Har fået Home Duo men telefonen dutter optaget

Hej

Jeg har netop instaleret min nye netværks forbindelse - TDC Home Duo. I den forbindelse virker internettet perfekt men vores fastnet telefon virker ikke - den dutter optaget.

Har forsøgt at sætte telefonen til både Home Boxen og til det alm telefon stik (uden på stikket til Home boxen) Intet virker - den dutter stadig optaget. På Home boxen lyser ikonet Bredbåndstelefoni ikke.

Vi bruger hoved stikket i huset og har ikke andre telefoner i huset.

Kan det have noget at sige at vi hver aften slukker vores elspareskinde - så både Homebox og telefon er slukket? (Vi har ikke noget i mod at der ikke er telefon kontakt om natten)

Hvad gør vi galt??? Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Lykke

12 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Du bør ringe til supporten og tjekke om du nu også har fået flyttet/oprettet dit telefon nummer. Hvis nummeret skal flyttes fra en anden udbyder, kan det godt tage nogle uger. Hvis alt er som det skal være, skal telefonen virke hvis du sætter den til telefon udgangen i din TDC boks / Home Boks. Du kan også få de gamle 3-benede stik til at virke, hvis du som første stik har et såkaldt rj14 stik, et lille firkantet stik med en lille blå firkant (muligvis sort)

Husk i øvrigt at kun digitale telefoner med tonegenerator virker, ikke de gamle med impulstæller.

Det betyder ikke noget om du slukker for din Home Boks, lige bort set fra, at så virker hverken internet eller telefon før du tænder igen, men du kan sætte din Home Boks til ikke at have alle lamperne tændt, så sparer du strøm på den måde. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at slukke for min TDC Boks, men sådan er vi jo forskellige

Hej igen

Tak for dit svar.

Vi har en Kirk Delta fastnet telefon som indtil vi fik Homebox virkede perfekt. Jeg har forsøgt at sætte tre stikket til sådan en R14 dims og så ind i HomeBoxen uden resultat.

Jeg har hele tiden haft TDC som udbyder men har blot fået lavet vores abon om til HomeBox.

Jeg kunne forstille mig at det er telefonen der ikke virker til det der IP telefoni.

Dvs at vi med sandsynlighed skal have en ny telefon for at løse problemet. Kan desværre ikke lige finde ud af om vores Kirk Delta er det ene eller det andet af det du skriver.

Mvh Lykke

Omdømme 1

Jeg tror din Kirk Delta vil virke fint på bredbåndstelefoni, så vent lidt med at skifte den ud. En telefon med tonegenerator vil afgive forskellige lyde alt efter hvilken tast man trykker på, hvor imod en telefon med impulstæller afgiver en kortere eller længere men ens tællerlyd alt efter hvilket tast man trykker på, ligesom de meget gamle telefoner med drejeskive.

Der skal der være lys i lamperne til bredbåndstelefoni på jeres Home Boks, så når der ikke er det, skyldes fejlen sikkert at et eller andet er gået galt i ordre udførelsen i TDC. Den slags foregår ved at ordren går igennem adskillige led som for en stor dels vedkommende er automatiske, det betyder desværre af og til at det går i stå af en eller anden årsag og der er derfor brug for at en TDC medarbejder sætter skub i ordren om man så må sige, så en kontakt til TDC supporten vil nok være nødvendig.

Nå ja, så hedder det da vist et RJ11, men meningen fik du da Blinkende humørikon

Tak igen for dit svar Glad humørikon

Jeg vil kontakte TDC support igen. Har ellers haft kontaktet dem uden at få løst problemet. De foreslog at prøve en anden telefon inden de ville sende en tekniker. Dette er afprøvet uden resultat.

Der er ikke noget ikon med en telefon der lyser i Homeboxen. Så det virker som om at jeg ikke har forbindelse ud af huset tros telefonens tilslutning til systemet. Dog dutter telefonen optaget når jeg løfter røret - så en eller anden forbindelse er der jo.

Prøver Support.

Mvh Lykke

Omdømme 1

Det er nu nok nærmere fordi din Home boks leverer en spænding på de der 48-50V til telefonen at den synes den skal sige noget, det er ikke nødvendigvis fordi der er forbindelse ud til samfundet.

Hej!

Jeg har fået Home Duo i dag og tidligere på aftenen virkede telefonen fint, men nu dutter den også bare optaget. Måske er der et generelt problem, men er det ikke løst i morgen, må supporten på banen.

/Lars.

På en TDC Box/Home Box kan telefoni symbolet vises på 3 måder. Den kan være slukket, blinke eller lyse fast. Er den helt slukket som beskrevet i første post, er boksen ikke klar til at benytte telefoni. Den har så at sige, ikke modtaget besked om at der skal være bredbånds telefoni på linjen, og hvilken telefon du kobler til vil derfor ikke have nogen betydning. Det eneste du kan forsøge at gøre er at reset/nulstille boksen da den derefter vil forsøge at hente sin konfiguration igen. Se evt. denne side angående hvordan man nulstiller boksen: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Hvis symbolet blinker, har boksen registreret at ens telefon apparat er løftet af røret, altså at der laves/forsøges på at lave et opkald. Hvis symbolet ikke begynder at blinke når røret løftes, er der altså ikke ordentlig forbindelse mellem boks og telefon apparat.

Hvis symbolet lyser fast er boksen klar til at benytte telefoni. Dermed ikke sagt at den har registreret selve dit telefon apparat. Virker telefonen ikke når symbolet lyser fast, kan man forsøge at genstarte boksen, altså ikke en nulstilling som nævnt i starten af min besked, men kun at tage strømmen fra boksen og sætte den til igen efter et par sekunder.

Håber det hjælper, ellers er der selvfølgelig også mulighed for at kontakte TDC Hotline som i selv er inde på Glad humørikon

Tak for de mange svar.

Jeg har i dag kontaktet TDC support og efter at den venlige medarbejder havde prøvet en del, bla genopstartet HomeBoxen blev min telefon fejlmeldt. Problemet kunne afhjælpes på afstand unden en tekniker skulle ud. Senere i dag har man altså fra TDC´s side fundet fejlen for nu virker det hele. Det er super igen at have telefon.

Mvh Lykke

Min tlf dutter også og det dutter ikke...... Meget glad humørikon

Den har aldrig fungeret, siden jeg skiftede til home trio. Ikke at jeg bruger den, men den er en del af abo og bør virke. ????

Ellers kan man vel skifte til home duo?

Hilsen Kurt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du skifter fra TRIO til DUO så mister du TV-signalet, det var nok ikke det du ville have.

Hvad sagde de på fejlservice, til dit problem med telefonen.

Mvh

Kim

Nej - undskyld. Jeg har TRIO......

Så alt - undtaget tlf virker.

Kurt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, det forstod jeg, men du skrev

" Ellers kan man vel skifte til home duo? "

men så ryger TV-forbindelsen.

Hvad sagde fejlmeldingen til telefonproblemet?

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)