Hjælp! Begrænsning af ip's?

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at få svar på, om der er begrænsning af ip på nogen af TDC's bredbånds forbindelser?

Det er fordi jeg står for et arrangement for unge mellem 14-18 år hvor vi skal spille computer i en weekend.
Sidst vi holde arrangementet havde vi store problemer med internettet, og vi har endnu ikke fundet ud af, hvad problemet er.
Vi tænkte at det kunne være fordi der er begrænset ip's sendt ud fra udbyderen, sådan vi ikke kan have mere end et x antal på af gangen. 
Arrangementer omhandler 40-50 mennesker.

Jeg har overvejet om det kunne være routerens opsætninger, der gør at den ikke kan dele nok ip's ud, men vi har været inde og rette den til at kunne dele nok ud. Så derfor skriver jeg her, for at finde ud af, om det kan være fra udbyderen problemet er opstået.

Håber i kan hjælpe os (Et LAN er lidt ufedt uden internet).[i]

Mvh. Mathias.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

På en almindelig privat forbindelse er der normalt 2 dynamisk wan ip adresser. Kører du bag en router giver det ingen problem da routeren kan give 254 adresse hvis den er sat til max.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det her svar må på ingen måde opfattes nedladende!

Når man vil lave et LAN træf med 40-50 spillere, så kræver det temmelig meget af udstyret.

Jeg ville for eksempel ikke forvente, at en standard forbindelse fra TDC vil kunne håndtere den mængde trafik. Skal du have en acceptabel ping/latency i spil skal du have upload/download på 10-20 Mb, som  absolut minimum.

Derudover skal routeren virkelig have noget CPU power. Vi snakker semiproffesionelt udstyr til 2-5.000 kroner. LAN skal også udlægges rigtigt. Det vil sige "top level switches" og routers LAN porte skal være Gigabit.

Det kan da godt tænkes, at routerens IP scope er for lille, men hvis du ikke selv er i stand til at se dette i routerens opsætning, så har jeg meget svært ved at forestille mig, hvordan du vil magte et sådant netværk.

Jeg vil godt gentage, dette indlæg skal ikke opfattes nedladende.

Det er dog en stor opgave, du har påtaget med virkelig mange faldgruber.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Helt enig, med det antal bruger kan de fleste normale adsl forbindelser tvinges i knæ, sidder der 40 og spiller online kan de hurtigt bruge alt båndbredden og mere til

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeg tilslutter mig hvad Jeps-92 siger.

jeg vil bare lige tilføje, at man kan lave et ganske udemærket LAN party, unden inter net, iden er efter min opfatelse at man skal spille med hianden, ikke imod online brugere.

så har man samme opfattelse af Lan Party som mig kan man nøjes med en switch i 500 - 1000 kroners klassen måske 2 afhænig af hvor mange man er.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)