Hastighed på switch i homebox

Det jeg bestilte homeboxen fra TDC blev jeg orienteret om at swichen kørte 1 gbit. men det er endnu ikke lykkedes mig at få den op over 100 mbit. Findes der en opdatering af firmware som løser dette problem.

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg ved ikke hvortig switchen er i home boxen men hvis det er 1000 megabit så skal dit/dine netkort jo også kunne køre 1000 megabit ellers virker det jo ikke, hvis du har et "gigabit" netkort kan det også skyldes din driver.

men jeg tror du er blevet mis informateret, da jeg ikke kan finde noget om at Homeboxen kan køre "gigabit" netværk.

bare lige en side note,

grunden til at jeg har sat gigabit i gåseøjn er et 1000 megabit ikke er helt det samme som en gigabit da en gigabit er 1024 megabit, når man snakker bit skiller det ved 1024 i modsetning til alt andet i den her værden hvor det skiller ved 1000, det skyldes at det skal gå op i 8/16/32/64 og det gør 1000 ikke. det er også en af grundene til at når du køber en hardisk på fx 1TB at den ent faktisk er lige lidt under.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Switch'en i Sagem routeren er "kun" 100Mb. Jeg og flere andre har løst dette ved at sætte en 1 Gb switch lige efter routeren og så kun have EDB udstyr sat til switchen.

De fleste (læs alle) nye switche i dag er intelligente switche.

Det betyder at al trafik mellem de tilsluttede PC'er ikke går gennem routeren, men kun gennem switch'en.

Det betyder igen, at når først forbindelsen er lavet, foregår al datatrafik med 1 Gb.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)