Svar

Hjælp til at Åbne Porte.

Jeg skal have hjælp til at åbne følgende porte på min router:

• Ports 5120 til 5300
  • Port 6500
  • Port 6667
  • Port 27900
  • Port 28900 

De er alle UDP og jeg har denne router: http://tdc.dk/element.php?dogtag=s_shop_pak_tlv&id=13852

Problemet er jeg ikke ved hvad jeg skal skrive i:
    - Server Navn

- Omdirigerings Port
    - Lokal IP adresse/Værtsnavn

Kan nogen hjælpe mig? Det drejer sig om et spil hvor min fætter eller jeg opretter en server, men ingen af os kan forbinde da der hele tiden står "This server is behind a firewall (timed out)."

icon

Bedste svar af miela1 21 januar 2011, 21:20

Nej, på myIp kan du finde din IP udaf til, den ip du vil bruge er den ip din server her i dit netværk.

den heder typisk 192.169.1.xx men for at den har en fast ip skal du følge den første skrit i vejledningen og give din server en fast ip, der efter åbner du for adgang til den ip med at åbne porte.

du har en IP inde i dit nætværk pr enhed du har tilsluttet som så alle deler din udventige IP(myip.dk) der for skal du vide hvilken inventige ip din server her på dit net, og der for skal den være fast.

ex,

jeg her en Web server til at stå hjemme. og for at få den til at virke skulle jeg kunne til gå den udefra(det er samme prensip med en spil server)

først gav jeg den en fast IP(intærnt i mit netværk).

så gik jeg ind i min Router og åbned for port:80 ude fra og ind og for at gøre det simpelt sendte jeg den vidre til port 80 på min server(det er her der står fra og til port).

og vupti min web server kan tilgåes ude fra.

så når jeg skriver min udventige IP efterfulgt af port:80(xxx.xxx.xxx.xxx:80)(i mit tilfælde er det et domæne som er lig med minIP:80) kommer jeg i kontakt med min router som så ser at jeg il går port 80 og derfor stiller den vidre til min server. kontakter jeg nu port:8080 kan jeg bruge nettet eller min telefon til at starte en optagelse på min computer forde port:8080 er stillet til mit Mediacenter.

du har en IP inde i dit nætværk pr enhed du har tilsluttet som så alle deler din udventige IP(myip.dk) 

Se original
  • 5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

her er en vejledning til hvordan du åbner porte.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

IP du skal skrive er den faste ip(stadisk ip) du har givet serveren(den computer serveren ligger på)

navn er bare et navn.

omderings port skriver du bare det samme port nr. som den prot du vil åbne.

Jeg forstår ikke det med IP'en. Går jeg bare ind på http://myip.dk/ og skriver de tal der står ved "IP Adresse:"? Og er Server Navn virkelig ligegyldigt? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, på myIp kan du finde din IP udaf til, den ip du vil bruge er den ip din server her i dit netværk.

den heder typisk 192.169.1.xx men for at den har en fast ip skal du følge den første skrit i vejledningen og give din server en fast ip, der efter åbner du for adgang til den ip med at åbne porte.

du har en IP inde i dit nætværk pr enhed du har tilsluttet som så alle deler din udventige IP(myip.dk) der for skal du vide hvilken inventige ip din server her på dit net, og der for skal den være fast.

ex,

jeg her en Web server til at stå hjemme. og for at få den til at virke skulle jeg kunne til gå den udefra(det er samme prensip med en spil server)

først gav jeg den en fast IP(intærnt i mit netværk).

så gik jeg ind i min Router og åbned for port:80 ude fra og ind og for at gøre det simpelt sendte jeg den vidre til port 80 på min server(det er her der står fra og til port).

og vupti min web server kan tilgåes ude fra.

så når jeg skriver min udventige IP efterfulgt af port:80(xxx.xxx.xxx.xxx:80)(i mit tilfælde er det et domæne som er lig med minIP:80) kommer jeg i kontakt med min router som så ser at jeg il går port 80 og derfor stiller den vidre til min server. kontakter jeg nu port:8080 kan jeg bruge nettet eller min telefon til at starte en optagelse på min computer forde port:8080 er stillet til mit Mediacenter.

du har en IP inde i dit nætværk pr enhed du har tilsluttet som så alle deler din udventige IP(myip.dk) 

Jeg gik ind under DHCP forbindelser og slettede de nuværende DYNAMISKE, og oprettede så en STATISK. Indtastede en IP-adresse der var uden for 192.168.1.11 - 192.168.1.100. Gik så ind under Port Omdirigering og har f.eks. ved port 6667 skrevet følgende:

Server Navn - TEST
    Fra Port - 6667
    Til Port - 6667

Protokol - UDP
    Omdirigerings port - 6667

Lokal IP adresse - Den STATISKE ip adresse jeg oprettede

Og så gør jeg bare det samme med alle porte jeg skal åbne, og bruger den samme IP hele tiden som jeg oprettede? Also, gør det noget jeg slettede de DYNAMISKE da jeg var inde i DHCP forbindelser?

Omdømme 3

Hej,

Nej det gør ikke noget at du slettet dem, de kommer bare igen. men der er ingen grund til at slette dem.

du har helt fat i hvordan du skal gøre nu.

jeg vil bare give dig det tip at du skal kalde serveren et fortældene navn(et navn der for tæller hvad det er) så er det nemmere at huske hvis du skal lave det om.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)