Svar

Hastighed på netværk

Hej

Jeg har en trådløs TDC router (Home trio) og et Linksys wireless-g netværkskort i min computer. Nu har jeg købt en QNAP netværksharddisk (TS-219), men når jeg uploader til netværksdisken ligger hastigheden kun på 1-2 mb. Der er kun 4 meter imellem routeren og computeren og fuld styrke på signalet. Jeg har prøvet med en netværkskabel, og det ga noget mere fart (10-15 mb/s).

Hvad kan være fejlen? Det burde gå hurtigere, ik?

Eller hvad kan jeg forvænte af hastighed?

icon

Bedste svar af miela1 18 februar 2011, 17:13

Hej, Ja, det vil det.

men kun samme hastig hed som hvis du køre kablet net, for din NAS sidder stadig kun på det kablet net.

det kræver også at alle dine enheder på trådløst kan køre 802.11 n for din router skal settes til at kun at køre 802.11 n ellers ville netværket stadig kun være 54 megabit.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

der er ikke nogen fejl, trådløst netværk er ikke lige så hurtig som kablet net.

802.11 G, kan køre med en hastighed på 54 megabit/sek det er det samme som 6.75 megabyte/sek. bægge teoretisk max hastighed

hvor det kablet net i gennen er TDC router er 100 megabit/sek eller 12.5 megabyte/sek, igen teoretisk max hastighed.

så det du beskriver passer meget godt.

Tak for svar!

Hvis jeg køber et 802.11n kort til PCen, vil det gå meget hurtigere?

Eller sådan en: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593510

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Ja, det vil det.

men kun samme hastig hed som hvis du køre kablet net, for din NAS sidder stadig kun på det kablet net.

det kræver også at alle dine enheder på trådløst kan køre 802.11 n for din router skal settes til at kun at køre 802.11 n ellers ville netværket stadig kun være 54 megabit.

Tak for hjælpen!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P