Hjælp til at genkonfigurere min Netgear router ?

Jeg skal have genkonfigureret mit trådløse netværk og har en netgear router. Nu har jeg fået et problem som jeg ikke kan løse. Når jeg leder efter min IP adresse, finder jeg at det er skiftende adresser. Når jeg konfigurere min netgear på www.routerlogin.com, ; og den søger efter internet forbildelser finder den en fast ID-adresse og så skal jeg udfylde ip-adresse, ip subnet mask, gateway IP adres og DNS og når jeg går ind i Egenskaber for LAN forbindelser og Internet Protocol version 6(TCP/IPv6) er dotten sat ved Hent automatidk en IPv&-adresse Så mig bekendtd har jeg aldrig haft en fast IP adresse.

Er der nogen der ved, hvordan jeg kommer videre med konfigurationen ?

medas

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

kan jeg få dig til at om formulere dit spørsmål det er lidt svart at forstå.

og så er der nogle ting der kunne være rat at vide,

har du sat din Netgear router i forbindelse med en TDC Homebox/TDC Box eller sidder den bare til et modem?

hvilken netgear router er det?

NETGEAR er WGR614 v5 og den sidder på et modem - håber det er oplysning nok.

- og problemet er, at så vidt jeg kan se er min forbindelse sat op til at have skiftende IP-adresse, men alligevel finder netgear - Smartwizard på www.routerlogin.com - at jeg har en fast IP-adresse. Og jeg kan ikke komme videre i konfigurationen, hvis jeg ikke kan oplyse en masse tal - 3 tal i 4 kolonner. Hvis jeg alligevel skulle have fast IP adresse - hvor finder jeg så alle de IP nr. ?

håber det kan forståes.

medas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

du skal lige prøve at resette din router, og så følge den her opsetnings vejledning.

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/netgearrouter54_2.pdf

hvis det viser sig at du har en fast IP skal du kontakte TDC. men det skulle ikke være noget problem for at opsette den.

Det er også den vejledning jeg går frem efter, det funger bare ikke, jeg ender med ikke at kunne færdigære konfigurationen pga manglende oplysninger af de mange IP adresser.

men tak for hjælpen.

medas

Omdømme 3

Hej,

En anden ting du kan prøve at at opdatere din firmware.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5817

men du skal være opmærksom på at hvis noge går galt, skal du have en ny router.

Kan ligeså godt prøve - for ellers ender det det helt sikket med en ny router!

tak for hjælpen.

medas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg vil lige prøve om jeg kan hjælpe

Efter du har reset din router kan du foretage en manuel opsætning. Indtast i adresselinien i din browser:

192.168.0.1 og enter, i login vinduet brugernavn: admin, og password: password og så vil du komme ind på din routers konfigurationsside og opsæt som vist på dette klip:

Router.JPG

Og klik på save eller APPLY nederst på siden. Nu skulle du kunne få forbindelse til internettet. Efterfølgende kan du konfigurere din Wireless Settings for dine trådløse enheder.

Jeg håber dette kan hjælpe dig på vej.

Hvis der skulle være problemer med at logge ind på routeren er det muligt at denne adr. skal bruges i stedet for: 192.168.1.1.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg glemte lige at fortælle at du under opsætningen selvfølgelig skal have kabelforbindelse til din routerBlinkende humørikon

Render du i yderligere problemer vender du tilbage hertil.

Det var en ny mulighed, den prøver jeg i morgen, tak for hjælpen

medas

Står i samme problem.... har fået fast IP adresse til mit TDC modem - TDC siger der er forbindelse... Men jeg kan ikke komme på internettet nu fra min mac.... ingen af dem - ej heller mobilen eller datters PC.... det er helt dødt!
Jeg har været inde på Router login - Netgar - men hva f.... ska man skrive? skal man skrive den IP adresse man har fået af TDC? TDC siger det hele skal stå til "automatisk" men det er vist ikk helt rigtigt for jeg kan jo ikke komme på internettet....

Hvad er det jeg gør forkert? eller ikk har gjort? Jeg tror det er routeren der driller... for mac'en viser fint signal med Airport.... den er bare ikk forbindelse til modemet....

Er der nogen der kan hjælpe, pleeeaase.....?

Hej MAC2608,

lige et par smarte bemærkninger Blinkende humørikon

- er der lys i DSL lampen på dit modem?

- er der lys i ETH lampen på dit modem?

- er ledningen fra modem sat i porten tættest på antennen på din router?

Du skal ikke konfigurere noget i routeren, når den er resat. Med mindre den er defekt, skulle den selv tage den adresse du har fået tildelt og automatisk dele IP adresser ud til dine PC'er m.m.

Det udstyr du tilslutter trådløst eller med kabel skal sættes til automatisk at hente en IP adresse (DHCP) fra router. Det vil "normalt" være noget med 192.168.1.x (x = et tal mellem 2 og 254).

Hvis du vil konfigurere routeren, skal du i din browser (IE, Safari, Firefox, Chrome eller lign.) skrive IP adressen på routeren, som "normalt" vil være 192.168.1.1 - du burde så få en login side fra routeren.

Hvis du ikke kan få forbindelse trådløst, så må du prøve med et kabel fra PC til router.

Håber du kan bruge dette til noget..

med venlig hilsen

Flemming Mørch

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8