Hjælp til 3 problemer mangles

Jeg har et problem på facebook... Når jeg er der for længe, ca 30 min, eller spiller fx Treasure Island eller FrontierVille, så lukker min PC pludselig helt ned, og jeg må genstarte. Ind imellem med en start repair.

HVORFOR???

Nu har jeg pludselig fået det problem at når jeg vil åbne en bestemt side, så får jeg at vide at den ikke kan skabe kontakt til TCP/IP Port 5019......

Hvordan formaterer man en computer, som er købt installeret uden CD-rom til??? Jeg har Windows Vista men vil gerne skifte den ud med XP Home...

Håber på nogen hjælp for jeg er ved at være desperat...

Hilsen lillemor62

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det er en ny funktion på Facebook for at fohindre folk bruger alt deres tid der....Meget glad humørikon

Nej - spøg tilside.... Jeg er ret sikker på at det ville ske også med andre ting - hvis de gav computeren samme belastning over samme tid. Jeg tror nemlig det er et temperaturproblem. Hvis du sidder med maskinen i skødet er der en tendens til at blikere nogle udluftningsåbninger - og så bliver der simpelthen for varmt på et tidspunkt. Hvid du har den stående på et bord kunne det være fordi den trænger til at blive renset på indersiden af de samme ventilationsåbninger - og sikkert også ventilatoren. Det kan også være selve ventilatoren der er defekt.....

Computere uden CD-rom har tit enten indbygget en "geninstallations-funktion", en webside man skal gå ind på eller et sted man kan rekvirere CD/DVD og hvor man så må finde et løst drev. Det afhænger af fabrikat/model.

Microsoft sælger ikke XP-licenser mere. Den eneste måde du kan få den ind på er ved at skaffe en gammel licens et eller andet sted - men jeg tror det er ved at være svært.

Vh

Peter

Spøg eller ikke... det er lige før jeg kunne tro det...

Jeg har en stationær, så den er lid svær at sidde med i skødet Overrasket humørikon

Kunne prøve at lukke op og se, om den er beskidt, men det er kun på facegook, jeg har problemet.

Jeg har selv en licens, jeg har bare aldrig fået brugt den, fordi jeg skiftede PC i stedet.

Der er gen-installation, det har vi nemlig også prøvet, sor at se om det hjalp. Jeg kunne måske prøve at ringe til dem jeg har købt den ved, ang. CD-rom. Selv om der ikke er garanti på mere, kan de vel svare på spørgsmål om sådan noget.

Ellers 1000 tak for hjælpen.

Hilsen Ulla

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)