Svar

"Hjælp" og "vis udskrift" på mail live

• Bruger
  • 14 kommentarer
Hej. Kan nogen hjælpe mig? Jeg har windows mail live, som nyligt er ændret. Jeg kan ikke finde nogen måde at få hjælp på. Det er som om knappen til "hjælp" er forsvundet. Og jeg kan ikke finde "vis udskrift", så jeg kan se udformningen, før jeg udskriver. Hvordan får jeg hjælp fra tdc, er det kun ved at ringe til dem?

icon

Bedste svar af miela1 26 december 2010, 21:16

Hej,

Ja man kan godt sige at det er et nyt spørsmål, men det er relavant til det spørsmål du havde stillet iforvejen, så det er fint at skrive det her.

du skal skrive til microsoft.

den ser side er til feedback/kommenter til Windows Live Mail.

https://feedback.live.com/?productkey=wlmaildesktop&scrx=1

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej soelve

Det kan da være at vi andre brugere kan hjælpe dig

hvad er det for en version af Windows Live Mail du anvender?

Og hvad er det egentlige problem for dig?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Hej FN

Der sker ikke en dyt, når jeg klikker på f1, men er der ikke noget med at man skal aktivere f-funtionerne?Trist humørikon

Hej soelve

jeg siger som KPN. Det kan da være brugerne af forum kan hjælpe. Du er altid velkommen til at spørge her i forum.

Tak for svarene allesammen. Jeg har Windows 7 og jeg kan kun se at der står "Windows Live Mail".

I den gamle version kunne jeg gå ind på filer og videre ind og "se udskrift". Jeg kan bare udskrive uden forvarsel. Det kan jeg ikke nu. Og jeg kan altså heller ikke finde den der "hjælp" foroven, hvor der er mange muligheder for at finde svar på forskelligt. Derfor ville jeg spørge tdc, hvor det er blevet af. Men det er måske Microsoft, og hvordan gør man så det. Jeg synes den nye visning af bl.a. Indbakke er irriterende. Men måske er det noget man skal vænne sig til.

God jul!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Omdømme 2

hej soelve

Så kan jeg tilføje til dit andet spørgsmål vedr. udskrivning. hvis du bruger nyeste udgave af WindowsLiveMail: I samme menulinie som du har det lille hjælp-ikon men i venstre side har du en tunge med et ikon forestillende en tekstside, klik på denne og der ruller en hjælpemenu ned med adgang til print.

Tak for udførligt svar. Men jeg er bare ingen nørd, en gammel kone på 64.

Jeg fandt det blå ikon og det er fint. Og gennem en masse øvelser nåede jeg nu frem til at få et Windows Live ID, og nu er jeg så langt at jeg kan få support den vej. Det prøver jeg. Ellers vender jeg nok frygteligt tilbage.....

Men tusind tak så langt.

Mvh soelve

Hej FN

Jeg skrev mit svar alene af den grund at jeg ikke kunne få F!-knappen til at fungere og det må du altså finde dig i at jeg skriver.Blinkende humørikon

Dette er et brugerforum og alle der har lyst til at give deres mening til kende, er velkommen.
Også mig der ikke er så dygtig, som du. Derfor bedes du venligst respektere alle brugere der ytrer sig i TDC-forum.

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Omkring-opf%C3%B8rsel-n%C3%A5r-man-benytter-forum/td-p/6323

------

Når det er sagt vil jeg godt sige, det er dejligt at du efterfølgende, kom med en forklaring på hvordan soelve, jeg og andre brugere kan få hjælpe-"vinduet" frem.

Omdømme 2

Hej igen soelve

Man behøver bestemt ikke at være ung og nørdet for at henvende sig eller begå sig på dette forum, det er et bruger til bruger forum åben for alle. Vi er nogle brugere som heller ikke er helt nye længere, men som gerne hjælper andre. Opstår der yderligere spørgsmål som du søger hjælp til så vender du bare tilbage.

Hej igen. Nu troede jeg lige, jeg havde krammet på det. Men nej. Det er sørme svært. Jeg fik oprettet et Windows Live id og mente, at jeg så kunne spørge kompetancen, men det er åbenbart også et panel som dette, tror jeg da...

Så nu spørger jeg hellere her, hvor flinke folk svarer hurtigt. Tak for det! Ikke fordi det er livsvigtigt:-), men når man nu kommer til at arbejde med det og bliver lidt stædig:

Ved nogen hvordan jeg på en mail i "indbakke" kan "se udskrift" før jeg skriver mailen ud? Jeg mener som sagt, at jeg kunne, før WLM blev ændret for nylig.

Mvh soelve

Omdømme 2

Hej igen

Det mener jeg ikke du har mulighed for, ligesom i et tekstbehandlingsprogram, men udskriften bliver stort set som den vises i indbakken.

Det er muligt andre har en løsning, jeg bruger ikke så tit WLM. Blinkende humørikon

Hej igen soelve.

Det kan vi desværre ikke, men jeg har fundet ud af en måde hvorpå jeg kan styre det en lille smule.

Når mailen jeg skal udskrive står åben, skal sympolet ved siden af det røde kryds øverst til højre kun vise 1 firkant. Så flytter jeg musen ud til kanten af vinduet og holder musetasten nede. Nu kan jeg trække eller skuppe i vinduet og på den måde udskrive en bred eller smald mail-brev. Det er ikke optimalt, men det er bedre end ingen indflydelse.

God Jul Glad humørikon

> FN

1) Det er så din mening.
2) Moderatoerne er på juleferie
3) Du ved ikke hvad der tilkommer mig at gøre.Blinkende humørikon

Hej igen. Jeg vil da helst ikke være skyld i uro i geledderne - og da slet ikke i denne søde juletid........

Tak for indlæg, også til Maja, som selv har prøvet. jeg synes faktisk, det er en fejl hos WLM. Min opmærksomhed på "problemet" opstod, da jeg fik en julemail fra en veninde. Hun havde, med smal margen, skrevet 2 kæmpesider og én linje, som kom til at stå alene på side 3.

Så var det, at jeg lige ville se, om man ikke kunne undgå at skrive den sidste side ud. Nærig måske, men også fornuftig, synes jeg selv. For en anden gangs skyld ville jeg blot se om det var muligt, og så---miseren.

Tak og rigtig glædelig jul.

Soelve

Omdømme 3

Omdømme 2

Hej FN

Tak for din hjælp, det er godt at du kunne supplere netop mine svar med en uddybende forklaring.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tager lige det hele, det har taget mig 20 min at læse den her tråd.

Man kan desvære ikke få bruge "Vis Udskrift" i windows live mail, der er ingen måde at vise udskrift.

der er nogle tastetur hvor man faktisk skal aktivere F tasterne, det skyldes at som på mit at der er så mange genvejstaster og fler functions knapper, bla r mine til media styring, internet genveje og F taster.

at MajaH Skriver at det ikke virker, kan godt hjælpe godt nok ikke i det her tilfælde, da F1 faktisk virker som hjælp, men MajaH kan kun dele de afaringer hun laver, og når det ikke virker for majaH, er det rimligt for MajaH at antage at det heller ikke vil virke for andre.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

som jeg regned, har MajaH en tast kombination for at bruge hjælp functionen i F1 tasten, efter at have hørt fra MajaH, har jeg fået afvide at hun skal bruge "Alt Gr + F1" så det kan være at du skal det samme.

På min computer er det samme resultat, hvadenten jeg bruger det blå ikon, f1 eller alt gr+ f1.

Jeg synes blot ikke, der er så meget at hente der. Og da jeg så prøvede at stille et spørgsmål derinde, var det, at jeg fandt ud af, at det ville blive til et forbrugerpanel som det her, som jeg er særdeles glad for.

Der er jo mange, der ved en masse, også udenfor den professionelle kreds.

Men hvordan og hvor kan man egentlig gøre WLM opmærksom på fejl og mangler?

Det er måske et nyt spørgsmål. Jeg kender ikke proceduren, da jeg er ny her.

Mvh Soelve

Omdømme 3

Hej,

Ja man kan godt sige at det er et nyt spørsmål, men det er relavant til det spørsmål du havde stillet iforvejen, så det er fint at skrive det her.

du skal skrive til microsoft.

den ser side er til feedback/kommenter til Windows Live Mail.

https://feedback.live.com/?productkey=wlmaildesktop&scrx=1

Hej igen Soelve

Du er altid velkommen her på forum og tak for de venlige ord du siger til os alle.

Om det er sublerende spørgsmål, skal du bestemt ikke tænke på. Du skal bare spørge.

Du ved godt at du skal holde Alt GR nede, mens du klikkker på F1. Jeg spørger fordi du har oplyst at du har vindues 7 og så må det også være en relativ ny pc du har.

Angående hvor  eller hvem der står for tip eller mangler ved Windoues Live, ved jeg desværre ikke.Trist humørikon Det er jo desværre ikke altid de store firmaer tager imod gode tip. Blinkende humørikon

Det kan være der er andre brugere der ved det.

(Hovsa der kom Miela1 først.)

Omdømme 3

Hej, majaH.

godt svar,

Jeg vill lige fortælle at det er microsoft man kontakter når man sender feedback til live.dk(windows live)

man kan også kontakte microsoft, de er faktisk så glade for at folk gider at man kan få lov at ringe direkte til en diraktør og de her dedikeret et helt websted til at informere folk om hvordan man kontakter dem, samt et suport forum hvor alle de kloge mænsker fra microsoft sidder og er med til at svare.

http://www.microsoft.com/danmark/om/kontaktos.aspx

hej

den side som miela1 henviser til i det sidste link, har jeg aldrig set.Overrasket humørikon Så jeg æder lige mine ord om at store firmer ikke vil have tip.

Den side vil jeg gemme i mine favoritter. Tak for det miela1.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)