hdtv

jeg har lige fået hdtv, da jeg syntes det lød lovende, det syntes jeg så ikke mere, havde jo forventet at kunne se forskæld på hd, og ikke hv. kan det skyldes at boksen`s opløsning ikke kan komme højere ens 1000??? og kan der gøres så man kan se foreskæld, ellers lidt surt at betale til...

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad mener du med "højere end ens 1000?"

Første ting du skal have i orden: TV og boks SKAL være forbundet med HDMI kabel.

Ande ting du skal have i orden: I Boksen skal du i "menu" vælge "720P" i opsætning af TV og husk at vælge "Test" førtst.

Hvis ovennævnte 2 ting er på plads, så burde du kunne se en (stor) forskel.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kondrup

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål, her på TDC Kunde til Kunde forum.

Det svar du får fra jeps-92 er løsningen, på dit spørgsmål. Jeg vil derfor opfordre dig til, at trykke på "Accepter som løsning" ud for hans svar. På den måde kan andre brugere se at du har fået løst et problem og selv gå ind og se, om de også kan have glæde af svaret.

I øvrigt sender DR HD ind i mellem program, som hjælper dig med at indstille dit HDTV.  Det er vist ham fra "So ein ding" som er vært på de 5 minutter. Der tester de også, om du har fuldt udbytte af dit HD, så jeg vil anbefale dig at se en af de udsendelser.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at stille dem her på forum

Hilsen

det syntes jeg ikke jeg fik noget ud af, andet end tv,et sagde at opløsningen blev lavere men vælger jeg den på boksen der hedder 1020i siger fjernsynet 1920 gange noget,, men jeg syntes nu stadig ikke jeg kan se nogen forskel, ikke at det er et dårligt billede, bestemt ikke, bare ikke nogen forskel :-((

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Okay, forskel mellem hvad?

Kanal-5 og Kanal-5 HD?

Eurosport og Eurosport HD?

En SD kanal (for eksempel DR-1) bliver ikke bedre af at blive vist på et HD TV.

Så enten skal du finde kanaler, som både sender SD og HD og sammenligne ved at skifte kanal eller også skal du bare tro på det Blinkende humørikon

720p betyder 720 pixel opløsning med progressive frames.

1080i betyder 1080 pixels opløsning med interlaced frames.

I teorien skulle 10801i give et bedre billedes, men de fleste HD kanaler sender i 720p, fordi det giver det bedste billede ved hurtige bevægelser (sport og lignende)

forskel på eks. tv 1000 og 1000 hd 3+ og 3+hd har naturligvis skiftet mellem dem, ligger lige op af hinanden, og når jeg sætter boksen til 720p vil 3+hd ikke fylde hele skærmen, som den eneste hd i øvrigt, hdmi kablet er et 3 meter til 800 kr. så håber ikke fejlen er der, kan det forresten have betydning at boksen kører til surround forstærker og så derefter til tv,et???

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Omdømme 2

Det gode ved at video signalet kører digitalt (som i HDMI) er, at man aldrig er i tvivl om der er forbindelse eller ej. Mig bekendt kører alle surround receivere (pris < 30.000 kroner) pass-through af HDMI-video signaler.

Du kører HDMI fra TDC-TV boks til Surround receiver OG HDMI fra surround receiver til TV ikke sandt?

Når du skifter til TV fra en anden kilde (på din surround receiver) kan du så ikke se på TV'et, hvad opløsning det skifter til?

Det plejer man at kunne.

Prøv lige at vende tilbage med svarene, så skal jeg nok hjælpe dig videre Glad humørikon

jo det er korrekt, mht. tilslutning. når jeg sætter boksen til 720p skriver tv,et 1280-720 og prøver jeg de 1020i går den op på de 1900 et eller andet, fik det ikke skrevet ned, men som jeg læste det er 1020i også kun 510p så har sat den til de 720p som du jo også skrev, tv,et er et Samsung 50" Plasma-TV PS50C535
 ved ikke om det hjælper noget... og kommer det ikke til at blive bedre, så er jeg da om ikke andet blevet klogere...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)