HDTV?? Hvad skal der til??

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hvad skal der i grunden til for at se HD tv? Koster det ekstra og skal der en ny boks til???

Har hørt så meget snak om det, men ved ikke helt hvordan det fungerer? Jeg har Home Trio, men kan jeg så se HD tv? 6'eren reklamerer med at man kan tage HD tv??

15 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

2 ting, mere end det du nævner, skal være opfyldt:

- Du skal have mere end 10Mb download (=20Mb)

- Du skal bestille HD ved TDC Blinkende humørikon

Hvis du skal gavn af det, skal du:

- Have et HD TV

- forbinde fjernsynsboks og TV med HDMI kabel.

Hej.

Er der ikke noget med hvis man vil se HDTV så kan man ikke optage på harddisken ??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Se mit for svar her: /t5/Tv/Evt-k%C3%B8b-af-HD-TV/td-p/25625

Det er simpel matematik Glad humørikon

Følgende er minimumskrav for at se HDTV

1. Hastighed på 8mb download. 1 almindelig TV strøm kræver ca. 4mb, og en HD strøm kræver det dobbelte, så derfor 8mb.

2. Et TV der er "HD Ready" og er koblet til din modtager med et HDMI kabel.

3. Du skal abonnere på HDTV. Som standard får du 10 HD kanaler i pakken. Har du også Viasat pakken, får du 15 HD kanaler. Se eventuelt kanalerne og pris her: http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tlv_hdtv
@Denry - Afhængigt af hvor mange TV sessioner du har kan du godt optage mens du ser HDTV. Det er dog aldrig muligt at se mere end 1 HD kanal af gangen, og man kan derfor ikke optage en HD kanal og samtidig se en anden HD kanal.

obs. Det er ikke nødvendigt med en ny modtager boks for at se HDTV.

Omdømme 2

Er i ikke enige om det i TDC support?

Når jeg (med 10Mb verifceret download) bestiller HD, så afviser i bestillingen, fordi jeg ikke har båndbredde nok. Bevares jeg har +Pakken, men som jeg sagde til jeres support, var jeg godt klar over problematikken, men der var intet at gøre.

Det er da rigtige båndbredder, du oplyser, men jeg tror TDC har en politik om om båndbredde til overs efter TV-båndbredde. Det var i hvert fald den begrundelse jeg fik for afslaget.

Vi har nogle skemaer som vi bruger som har bestemte værdier over hvor meget "støj" der må være på en linje. De færreste ved dog hvad deres værdi er og derfor er det lidt svært at sige præcis hvad der skal til, men det kræver 8mb at køre en HD session og derfor vil nogen kunne have HDTV med kun 8mb, mens andre måske skal have 12mb for at få lov til at få HDTV da der kan være forskel på hvor meget støj der er, og TV er meget følsomt overfor støj/tab af data.

Har du se og optag, eller se eller optag? Hvis du har se og optag, kan du lave den om til se eller optag, og så kan du have HDTV Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jeps-92

Hvis du fortsat ønsker at kunne optage samtidig med at du ser HD, er det forklaring på at det afvises.

Se og optag abonnement - med HD = 8 Mbit til en HD kanal + 4 mbit til en SD kanal

Her skal linien kunne trække min. 14 Mbit (hvilket altid efterlader lidt til surf) 

Se eller optag abonnement - med HD = 8 Mbit til en HD kanal/2 SD kanaler
Her skal linien kunne trække min. 8,5 Mbit (hvilket altid efterlader lidt til surf)

Håber det forklarer hvorfor du afvises, hvis du ønsker at kunne brug 2 kanaler samtidig, og kun kan trække 10 Mbit.

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Jeg synes det er godt, at TDC's svar blev en smule mere nuanceret (tak Gitte).

Det er jo blevet en gængs feature at kunne se OG optage,

Så den kan jeg (og ikke mindst familien) ikke undværre.

Kan jeg ikke bare bestille en 50Mb fiberBlinkende humørikon

Håber sgu, at jeg er geografisk dækket af den 20Mb opgradering, som er ved at blive rullet ud.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeps-92.

den er blevet rullet udBlinkende humørikon

men du skal selv kontakte TDC for at få den, for det er en endring i både pris og abonnement, så de kan  ikke bare lave det om.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

"Miela1" skrev: 

men du skal selv kontakte TDC for at få den, for det er en endring i både pris og abonnement, så de kan  ikke bare lave det om.

Kan du ikke uddybe dit svar?

Stiger abonnenmentet i pris? Det står der ikke noget om på www.tdc.dk TDC har kraftigt markedsført det som en gratis service.

Hvilken ændringer er der i abonnementet?

Kan det virkelig passe at man selv skal ringe til TDC for at blive opgraderet? Jeg har Home Trio, hele svineriet minus HD. Og jeg forventer da at få 20mbit når nye kunder får det.

Mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jov det kan jeg godt.

de nye TDC abonnemeneter som kun findes i den ene hastighed har en anden pris

men det er kun hvis du vælger at endre dit abonnement at du skal betale den ny pris, ellers vil du blive på dit gamle abonnement.

TDC er nemlig ikke intereseret i at du skal betale en for noget du ikke vil have.

og du kan også få 20 megabit lige som nye kunder, du skal bare kontakte og få lavet det, det er ikke noget du kan regne med at tdc selv gøre, for det må de ikke.

du skal ikke nødventigvis ringe til TDC, det kan også gøres ved at gå i TDC butik.

hvis du vil have en mere udybene svar, er der en tråd, et sted der forklare det.

Omdømme 2

Ok, men prisen på Hometrio er da ikke ændret, den er stadig 449.- hvilket den har været hele tiden.

Nu får man blot op til 20mbit, før var det 10mbit.

Omdømme 3

Hej,

prøv at læse den her tråd,

/t5/Bredb%C3%A5nd/TDC-og-forvirrende-oplysninger/m-p/25855#M4502

der var en hvor en TDC mand forklared det, men jeg kan ikke lige huske hvornår den blev skrevet og af hvem så jeg kan ikke finde den.

Omdømme 2

Ok, det er urolig læsning. Men jeg kontakter TDC og får dem til at opgradere min linje til 20mbit.

Jeg kører VDSL og bor tæt på centralen så det burde der være mulighed for.

For jeg kan da forvente at blive gratis opgraderet til 20mbit ik? (hvis min forbindelse kan trække det).

Måske en TDC-Ansat der kan kaste lys over sagen? Kan eksisterende HomeTrio kunder forvente at blive opgraderet til 20mbit?

Mvh

Omdømme 3

Hej,

så vidt jeg har forstået er det gratis at få lavet det om.

du skal bare bo mindre en 2 kilometer fra centralen for at du kan få 20 megabit.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)