Hjælp!

Jeg har de sidste tre dage ringet min. 10 gange dagligt til min lokale TDC butik, hvor en flink telefonsvarer de sidste tre dage har fortalt at butikken ringer mig op indenfor kort tid; dette er endnu ikke sket. Siden danmarks muligvis største telekæde har lidt svært ved at håndtere sine telefonsystemer, føler jeg mig nødsaget til at lufte min utilfredshed her på forummet.. med lidt held er svartiden mindre end de tre dage som butikken i Søndergade, Aarhus C indtil har nået.

D. 5/4 indleverede jeg en ca. 8mdr gammel HTC Legend i førnævnte butik med en periodisk teknisk fejl som fremkom oftere og oftere. Fejlen bestod i at skærmen fra tid til anden misforstod mit 'touch' og gik i en slags selvlås som kun kunne afbrydes ved at pille batteriet ud og genstarte telefonen. Det var en fejl jeg havde oplevet for første gang tilbage i efteråret 2010, i starten opstod denne fejl med månedlange mellemrum, derfor ignorerede jeg det i lang tid.. men i perioden op til indleveringen var der en fejl-intensivering som gjorde mobilen fuldstændig ubrugelig. Jeg googlede lidt rundt og der afslørede sig adskillige tilfælde med samme tekniske fejl på samme telefonmodel, denne video på youtube demonstrerer den eksakte fejl min telefon led af: http://www.youtube.com/watch?v=osFlCJDFD9Q

Et par måneder tidligere havde telefonen, ude af min varetægt, fået en lille flække i skærmens øverste venstre hjørne. Eftersom denne flække var fuldstændig urelevant for fejlens natur sørgede jeg for at understrege dette MEGET TYDELIGT for medarbejderen som betjente mig. Han virkede forstående og indikerede desuden at dette ikke ville påvirke reklamationsretten. Han mente at dette bedst blev understreget vha. en post-it, som han så ville sende med telefonen...  jeg undrede mig på dette tidspunkt ikke nærmere over dette, men da jeg d. 26/4 (21dage efter indsendelsen!) fik en mail fra et TDC værksted som mente den tekniske fejl skyldtes den lille flække i skærmen, gik det op for mig at hans post-it-seddel 'tilfældigvis' kunne være blevet væk undervejs - Den blev jo ikke arkiveret elektronisk ligesom hans beskrivelse af fejlen. Værkstedet sendte ligefrem et billede af telefonen med en rød pil pegende på flækken. 

Værkstedet tilbød at skifte skærmen for 2580kr, penge som jeg ikke føler jeg bør betale for en fejl som første gang opstod indenfor få måneder efter købet.. desuden virker det urimeligt dyrt da en ny mobil uden abonnement, af tilsvarende model, pt. koster 2064kr hos en unævnt dansk konkurrent. Under min samtale med medarbejderen havde jeg påpeget at jeg ikke ønskede at få en mobil tilbage med en medfølgende regning jeg ikke havde bedt om, derfor kan jeg undre mig over at han ikke gjorde mig opmærksom på det gebyr på 299kr, som det åbenbart koster at få en defekt telefon tilbage. Jeg fortalte ham også om youtube-videoen som på perfekt vis visualiserer fejlen, men det noterede han ikke.  

Jeg føler mig uretfærdigt behandlet gennem hele processen og oplevede sågar at vente 20min på kø på TDCs hovednummer for blot at blive henvist til butikken som aldrig svarer telefonen. Nu ved jeg ikke hvem jeg skal snakke med.. jeg har ikke mulighed for at besøge butikken for tiden og kan ej heller kontakte nogle af telebutikkens medarbejdere telefonisk. Fejlen er oprettet under fejlnummer 93621991, jeg vil meget gerne ringes op af en medarbejder som kan hjælpe mig.

Andreas

1 Kommentar

og vi har nået 6 dage uden at TDC ønsker at hjælpe.. hverken på mail, telefon eller forum - det er da flot

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)