Hjælp, det kan ikke passe at TDC HomeBox er et plastik produkt

Jeg har gennem mit firma en TDC Homebox, som jeg er godt træt af!.

Jeg har 2 udfordringer

1. Den trødløse forbindelse er alt for langsom, kan Max hive 8 Mbps ud af den, hvilket er alt for lidt til overførsel af filer på lokal netværket.  Dette har jeg løst ved at disable det trådløse netværk i HB og tage min gamle "Bambus" router og konfigurere som accesspoint. Dette har 10 dobbelt hastigheden på lokal netværket.

2. Firewallen kan ikke konfigurere, hvilket er et endnu større problem. Jeg kan vælge mellem "Maksimum", "typisk" eller "Minimal" sikkerhed.

Jeg Bryder mig ikke om at køre at køre med "Minimal" sikkerhed, så mit spørgsmål er, Kan jeg benytte min HB som "kabel modem" og lade min "bambus" router også overtage hele sikkerheden.

Dette ville iøvrigt give mig en masse andre fordele da jeg så selv kan sætte op hvad jeg vil bruge som DNS server mm

Det ender nok med jeg takker nej til firmabetalt internet/telefon og håndtere det selv.
TDC Homebox burde ikke være en del af en professionel løsning.

/Michael

12 Kommentarer

Måtte lige tjekke hvad jeg havde skrevet, og ser jeg er registreret som junior bruger.

Ja det er første gang jeg har skrevet et indlæg, men sikke en gang pis at kategorisere mig som.
Jeg er kategoriseret som dum uvidende nybegynder, til trods for at jeg er MSCE certificeret. 

Har samme udfordring og har løst det ved at lade min gode cisco router være i DMZ fra HomeBox. Da jeg har opsat Cisco DHCP til at uddele i et andet range end 192.168.1.x som PlasticBox gør, har jeg i princippet alene anvendt TDC PlasticBox som modem. Alt andet internt virker som før, hvor Cisco var den primære router. Fuld ekstern adgang til NAS m.v.

Enzo

P.S: Jeg er sikkert også klassificeret som uvidende begynder...

Hej Viborg-Nielsen

De er registreret 24.4.2013, har på nuværende skrevet to indlæg,

og kaldes af systemet for Bruger efter 2 skrevne indlæg, til trods for De har

en uddandelse, som mange vil misunde.

Jeg er registreret 2-11-2010, har skrevet 3.399 indlæg, og kaldes for professor af systemet,

til trods for, at jeg kun er rengøringskone, og ikke har for mange it-brikker, at flytte rundt med.

Selvom vi godt kan blive enige om, at det er fjollede titler, syns jeg da ikke - De og jeg skal bytte afsnit. 

De er ikke kategoriseret som dum, fordi ordet ikke er på listen.

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Rang-og-pointsystem/m-p/35339#M35

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Viborg-Nielsen skrev:, Kan jeg benytte min HB som "kabel modem" og lade min "bambus" router også overtage hele sikkerheden.

Nej. Du kan ikke sætte Homeboxen i bridgdemode og bruge den kun som et modem. NAT-funktionen og firewall'en i den vil du altid været bundet til. Hvis du kun har bredbånd, og ikke TV og ip-telefoni kan du måske få byttet Homeboxen til et modem, ring til hotline og sig at du har for meget besvær med den sorte boks.

Jeg har aldrig prøvet DMZ.

Hvordan mod portforwarding når jeg ligger dette ekstra lag på. Jeg skullle gerne kunne nå min FTP-server og andre småting på indersiden

Omdømme 2

Viborg-Nielsen skrev:

Hvordan mod portforwarding når jeg ligger dette ekstra lag på. Jeg skullle gerne kunne nå min FTP-server og andre småting på indersiden

Jeg forstår ikke din besked. ?

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

Nej det tror jeg gerene.

Spørgmålet var til en "ikke TDC medarbejder" som til dato er den eneste som er kommet med et seriøse bud på mit problem

Omdømme 2

Viborg-Nielsen skrev:

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

Nej det tror jeg gerene.

Spørgmålet var til en "ikke TDC medarbejder" som til dato er den eneste som er kommet med et seriøse bud på mit problem

Jeg er heller ikke TDC-medarbejder, og i det ovenstående prøver jeg faktisk at hjælpe dig, men jeg kan fornemme på din tone at du ikke sætter pris på det.

Med den tone får du næppe mere hjælp.

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

Nej det tror jeg gerene.

Jeg er heller ikke TDC-medarbejder, og i det ovenstående prøver jeg faktisk at hjælpe dig, men jeg kan fornemme på din tone at du ikke sætter pris på det.

Tak for dit svar, jeg er glad for du gerne vil hjælpe.

Vi er nede i maven på systemet. Jeg bebøver en person som kender til DMZ samt port fordwarding i Home Box via DMZ

Omdømme 2

Viborg-Nielsen skrev:

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

droid skrev:

Viborg-Nielsen skrev:

Nej det tror jeg gerene.

Tak for dit svar, jeg er glad for du gerne vil hjælpe.

Vi er nede i maven på systemet. Jeg bebøver en person som kender til DMZ samt port fordwarding i Home Box via DMZ

Ok. Men vil det ikke være bedre hvis du helt kan undgå Homeboxen?

Måske du kan få udleveret sådan et her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28667

Et "gammeldags" modem. Det kræver dog at du har "rå" bredbånd og ikke iptelefoni (du bruger) og TDC TV. I forbindelse med at det er en erhvervs-linje ved jeg dog ikke om det kan lade sig gøre Humørikon frustreret

Portforwarding i Homeboxen virker som normalt selvom DMZ er aktiveret, dvs at DMZ ikke videresender al trafik til den ip man har sat op i til DMZ.

Du har ret, jeg skal kun have et simpelt modem.
men hvordan? vi er begge ansat i en kolos på lerføder!

Systemerne arbejder, men kan jeg få et modem? nej

2 store koncerner der arbejder, vejen er for lang jeg dropper nok bare ud. Kunne jeg konfigurere det jeg havde var alt ok 

Omdømme 2

Viborg-Nielsen skrev: vejen er for lang jeg dropper nok bare ud.

Jeg kom til samme konklussion og droppede firma-betalt internet. Man er simpelthen bundet på fødder og hænder og i forhold til at markedet ændrer sig meget hurtigt, f.eks. priserne, er der ikke ret meget sparet ved at havde det firmabetalt, det er simpelthen for ufleksibelt. Det var i hvert fald min konklussion.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)