Hjælp til at flytte filer i Media Player

Hejsa

Jeg bruger Windows Media Player 12 i windows 7 (x64)
Jeg bruger det med TDC play.

Jeg ville flytte min mappe til en harddisk del,
for at få mere plads. Det er jo logisk nok.

MediaPlayeren er så blevet temmelig forvirret af denne process.
Jeg gik ind i organiser og administrer bibliotek. Fjernede den gamle location og tilføjet den nye.

Mediaplayeren kunne ikke finde ud af dette skift, og forsøgte at afspille filerne fra den gamle location. Efter en del forsøg, opgav jeg og re-installerede mediaplayeren. Så lykkedes det at tilføje det nye bibliotek og afspille, men nu ligger alle filerne dobbelt. Den kan naturligvis ikke afspille den ene halvdel af disse filer, men jeg kan heller ikke få lov til at fjerne dem enkeltvis.

Nogen forslag?

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

jeg har været ude for et lignende problem, og vil efter bedste hukommelse prøve at forklare hvordan jeg løste problemet. Jeg brugte Windows Media Player 11 på en Vista maskine. Inden jeg begyndte på hele denne opertion, indstillede jeg MediaPlayer til ikke at slette filer på computeren, når de slettes i biblioteket.

Jeg flyttede mine musikmapper med alt musik fra systemmappen "Musik" på C: drevet, til ny mappe på andet drev (E: drevet), som jeg kaldte "Min musik" (E:Min musik). Jeg gik ind i MediaPlayer og markerede og slettede alt musik fra Mediaplayer's bibliotek, derefter ind i menu'en Funktioner, Indstillinger, og i vinduet Indstillinger vælg tungen Bibliotek og derefter knappen Overvåg Mapper. Her ændrede jeg så stien til mine overvågede mapper til placeringen af min nye mappe (E:Min musik) og fjrnede markering ved Tilføj filer, der tidligere er slettet fra biblioteket og klik OK. Efterfølgende tilføjede MediaPlayer automatisk til sit bibliotek mine filer fra min nye mappe på E: drevet. Efterfølgende gemte jeg alt nyt musik i denne mappe "Min musik" som så automatisk blev tilføjet biblioteket, fordi denne mappe nu var overvåget af MediaPlayer.  

Jeg håber at min fremgangsmåde kan hjælpe dig på vej, det hjalp i hvert fald mig.

Fatter hat af dette. 
Jeg ville gøre som du foreslog, men kunne ikke lige finde funktionen i indstillinger.
Derfor klikkede jeg på ryd catch og oversigt og det virkede nogenlunde.

Nu kan jeg se alle filerne dobbelt igen men den kan kun spille den ene halvdel

Omdømme 2

Hej igen

Du skal åbne din mediaplayer og foroven i menulinien er der valgmuligheder mellem: Aktuel afspilning, Bibliotek, Kopier fra cd, brænd m. m. her vælger du bibliotek. I biblioteket vælger du i menuen til venstre at få vist "Sange", så vil du kunne se alle sange (alt musik) i Mediaplayer, så skal du manuelt markere alt dit musik og slette det, og fortsætte til alt er slettet fra biblioteket. Når det er gjort skal du ind og sætte overvågningsmappe og så fremdeles efter min vejledning. Ud over manuel sletning skal du kun ændre af instillinger i MediaPlayer som er anført i min første vejledning

Jeg går selvfølgelig ud fra at dine musikmapper/filer er flyttet til din nye placering. 

Prøv igen og held og lykke 

Omdømme 2

Hej igen

Jeg har lige fået kontrolleret min anvisning ef en superbruger af Mediaplayer. Og hans svar var OK til min anvisning, og følg den, og kommentaren var: Til almindelige brugere: Flyt indholdet af mappen musik hvorhen du vil, husk placeringen og glem den indtil videre. Ryd MediaPlayer for alt indhold manuelt, og sæt mappeovervågningen til din nye mappeplacering. Husk på, at alt hvad der tilføjes til MediaPlayer kun er henvisninger til dine mediafiler enten i systemmapperne eller din placering, og husk så som det aller første at fjerne markering ved  punktet: Slet filer på computeren, når de slettes i biblioteket

Jeg har lige afprøvet igen på min egen maskine med flere tusinde musikfiler og det virker Blinkende humørikon

Det er pænt af dig, at uddybe hvad jeg skal gøre. Men min erfaring ud i PC verden er ikke helt rusten,
men det kan du jo ikke vide. Derfor har jeg gjort som du beskrev. Alt står bare noget anderledes i Media player til Windows 7 end det du beskriver. 

Der er så det problem, at jeg ikke kan slette noget i biblioteket. Heller ikke selv om jeg højreklikker og køre programmet som administrator. Så jeg er lige vidt.

Men hvis jeg rydder oversigten og catchen I media playeren og så finder mappen igen. Loader den alle nummer dobbelt. Hvorefter det kun er den ene halvdel der kan afspilles. Når computeren er genstartet, er der så kun de filer tilbage, som ikke kan afspilles eller slettes. 

Dog fortæller den mig, at stien til mappen er korrekt. Hvilket er derfor jeg ikke helt fatter hvad der går galt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej, og undskyld jeg blander mig or jeg kender ikke løsningen.

DEr er mange problemer med WMP i windows 7, Ikke bare det med at man ikke kan å sin musik til at virke når man har lytted den, men også at man kan resikere at hvis man bruger en nas og man så laver systemet om evt men en anden nas eller vil ligge sin musik tilbage på sin computer kan man reskerer at man skal geninstallere WMPTrist humørikon hvilket i mange tilælde heller ikke er lige til, på grund af andre fejl, men det er noget Microsoft arbejder mede, iølge min kilde ved Microsoft.

det var bare lige mit indput og håber da ogå at du får det til at virke.

Omdømme 2

Hej igen

Jeg kan da også tilføje at den anvisning fra mig virker i WMP 11 og Vista, om det virker i WMP 12 og WIN 7, det ved jeg ikke. På mine stationære PC'er kører jeg Vista, XP og andet, kun på min bærbare har jeg WIN 7 men ingen WMP. Årsagen til at jeg stadig hæger fast i Vista og XP, er at jeg anvender nogle spec. programmer, som desværre ikke arbejder optimalt i Windows 7 endnu, men på et tidspunkt er jeg nok nød til at tage en opgradering Meget glad humørikon

Jeg glemte da også at sige at min it-viden så småt er begyndt at ruste, men forsøger at holde den velpudset ved at bl.a, at forsøge at hjælpe her på forum. Og kikker jeg i mine gamle uddannelsesbeviser finder jeg noget om elektronik, automatik og sørme' også noget om IT-elektronik og netværksadministration

Jeg håber du får styr på din WMP 12.Blinkende humørikon

Jeg syntes også dine løsninger er helt i top, så det skal du intet høre for.

Der er nok ikke andet for, end at jeg må kontakte TDC for en løsning.

Men jeg kan fint afspille filerne i Winamp så længe licensen er frisk.

Tak for dit forsøg.

Omdømme 2

Hej cyberbartender

Ja det var da så lidt, jeg gjorde da et forsøgMeget glad humørikon

Så måske vi ku' finde ud af at hjælpe hinanden en anden gang her på forum

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8