Hjælp - Apple TV lukker netforbindelse på Homeboks

Hej!

Jeg har lige hentet en billig Apple TV boks på udsalg i Fona (kun 629,-). Efter at have haft den koblet på nettet i et par minutter lukker min Homeboks fuldstændigt for netforbindelsen, og genstart er den eneste løsning. Efter at have genstartet et par gange opgav jeg...

Hvad er problemet? Og hvad er løsningen? Hvis det er et kendt problem, må der være mange der har oplevet det samme. - Eller er det kun mig?

Bedste hilsner fra

Kristian

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, det er et kendt problem at HomeBoxen ikke har nogen særlig kraftig kapacitet og tit går ned. Læs/søg i dette forum, så vil du opdage at du ikke er alene. Hvis du har mulighed, så koble din AppleTV direkte på HomeBoxen med en netværkskabel. Ellers er mit bedste råd at anskaffe en kraftigere trådløs router, og deaktivere den trådløse del i HomeBoxen. Mvh
Tak for svar. Har ikke kunnet finde noget om Apple TV boksen herinde.

Men det er en kablet forbindelse jeg har til ATV på nuværende tidspunkt. Skal jeg virkelig have en helt ny router/trådløst AP koblet ovenpå Homeboksen? Jeg har hidtil ikke haft problemer med den mht hverken kablede eller trådløse forbindelser.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen - nej, jeg henviste heller ikke direkte til Apple TV problemer, men generelle problemer med Homeboxen og at der er mange der oplever det samme som dig.

Jeg tror heller ikke at det hjælper med en anden router. Jeg troede du kørte Apple TV trådløst, men da du skriver, at den er koblet direkte på Homeboxen, ville det jo ikke hjælpe.

Så næste trin burde være at tjekke, at der ikke er en IP-adresse konflikt som forårsager problemet. Indstil din homebox at tildele faste IP-adresser:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Sikre dig også at Apple TV bruger DHCP i indstillinger.

Håber det hjælper

Mvh

Det vil jeg forsøge. Tak!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8