Svar

Hastighed 4/MBIT

Heya Forum

Jeg står og har det problem, at mit net er ved at sakke bagud en god del for hvad standarten er i dagens Danmark i 2011. Mit net har en download hastighed på kun 4 Mbit, og en upload speed af lidt over 300 Kb/t.

Efter jeg søgte nærmere om der var nogen mulighed for at forøge internet hastigheden, fandt jeg dog også ud af at TDC har et tilbud, som grantere en Mbit hastighed på 10, hvis du har købt en pakke med 2 Mbit. Selv bor jeg på landet, og ikke mange ledninger kommer herud, men huset her har betalt for en 20 Mbit pakke, og skulle gerne være garenteret en hastighed på 10Mbit mindst, når den kun ligger nede på 4 Mbit.

Hvordan løser jeg problemet? Er det uløseligt fordi vi bor ude på landet, og er det ikke mulig at få det 10 Mbit som TDC har garanteret?

Takker på forhånd for hjælpen =).

icon

Bedste svar af tvesk_g 15 juni 2011, 20:58

Du er også blevet bondefanget af TDC. TDC skriver nemlig, at de garanterer mindst halvdelen  af maksimumshastigheden - i dit tilfælde altså 10 Mbit. Men ser du rigtigt godt efter står der også: "Der er dog visse undtagelser"! Du - og nok de fleste andre - er sikkert ramt af en af disse. Men når der skal reklameres for TDCs 'fantastiske' produkter, står der sandelig ikke noget om undtagelser.

Jeg bor også på landet og her hvor jeg bor, kommer el-selskabet snart med fiberbredbånd, og så er det farvel og ingen tak til TDC.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Du tænker på min. 10 max 20. Men det er jo desværre stadig på betingelse af at du kan opnå min. 10,5 mb.  Derfor er der desværre ikke meget at gøre med mindre der i mellemtiden er planer om en fremskudt dslam mellem dig og centralen. Men det kan kundeservice oplyse mere om.

mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Samme problem her....

Det danske samfund gjorde for snart mange år siden den største fejl i mands minde - vi solgte TDC til amerikanske kapitalfonde..... De er interesserede i kortsigtede udbytter - vi er interesseredde i langsigtede løsninger. Det hænger simpelthen ikke sammen.

Gør som jeg - sæt dit hus til salg før resten af landet opdager, at det er umuligt at leve med de latterlige hastigheder vi får på landet.

vh

Peter

Hvis du bor på landet, udenfor hovedstadsområdet, så er der en pæn chance for at du kan få lagt en fiber bredbåndforbindelse ind af dit lokale el-selskab. 

En fiber forbindelse har slet ikke samme begrænsning som TDC's kobbertråde, og det er dermed muligt at opnå 100/100 mbit/s, hvis det er der behovet ligger.

Men TDC kommer ikke og hyler en central op ved siden af dit hus, fordi du ønsker en bedre internet hastighed, så at undersøge alternativerne ville være klart det bedste.

Kabel-TV kan også være et alternativ, det kan man også få internet igennem, og ofte langt hurtigere og mere stabilt end det TDC tilbyder, det fås bare ikke alle steder.

Jeg sidder selv i samme problem som dig, og den dag der kommer et alternativ, tjener TDC ikke længere penge på mig Glad humørikon

http://www.danskfibernet.dk/

Du er også blevet bondefanget af TDC. TDC skriver nemlig, at de garanterer mindst halvdelen  af maksimumshastigheden - i dit tilfælde altså 10 Mbit. Men ser du rigtigt godt efter står der også: "Der er dog visse undtagelser"! Du - og nok de fleste andre - er sikkert ramt af en af disse. Men når der skal reklameres for TDCs 'fantastiske' produkter, står der sandelig ikke noget om undtagelser.

Jeg bor også på landet og her hvor jeg bor, kommer el-selskabet snart med fiberbredbånd, og så er det farvel og ingen tak til TDC.

Jeg har haft TDC i mange år,og har faktisk været glad for det.

Jeg har, i tidens løb, modtaget mails og breve "nu fordobler vi din hastighed". Det er nu aldrig lykkedes dem.

Jeg har en forbindelse på 1mb.

TDC er sakket akterud og ønsker ikke at gøre noget ved det. Jeg ser mig også om efter en bedre løsning, men det er svært på landet...på Langeland.

Der er 3 og Telia der har en trådløs forbindelse som de siger er bedre, men ved ikke om det passer i praksis.

Jeg vil også forlade TDC når mulighed byder sig både bredbånd og mobiltelefoni er for dårlig.

Men det værste er at de ikke ønsker at gøre noget ved det.

TDC forventer at det offentlige skal træde til så de selv kan spare udgifterne.

Venlig hilsen

CE

Tja! Vi er mange som bor på landet, som er i samme båd! TDC tager gerne overpris for de lave hastigheder som de kan levere til os ude på landet, og hvad fremtiden bringer er de også ligeglade med! for herude tjener de for lidt. Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)