selfølgelig er låst af udbyderen .. Så er det nedern...

CVX

Omdømme 3

Hej, CVX.

På den router skal han aligevel finde en ny kode, hvis man laver en reset, og så havde jeg aligevel skulle forklare det samme

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Lige en tilføjelse...

Hvis din router "kun" har WPA protection, så smid lortet i skraldespanden og køb en ny... Du skal helst køre med WPA2, for ellers kan du næsten lige så godt køre med åben forbindelse (næsten, skriver jeg..)

Den kan jo formodentlig heller ikke være helt ny mere...

CVX

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er da kæmpe forskel på at køre wpa og åben. Eneste kryptering der er tæt på åben er wep. WPA regnes stadig for sikkert.

mvh

Godmorgen

Jeg tænker, at det er en eller anden lille dum fejl, jeg begår. Hvis jeg derfor kopierede skærmbillederne fra min trådløse router ind her, er det måske lettere at guide mig.

Så er spørgsmålet bare, hvordan jeg gør det?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Screendumps (billeder af skærmen) er ALTID en god hjælp til forklaring.

Stort set alle Windows basrede computere kan lave screendumps. Funktionen findes på dit tastatur. Hvilke taster der er tale om kan jeg ikke oplyse dig om for det er forskelligt fra computer til computer.

Led på dit tastatur efter en tast der hedder noget med "Scr" eller "Screen". Hvis ordet Scr er markeret med en anden farve end de andre taster så betyder det at du skal bruge den i kombination med en anden tast, - typisk "Fn-tasten".

Der er en del ulemper ved et screendump lavet på den måde, for du får et billede af hele skærmen som du efterfølgende er nødt til at redigere i langt de fleste tilfælde, - eksempelvis hvis du kun skal bruge en del af skærmbilledet.

Nogle gange fylder det man vil vise også mere end skærmen, (der er scroll på) og det kan man heller ikke vise.

Så i stedet for det i Windows indbyggede screendump, så har jeg købt et program der hedder SnagIt. Det kan alt, - også billebehandle og sætte pile og tekst og henvisninger ind i dit screendump.

SnagIt koster penge, men der findes en helt legal metode hvor du kan downloade og registrere en lidt ældre version helt gratis.

Download version 7.2.5 fra dette website (Det SKAL være version 7.2.5):

http://www.oldapps.com/SnagIT.php?old_snagit=12

Aktiver programmet hos producenten af SnagIt (TechSmith). Linket får du af sig selv når du har installeret programmet.

Aktiveringskoden er denne: YW6RC-4YMK6-SZBBD-C2MCW-Q9D96

Så er du kørende og kan lave de flotteste screendumps. Blinkende humørikon

Se yderligere information her:

http://www.fatwallet.com/forums/hot-deals/737071/

Som ny bruger på TDC's Forum kan du ikke uploade billeder i dine indlæg. Det er for så vidt også ret ligegyldigt, for i de fleste tilfælde bliver de skaleret ned til noget ulæseligt gnidret smålort. Jeg bruger det aldrig selv.

Brug een af de mange gratis tjenester på nettet hvor du kan uploade billeder, - eksempelvis bildr.no:

http://bildr.no/

Når du har uploadet et billede til denne tjeneste, så får du en pokkers masse link til forskellige formål, så det kræver lidt øvelse at vide hvilket et af dem det er man skal bruge som et klikbart link på et forum, men det kan jeg lige vise dig i det næste indlæg.

Mvh FN ;-)

PS: Redigeret, - slåfejl er rettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Se eksempel på link her:

http://bildr.no/view/824801

Mvh FN ;-)

Tak til alle der har forsøgt at hjælpe mig.

Hej

Undskyld jeg siger det - men har du fået hjælp....for flere af ovenstående indlæg handler mere om alt muligt andet end hjælp ...i denne sammenhæng totalt ligegyldige ting..

Find manual til router  ..på linksys hjemmeside

.NULSTIL routeren..ved at proppe noget ind i det lille hul og holde det ...det antal sekunder der står i manualen...VIGTIGT at du gør presis som der står i manual...da den eller kan tro du er ved at opgradere firmwaren...og det er du ikke...kun resette.

derefter

log ind i routeren - det står i manual hvordan ...sansynligvis noget med at skrive 192.168.1.1 i internet explorer (eller 0.1)...admin..og et tomt password...men find manual

gå ind i trådløs netværk..

gi dit netværk et navn....f.eks bentebent

vælg kryptering WPA-PSK..eller nogen gange kan det hedde WPA personal..

sæt et password <på presis 13 karakterer--store og små bogstaver og specialtegn.

( 13 ..min erfaring er at 13 virker på alle også gamle netkort..jeg har ihverttilfælde altid problemer hvis jeg vælge andet en 13..ved ikke helt hvorfor)....bare gør det 13

SKRIV det TYDELIGT ned på et stykke papir

gå i router administration...og vælg nu et password for at logge ind i routeren igen.

genstart routeren

tænd din bærbare og søg efter netværk...indtast det password på 13 Karakterer

...sådan...der kan være småting jeg lige har glemt...men sådan her gøres det..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)