Hjælp til at bruge TDC freemail på iPhone 4

Jeg kan ikke få min mailadresse: xxxxxxxxx@privat.dk, som er hosted af TDC, til at virke på min iPhone 4.

Vi er 3, som har gjort os ihærdige forsøg, men hverken jeg eller de 2 andre, som endda begge hver især, har tilmeldt sine freemails på deres iPhone 4, kan få det til at virke.

Vi har læst alt diverse manualer på TDC's hjemmeside og forsøgt vel nok alt, der er at forsøge.

Jeg kan godt få min gmail til at virke på mobilen. Men altså ikke min TDC-mail.

10 Kommentarer

Hej Vigstar

Grunden til at du ikke kan det, er sikkert at Freemail er nedlagt. Du har højst sansynlig fået en mail fra TDC i oktober, hvor du er blevet bedt om at flytte din mailadresse til dit bredbånd eller oprette en netbasic abonement: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Nej. En sådan mail har jeg aldrig modtaget fra TDC.@privat.dk er en freemail hos TDC ligesom Hotmail, Gmail osv... Jeg vil utroligt gerne fortsætte med at bruge denne mail, som privatmail, også på mobilen. Men det lader til at det er noget med opsætningen, som jeg ikke kan få til at virke.

Jeg har fjernet link fra indlæg.

/Patrick, forummoderator

Altså freemail eller natbasic som det også hed, kan man ikke få mere. Og hvis du ikke kan få den installeret den på din iPhone, er det fordi den er nedlagt på tdc's server og så kan du ikke få den mailadresse/konto igen.

Du kan oprette et nyt netbasic-abonement hos TDC til 29 kr. om måneden, og det kan du gøre ved at ringe til TDC: http://tdc.dk/kontakt/

Jeg har fjernet lidt tekst, som ikke gav mening mere, efter et andet indlæg er slettet!
/Patrick - forummoderator

Den kan jo ikke være nedlagt i og med jeg fortsat kan bruge min e-mail online ved at logge ind på mail.tdc.dk så det forstår jeg ikke?

Men nej jeg anede ikke jeg ikke måtte sætte det link ind. Nu var det for at I kunne se hvad 3 skriver man skal gøre. Det hjælper dog tilsyneladende heller ikke :/

Hej Vigstar

Først: Dette er et kunde til kunde forum. Jeg er derfor også kunde som du. Jeg forsøger at give dig oplysninger, som kan hjælpe med til at du kan få løst dit proplem.

Jeg ved fra utallige andre tråde, at mange kunder har fået lukket deres abonement: Freemail, og fået en mail tilsendt i oktober måned om at deres fremail er blevet nedlagt og at de hurtigst mulig skulle sørge for at få "kørt" / flyttet derees fremail ind under deres bredbånd. Hvis du forsat kan bruge din freemail, uden at den er tilknyttet dit bredbånd, så er du heldig, for så har TDC ikke nået at nedlægge den  endnu, men at jeg skriver det til dig (angående fakta om freemail), hjælper tilsyneladende heller ikke. Derfor vil jeg anbefale dig at kontakte TDC på telefon, for at høre hvordan du får din freemail til at virke på din iphone.

Hvis jeg tager fejl, skal jeg være den første til at beklage, men så må du meget gerne skrive her i din tråd hvad problemet så var, da det kan hjælpe andre kunder og andre kunder der hjælper med sådanne spørgsmål.

Du kan kontakte TDC her, medmindre andre kunder har et bedre bud end mit.: http://tdc.dk/kontakt/

Det er super pænt af dig du prøver at hjælpe, men inden jeg skrev dette indlæg, ringede jeg til TDC's kundeservice for at få hjælp til problemet. Ingen vidste dog hvad jeg skulle gøre og jeg blev derfor bedt om, at oprette en tråd herinde i forummet, fordi så var der en ansat eller supporter, som kunne hjælpe mig.

Men ind til videre har det ikke rigtig løst problemet. Jeg er YouSee kunde hos TDC og har derfor både TV og internet hos TDC. Jeg vil dog hellere bruge xxxxx@privat.dk emailadresse, til privat mail, og eftersom alle freemails burde kunne bruges via iPhone 4 forstår jeg ikke hvorfor det er det store problem med netop TDC's når min xxxxx@privat mail fungerer fint via TDC's hjemmeside.

Tak - for de pæne ord - Det lunede.

Det er lidt pudsigt. Jeg har også kabeltiv og internet og er derfor Yousee-kunde, men jeg har en opfattelse af, at Yousee og TDC er to forskællige firmaer, og som sådan ikke har noget med hinanden at gøre, bortset fra at de bruger samme server og at Yousee er ejet af TDC. Dette er et gæt. Jeg tror din mailadresse er tilknyttet din yousee-abbonement, og at det er  yousee's opsætning du skal have fat i.

Hvis du kan se din webmail på  http://webmail.yousee.dk/ er det opsætningen hos yousee du skal bruge.

En lille oplysning: Du skal bruge samme brugernavn og pasword, som du har brugt til at komme på forum med, men kun til adgang på webmail.

Brugernavn og pasword til din iPhone, står på din internetbekræftigelse, som du i sin tid fik ved tilmeldingen. Brugernavn er din emailadresse og Kan du ikke huske dit pasword, kan du oprette et nyt, ved at gå ind i webmail - indstillinger - og pasword.

Hvis jeg tager totalt fejl, så har jeg lige en kommentar til TDC, hvis de kikker med:

Jeg synes faktisk ikke, det er fair over for de kunder, der har deres internet og tv igennem telefonstikket og vitterlig er TDC-kunder, ikke kan få lov til at beholde deres freemail, mens en yousee-kunde godt kan få lov til at bruge den på en iPhone. Hvorfor denne forskælsbehandling? Uanset om det er webmail eller iPhone, optager en mailkonto vel serverplads, og for den serverplads, skal TDC-kunder betale 29 kr. om måneden.

PS:

Da TDC ejer Yousee, går jeg ud fra, at det er i orden at sætte et link til YOUSEE.forum, hvor en anden yousee-kunde netop spørger om: Opsætning af EMAIL på IPHONE4

Hej Vigstar

Har du fået løst problemet med freemail på iPhone4?

Kunne du bruge mit sidste link til Yousee, eller var det helt skudt forbi?

Andre brugere kan  bruge din tilbagemelding, om hvad der var i vejen.

Hej Maja og igen tak for din tid! Glad humørikon

Jeg har endnu ikke fået løst problemet. Jeg har endda været forbi TDC-butikken på Strøget for at spørge om hjælp og efter ihærdige forsøg lykkedes det ikke den ansatte, som hele tiden forsøgte, at overbevise mig om at det er fordi min iPhone4 kører på et 3-simkort, og jeg skal skifte til TDC, hvilket jeg slet ikke kan forstå eftersom, at det er en webmail og jeg godt kan tjekke den via Safari.

TIL TDC: I må meget gerne lave en guide til hvordan man opretter sin xxxxxxx@privat.dk mail på sin iPhone4. Ellers mister I snart en kunde!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)