Svar

hastighedstest på iPad

Kan man køre en hastigstest på IPad fra Apple - når jeg prøver at køre TDC's hastighedstest kræver den Adobe flash mindst version 8 og den kan jo ikke klares med min iPad?
icon

Bedste svar af Pulvermos 25 april 2013, 21:30

Ja, det kan man godt, men du skal hente en app der kan gøre det. Jeg kan anbefale Speedtest. Klik på dette link på din iPad for at hente den: https://itunes.apple.com/dk/app/speedtest.net-mobile-speed/id300704847?mt=8

Det skal dog siges at den kun måler den hastighed din iPad kan modtage, og ikke din reelle hastighed, da en trådløs forbindelse bremser internettet.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, det kan man godt, men du skal hente en app der kan gøre det. Jeg kan anbefale Speedtest. Klik på dette link på din iPad for at hente den: https://itunes.apple.com/dk/app/speedtest.net-mobile-speed/id300704847?mt=8

Det skal dog siges at den kun måler den hastighed din iPad kan modtage, og ikke din reelle hastighed, da en trådløs forbindelse bremser internettet.
Tak - det var lige den jeg manglede
App til iPad. udmærket.

Men du gentager egentlig TDC og andre netudbydere. 

De foreslår at man skal undgå trådløs, koble alt andet fra, direkte kabling osv.

De er jo korrekt hvis det drejer sig om at vide hvor hurtigt der kan leveres til døren.

Men jeg synes det er irrelevant for dagligdagen. Det der tæller er hvordan det går når du arbejder som du ønsker det i hjemmet, altså via trådløst osv. 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Det er da ganske relevant at teste med kablet og uden andet tændt på netværket, for at tjekke om TDC nu også leverer den ydelse man som kunde betaler for. Det kan i sagens natur ikke gøres fra en iPad, og jeg gjorde bare trådstarter og evt. andre opmærksom på at man ikke kan teste ens xDSL linje på denne måde, men blot tester hvilken hastighed netop iPad'en har mulighed for. Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)