Hastighed bredbånd

Har lige skiftet til 20/1. Med gammel hastighed 10/1 kunne jeg opnå 8 ned =80%.

Med nye hastighed kan jeg kun få 13 ned = 65%.

Er det normalt?

Venligst Anker

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er meget normalt, du skal jo også huske at det hedder op til 20 megabit.

der udover skal du når du måler hvorhurtig din forbindelse er at du har slukket for alt andet du har til at være på dit netværk og at du ikke bruger en computer der køre på wifi. da det også kan spilde ind på hvad du måler af hastighed,

jeg vil lige opfordre dig til at tage flere målinger over flere dage da de vil give deg et bedre billede af hviklen hastighed du i virkligheden har og hvor stabil den er.

Hej Anker. Hvis du skal opnå 20mb hastighed skal du bo lige op af den digitale central. Hilsen Sole

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej ikke helt men bare mindre end 2km fra centralen. men jeg regner da med at TDC som andre selvskaber kan måle hvorlangt man bor væk.

Hej Tdc kan ikke måle hvor langt man bor fra centralen, men måle det tab der er fra centralen og til bruger. Hej

Jeg har nu målt flere dage,max down er 13 både på Tdc og It-borger,alt fjernet selv telefonstik.

Forstår stadig ikke,at tabet bliver så meget større, 20% på 10 ned men 35% på 20.

Som det siges,kræver det en høj moral,at sælge elastik i metermål, det samme gør sig vel gældene når det

gælder bredbåndshastighed.

Er Tdc`s moral høj nok ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej anker43

jeg har en forbindelse på 10 Mbit download kan måle ca. 8 Mbit det er et tab på 20%, og jeg bor 1,7 km i luftlinie fra centralen. Det synes jeg da er ok med den afstand fra centralen. Hvor langt et kabeltræk der er, ja det er nok noget længere.

Hvordan var det nu lige? Dobbelt så høj hastighed - dobbelt så høj tab - eller hva'

Nej - med det naturlige tab der vil være i kobberkabler på den afstand er det helt normalt, og der er også andre faktorer som kan have indflydelse på hvor stort tabet vil være, men det du beskriver ligger inden for hvad vi ser som normalt måske nok i den lave ende.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)