Hjæææælp

• fr_
  • 0 kommentarer
Nu har jeg kigget alle steder på tdc's hjemmeside og i forummet, men uden held, og jeg er ved at være godt træt af TDC. 

Jeg har ikke umiddelbart fundet nogle med samme problem i forummet så nu håber jeg der er nogle der kan svare mig her. 

De seneste dage er mit internet blevet langsommere og langsommere. Der er ikke kommet flere computere på netværket eller ændret indstillinger på nogen måde. Det der simphelthen er sket er at der er kommet utrolig meget 'forsinkelse' (delay, ping, ms whatever) og jeg kan bare ikke løse det. Jeg har forsøgt at genstarte min router adskillige gange.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig her!

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Tag en hastighedstest. Så har du et konkret tal fremfor en upræcis fornemmelse af at nettet er langsomt.

http://hastighedstest.tdc.dk/

Nettet kan være langsomt af flere årsager, og langt størstedelen af disse årsager behøver ikke hidrøre fra din udbyder.

Din beskrivelse af at "dit Internet er belevet langsommere og langsommerer", er faktisk en typisk indikation af at du har fået virus, spyware, adware whatever ind på din computer. Det kan netop give symptomer som dem du beskriver.

Mere end det kan jeg ikke hjælpe dig ud fra de relativt få oplysninger du giver, - men jeg hjælper gerne videre hvis du har noget at tilføje.

Min videre hjælp vil givetvis primært bestå í at anbefale dig at scanne din computer for "snavs" med en anerkendt scanner.

Mvh FN ;-)

Jeg tog faktisk hastighedstesten og inden for de sidste 2 dage er download hastigheden faldet fra 9 mb og nu (jeg har LIGE taget den) er den faktisk på 0,6 mb..

Det er faktisk sket på alle husets computere så går ikke udfra at det er en virus og da jeg selv sidder på en mac og har problemet kan jeg overhovedet ikke forestille mig at de er virus.

Jeg er ked af de meget få oplysninger jeg giver, men jeg har det skidesvært med det :-D

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er helt okay. Nu kom vi straks et pænt stykke videre, - og en downloadhastighed på 0.6Mbit er da et fald der er til at ta' og føle på. Vi er jo næsten tilbage til de "gode gamle dage" hvor det hele kørte på et 56K Faxmodem. Trist humørikon

Din oplysning om at det gælder flere computere er jo også indlysende nyttig, idet vi så heldigvis kan afvise virus som en årsag, og især din oplysning om at du selv bruger en MAC er med til at kunne udelukke dette, da MAC kun yderst sjældent angribes af den slags.

Vi er desværre også nået dertil hvor jeg næppe kan hjælpe dig mere. For meget tyder nu på at det er TDC der er årsagen.

TDC har stadig problemer med deres kabler visse steder på grund af det meget smeltevand der er sivet ned ovenpå de kraftige snebyger og megen regn vi har haft, og den seneste tids megen skiften mellem tø og frost.

Du bør nok bede TDC om at sætte overvågning på din forbindelse. Det mest relevante sted at henvende sig med dette er til TDC Hotline på 80 80 80 47

Her kan du tjekke din PC for nogle info Hotline kan finde på at spørge dig om:

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Mvh FN ;-)

Mange tak for hjælpen Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej frø

Har du en TDC HomeDisk?

Når HomeDisk backup'en kører og bruger hele upload-hastigheden, kan det nemlig i øjeblikket godt resultere i, at downloadhastigheden stort set forsvinder.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)