Hjælp til ændring af DNS på home trio router

Hej folkens, jeg har brug for at ændre DNS på routeren så jeg kan bruge nogle online tjenester. Jeg er ingen ørn til det her, derfor beder jeg lige om hjælp.  Jeg håber at nogen kan hjælpe.  Jeg har brug for at ændre DNS'en til den følgende: 

Where are you now?North America, Europe, Asia or AfricaAustralia and New ZealandPrimary DNS208.122.23.22Secondary DNS208.122.23.23Additional DNS (if available)184.106.242.193 

Meget gerne meget pædagogisk svar, tak :-)

6 Kommentarer

Og jeg skulle nok lige skrive at det er Hometrio jeg lige har fået og at der i bunden af boksen står: 3DK63-05

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er desværre ikke muligt på homeboxen.

mvh

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Kan du ikke "nøjes" med at ændre indstillinger i Netkortet på den PC du bruger ?

Hmm det er da et forsøg værd. Kan du sige mig hvordan jeg gør det?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Sådan her:  http://blogs.fagbladet.dk/it/brug-google-som-dns-udbyder-i-windows-7/   :-)

Googles DNS numre udskrifer du jo så bare med dine ...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan ikke ændre dem, som homeboxen automatisk giver til din computer via DHCP (altså automatisk), men du kan ændre din egen DNS-addresse på computeren. - Dette skal dog gøres separat for hvert netkort, du har (altså både til WiFi-netkortet og LAN).

Du går ind på Kontrolpanel, finder netforbindelser og højreklikker på eksempelvis dit wifi-netkort (noget med wireless). Så trykker du egenskaber og finder det punkt i listen, som hedder Internetprotokol TCP/IP, her dobbeltklikker du på det punkt, og markerer punktet "brug følgende DNS-serveradresse", og så indsætter du ellers de du skriver.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)