Hent oplysninger fra adressekartoteket på TDC-server til Outlook på PC

Da jeg købte min pc besluttede jeg mig for web-mail hos TDC og oprettede derfor mit adressekartotek samme sted. Kartoteket blev gennem de følgende 4-5 måneder temmelig omfattende. jeg købte herefter Microsoft office-2010 til hjem og firma og orker nu ikke at oprette adressekartoteket på min pc til brug når jeg anvender Outlook.

Jeg mangler altså en måde til at hente adresseopl fra mailserveren til brug i Outlook på pc´en. Er der nogen der kan give mig vejledning i hvorledes det sættes op?

mange hilsner

frede - the pensionist

6 Kommentarer

Hej Frede

Det kan jeg godt forstå du ikke gider.

I langt de fleste programmer, kan man impotere og eksportere, men ikke på webmail. Du kan ikke ekspotere adressekortokteket, så du bliver nød til at skrive dem alle manuelt. Virkelig surt!

Når du har skrevet dem alle op, så husk at gemme dine kontaktpersoner i mappen "kontaktpersoner". Tag derefter en kopi af dem og læg dem på en usb-nøgle, så du har dem hvis din pc går i sort.

Håber virkelig at TDC ser dit problem, så de kan få "ekspotere adresseliste" med i indstillingerne.

Spørg gerne hvis du vil have yderligere hjælp.

Hej Maja.

Tak for svaret selvom det ikke lige var det svar jeg havde håbet på. Har du forstand på Outlook 2010, hvor man tisyneladende via kontoindstillinger kan få access til en andet adresse-kartotek (via servernavn, som jeg ikke kan få TDC til at rykke ud med (asmtp.mail.dk?) og logon-oplysninger, formodentlig de aktuelle.

Oplys mig - på forhånd tak.

mvh

frede

hej

Har du fået sat opsætningen i outlook, til at hente og sende mail?

Ellers kan du måske bruge nedenstående. I mellemtiden kan det jo være du kan få hjælp til at hente adressekartoktek.

-----------------------

login oplysninger:

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

-----------------------

Opsætning:

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587

Marker feltet: JA til godkendelse af udgående server
Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

---------------------

Desværre kender jeg ikke det program, så jeg håber (sammen med dig) at der er en der lige ved hvad du skal gøre ang. adressekartokteket.  Jeg viste ikke at outlook måske kan hente et sådan på tdcs. server, så det krydser jeg da fingre for at du kan.

Nogen der kan Hjælpe videre?

Hej igen.

Alt information hjælper. Jeg har fået min web-mail hos tdc til at videresende mails fra indbakken til Outlooks indbakke så de 2 programmer hænger fint sammen.

Jeg har nu også sat postmaster hos TDC på sagen med vedhæftede "vinduer" fra outlook - håber på en løsning fra ham eller hende, men det er måske også dig.

venlig hilsen

frede

Nej det er det ikke. Jeg er kunde som du og de fleste der svarer her i forum er også kunder. Hvis en tdc-ansat svarer kan du se et lille gråt mærke ude til venstre ved det lille billede.

Lige en lille oplysning. Det er dit outlook-postpogram der henter mails på webmail (tdc's server) og det sender også dine mails via tdc's server. Jeg er ikke helt med hvad du mener med vedhæftede vinduer, men håber du skriver igen, når du har hørt hvad postmesteren har at fortælle.

Sagen står lidt stille - måske på grund ad påsken - men når jeg hører fra postmaster skal jeg nok fortælle om han / hun har en løsning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)