Har nu Ipad 3G og TDC data abb. men ikke Play:(

Hejsa..

Jeg har fulgt meget med i Play forums herinde, jeg bruger ivrigt Play på min android telefon, og min kæreste bruger Play på hendes iPhone, vi har begge TDC abb. med tale+data..

Nu har vi fået os en iPad2 3G, og med ønske om at benytte TDC Play på denne også har vi købt et TDC data abb., så jeg ikke er afhængig af at skulle dele hendes 3G forbindelse fra iPhonen.

Vi havde inden bestilling tjekket med TDC support at et data abb. også gav Play adgang - Det gør det så bare ikke - eller gør det? 2 medarbejdere på jeres support har idag fortalt mig to forskellige ting. En siger man kan , en siger måske eller nej eller. . .  Ja hun havde i hvert fald fået en mail idag hvor der stod noget med Play og data abb., men det var som hun sagde "ret kryptisk"

Jeg tror det som hun læste op handlede om Play på en PC via mobilt bredbånd (fra en USB Dongle)

Uanset hvad - så står vi nu med en iPad, med et TDC data abb.. Og vi har ikke play. Jeg tænker så nu, at hvis jeg:

1: Bestiller et "Click" tale abb. som er til 0 kr. md. og tale - derfor inkl. play.

2: Sætter simkortet i en mobil, indtaster mobil nummeret fra "Click" abb. i Play app, og modtager koden på mobilen.

3: Taster koden ind i Play app'en på iPad (som har TDC data abb. monteret)

Vil resultatet så blive, at jeg nu har adgang til Play på iPad, takket være et simkort til 0 kr. pr måned, som nok bare kommer til at ligge og samle støv (måske foretage et opkald en gang i måneden for at holde det aktivt)

Og hvis ja - er det så helt optimalt for jer - Jeg tænker, hvis det er sådan det er, altså at data abb. ikke giver adgang selvom det er via et simkort fra TDC som sidder i enheden, og man på den måde skal ud og oprette et ekstra gratis abb., som nok er dyere for TDC i administration end hvad der tjenes på det - var det så ikke smart at åbne op for at et TDC simkort i en iPad med data abb., giver adgang til Play..?

Og hvis det er løsningen med det der Click abb., betaler jeg så data på Play app.,? Tilgangen til Play vil være oprettet med TDC simkort, og dataforbindelsen ligger på en TDC 3G forbindelse, bare ikke den forbindelse som adgangen er oprettet med..

Håber I forstår mine spørgsmål..

MVH Jesper Karlsen 

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Jesper

Jeg svarer på dine faktuelle spørgsmål, da der allerede er meldt ud at der kommer en samlet løsning til tablets og adgang til Play. Pt giver Mobil data kun adgang til Play på web dvs streaming og download. Mobil bredbånd Mini giver adgang til Play App.

Det er korrekt at der er en Click abonnement som giver dig adgang til Play uden yderligere trafikomkostninger, da trafik er betalt for surf og brug af applikationen, så længe du er på dansk netværk. Der er i de generelle forretningsbetingelser sat en paragraf ind som giver adgang til at Play kan spærres hvis forbrug er mindre end 30 dkk/mdr.

Jeg følger op på visiteringsguiden - der er sket en del siden de første dongles kom på banen. Tak for at gøre opmærksom på dette.

DBH

C

Okay, så jeg kan godt forvente at app'en kommer til at virke med det nuværende data abb. inden for relativ fremtid, så jeg slipper for at skulle ud og skaffe et ekstra abb.?

Snedigt med grænsen på 30 kr i øvrigtBlinkende humørikon

Jeg har ledt forgæves efter løsningen på TDC hjemmeside er den lavet?

Jeg har en android tablet med data abonement, men kan ikke modtage eller indtaste den SMS som kræves for at bruge Play APP.?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)