Svar

Hente fra TDC - sende fra one.com på iPhone

• 0 kommentarer
Hej alle.

Jeg har kigget lidt omkring, men kan ikke finde hvad jeg søger.

Det forholder sig således at jeg vil hente mails fra min pop3 i TDC men sende fra min one.com på min iPhone.

Grunden til dette er, når jeg sender e-mails vil jeg have den til at skrive mailto:info@bley-glas.dk (som er min officielle mail adresse i firmaet) og ikke xxxxmailto:bley@tdcadsl.dk

Jeg har forsøgt at sætte den op så de to konti er forskellige på telefonen, men kan ikke sende (kan godt hente)

Jeg vidresender pt. alle mails fra min mailto:info@bley-glas.dk til mailto:bley@tdcadsl.dk Dette gøres fordi, one.com's imap går ind og ændre undermapper i min Outlook på min PC. Det gør pop3 ikke.

Er der en som kender svaret til dette? Jeg undskylder hvis dette emne har været bragt op før!

God dag.

Christian

Jeg har anonymiseret email adresser i indlæg

/Patrick, forummoderator

icon

Bedste svar af Bley 3 september 2011, 22:26

Tak for dit svar. Jeg har dog fundet en løsning.

Jeg var dog godt klar over indstillingerne fra one.com - men meget prisværdig du ville give dig tid til at prøve med en løsning - tak for det!

Problemet opstod fordi jeg ville hente mine Mailas fra en server og sende fra en anden. Det ville iPhonen imidlertid ikke høre tale om.

Jeg fik slettet alle mine mails og startede HELT forfra med opsætningen. Det løste problemet. Nu modtager jeg mine mails fra TDC serveren og sender fra one.com serveren...

Tak alligevel endnu engang!

Christian Bley

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bley

Og velkommen til

Ifølge one.com skal du bruge disse data:

Indgående imap
imap.bley-glas.dk
port 143

Udgående smtp:
send.one.com
port 2525

Nu modtager du så ved hjælp af pop3 skriver du, hvis det virker fint er der ingen grund til at ændre på det, selvom jeg ikke kan finde noget om pop3 på one.com's hjemmeside.

Når du skal sende via send.one.com på port 2525 skal du benytte:

Hostname: send.one.com

User: info@bley-glas.dk

Password: Det password du har valgt til den e-mail adresse.

Efter at have sat det op på din iPhone skal du igen ind i opsætningen for at sætte Outgoing mailserver.

Du skal vælge den e-mail konto du netop har sat op. Så skal du vælge SMTP herefter vælge send.one.com. Nu skulle du kunne sætte:

Hostname: send.one.com

Username: mailto:info@bley-glas.dk

Password: Dit password til e-mail adressen.

Use SSL: Off

Serverprot: 2525

Håber jeg har forstået dig rigtigt.

Held og lykke 

Tak for dit svar. Jeg har dog fundet en løsning.

Jeg var dog godt klar over indstillingerne fra one.com - men meget prisværdig du ville give dig tid til at prøve med en løsning - tak for det!

Problemet opstod fordi jeg ville hente mine Mailas fra en server og sende fra en anden. Det ville iPhonen imidlertid ikke høre tale om.

Jeg fik slettet alle mine mails og startede HELT forfra med opsætningen. Det løste problemet. Nu modtager jeg mine mails fra TDC serveren og sender fra one.com serveren...

Tak alligevel endnu engang!

Christian Bley

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Det var da så lidt, det vigtigste er jo at du fik det til at virke. Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)