Hemmelige opkald og eventuelle farer?

Vi sad og snakkede om dette tidligere i dag og jeg kom pludselig i tvivl. Hvis man tager et telefonopkald fra et hemmeligt nummer, kan man så have accepteret en virus eller noget lignende som går ind og skaber en kæmpe telefonregning? Der var ikke tale om nogen download af en applikation eller nogen MMS. Helt konkret modtog et familiemedlem et opkald fra et hemmeligt nummer på sin mobiltelefon og svarede, men i den anden ende blev der bare lagt på med det samme. Og trods vores andres formaninger om at der nok ikke var sket noget, flippede hun fuldstændigt ud. Og jo mere jeg tænkte over det efterfølgende, jo mere i tvivl kom jeg [i] På forhånd tak, Brage.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

nej en mobil virus vil typisk komme fra internetted, din computer eller sms/mms

lige et link til IT og telestyrelsen om mobilvirus og de to eller 3 kendte vira

http://borger.itst.dk/sikkerhed/virus-phishing-og-spyware/mobilvirus

Mange tak for utroligt hurtige svar. Jeg mente heller ikke at det var muligt, men som bekendt overtænker man nogle gange situationer.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja det er rigtig,

Jeg har liget fundet et godt råd til hvis du køre android, hent kun apps fra marked eller download det til din computer først så du er sikker på at det er kontroleret for virus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)