Svar

HJÆLP! Kode til trådløst netværk er blevet væk!

Hej TDC brugere.

Min farmor har fået ny computer(bærbar), & har fået smidt sin kode til nettet væk. Routeren er fra Linksys, men selve 'forbindelsen' eller hvad man kalder det er fra TDC. Hun har fået en mail med brugernavnet & koden for lang tid siden, men den har hun fået slettet. Hun har også en 'Internet-guide' fra TDC, men der står det skal bruges inden 2006, så det virker heller ikke. Jeg skriver lige nu fra hendes gamle computer, som har gemt koden.

Så er der derfor nogle der ved, om der er andre løsninger?

Kan man evt. bare ændre koden til en ny, på denne computer?

- Mvh. Ida. 

icon

Bedste svar af miela1 20 november 2010, 20:43

nej, den skal du ikke.

hvis den kommer op med at du skal skrive et brugernavn og andangs kode, så er brugernavnet admin og koden er enten "admin" eller også skal feldet være tomt.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

du skal tilslutte computeren med kabel, også gå ind i routeren på adressen http://192.168.1.1 et sted i menuen for trådløst netværk kan du så finde koden, på nogle eldre routere bliver du nødtil at ændre den til en ny.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23730, en side med hjælp til gamle routere.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=10519, lidt om sikkerhed.

Hvad er det for et slags kabel? Jeg tror ikke, at jeg har sådan et.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

det er et ganske afmindligt netværks kabel, men du kan også bruge den gamle computer, den som godt kan gå på det trådløse.

men skriv lige koden ned så du kan huske den.

Okay, men den gamle computer er stationer, & står lidt væk fra routeren.

Omdømme 3

Hvis du trykker på reset kanppen bagpå din router skulle den gerne glemme alt om at der er en kode, det er bare ikke sådan en sikker måde at gøre det på.

Okay, tak. Det prøver jeg lige så. Kan man så lave en ny kode bagefter?

Omdømme 3

Ja, samme sted som jeg skrev at du kan finde kaden.

Okay, men der skal man jo indtaste den gamle kode som jeg ikke kender, ikke?

Undskyld hvis jeg er til besvær.

Omdømme 3

nej, den skal du ikke.

hvis den kommer op med at du skal skrive et brugernavn og andangs kode, så er brugernavnet admin og koden er enten "admin" eller også skal feldet være tomt.

Omdømme 3

eller omvendt ingen ting som brugernavn og admin som adgangs kode.

Koden står på et klistermærke i bunden af routeren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

AnnSofia skrev:
Koden står på et klistermærke i bunden af routeren.

Nej, det gør den ikke hvis det ikke er en TDC Homebox. F.eks. en Linksys.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)