Har du tænkt på din browser på det seneste ? | HeinrichP's Tænketanken

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Måske det kunne være tid til en fornyelse??

Men først: HVAD ER EN BROWSER???

www.youtube.com/watch?v=BrXPcaRlBqo&feature=player_detailpage

www.whatbrowser.org/en/browser/

Derfor kunne du prøve:

Internet Explorer 9,

en ny browser fra Microsoft. Den ældre internet explorer 6 er en pinsel for webudviklerne. Dem, som sidder og laver vores alle sammens google.dk eller tdc.dk/forum.

Browseren kommer automatisk med posten (dvs. de automatiserede opdateringer i Windows) inden for det næste halve år. Hvis du ikke kan vente, så lav en søgning med Microsoft Update, her (åbner et program fra Microsoft på din computer, hvis du bruger Windows Vista eller - 7)

www.update.microsoft.com

Læs desuden om Microsofts forsøg på den endelige udryddelse af Internet Explorer 6.

www.ie6countdown.com

Firefox 4

Firefox er nu blevet meget kraftig med den seneste version 4 fra Marts 2011. Den er nu ligeså hurtig, pålidelig og stabil - og mere til, som man forventer af noget.

så hvis du er typen, som godt vil have lidt farve på hverdagen og lidt ungdommeligt sprog, - som Googles: Hov, der er sket en fejl. (det er hvad vi ved), så er Firefox noget for dig. En mail går aldrig tabt. Det sidste punktum sat i en emailbesked vil blive gendannet. Sågar det sted du blev afbrudt i en video, da Firefox (usandsynligt nok) gik ned, bliver gendannet. - Her er dine data sikre.

(glem, at der står Firefox 3.6) [i]

Safari 5

Er nu også tilgængelig for Windows brugere. Denne browser er oprindeligt udviklet til Mac. Den er simpel, smuk at se på, men kræver en forholdsvis kraftig computer. Den er (efter min mening) et skrummel på ÆLDRE computere og styresystemer som Windows XP og Vista fungerer den ikke så godt.

www.apple.com/safari

Google Chrome

Google Chrome er lige så ekstra hurtig, super-duper i tip-top stand, sikker at bruge og selv den værste it-gammelbedstefar eller utålmodigrik ville kunne finde ud af den og have tålmodighed til det. Den er en drøm at bruge, er pålidelig, sikker, simpel uden alt for meget hokus-pokus. Den er direkte integreret med Gmail. Hvis du kan lide innovation, så gå efter det nyeste webteknologi på markedet: Google Chrome, fra Google.

www.google.com/chrome

Opera

Til dig som kræver kvalitet. Opera er den internationalt anerkendte HURTIGSTE browser set fra et Javascript-synspunkt. I mange andre henseender er denne browser også hurtig. Dig som vil have en god brugeroplevelse, men som samtidigt skal se godt ud. dig som vil have det hele til at se lidt federe ud, - og samtidigt vil have det hele en smule hurtigere.

Denne browser er til dig, som er lidt mere avanceret, og faktisk godt vil have integrerert fildeling, musikdeling, en fungerende server og at det hele er nemt og sker automatisk og er nåbare fra enhver computer med netadgang. - Du kan dele op til lige hvad DU vil. 25GB er mere er en snild sag.

Desuden til dig, som vil have alle dine mails forenet i éen, samlet indbakke direkte ind i browseren.

- Så er Opera lige noget for dig. SELV HVIS DU ER EN ALMINDELIG BRUGER, vil Opera være hurtig, stabil, intuitiv, innovativ, og good-feeling/looking.

[i]

HUSK DESUDEN:

AT ALLE DISSE BROWSERE OG ER MULIGE AT FÅ TIL DIN MOBIL.

Til din Android, iPhone, iPad, iPod Touch, mange Nokia-telefoner - og mange andre.

- Hav en rigtig god dag med at udforske nettet!

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Godt og grundigt arbejde, Heinrich P, - og særdeles oplysende.

På een af mine 5 computere har jeg Internet Explorer 9. Den vil jeg ikke anbefale, - i hvert fald ikke sammen med det styresystem jeg har på den pågældende computer, hvis det er kombinationen af disse to der er årsag til mine kvaler.

Styresystemet er Windows 7 Home Premium 64Bit og Internet Explorer 9 er installeret både i en 32Bit version og en 64Bit version.

Jeg bruger 32Bit versionen af IE som default. 64Bit versionen er helt håbløs.

Jeg er fanden ta' mig godt træt af at sidde og klikke på "Kompabilitetsvisning" for næsten halvdelen af de websites jeg tilgår fordi de vises af helvede til i IE9. Gal humørikon

Også TDC's forum vises totalt mærkeligt i IE9, og man kan heller ikke skrive i svarboksen.

Jeg overvejer at gøre Mozilla Firefox til standardbrowser i stedet. Jeg er dødtræt af IE9.

I Microsofts lovord for dette skodprodukt skriver de at den er superhurtig. Gu' er den ej, - den er lortelangsom og pisseirriterende at arbejde med.

Mvh FN ;-)

på det seneste er det ikke muligt at logge ind på Mit TDC med anvendelse af Opera browseren (både 12.00 og 12.50 i test versionen). Kan I gøre noget ved det? Problemet er opstået indenfor de sidste 10-12 dage

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, LarsU, og velkommen.

desvære er det ikke os her på forum, der kan hjælpe dig med dit problem, da vi bare er ganske afmindlige TDC Kunder som digselv.

jeg vil dog aligevel råde dig til at lade hvær med at bruge Opera, da den ikke kan følge med nogle af de andre i hvad der virker og ikke virker, så du vil ikke kunne få mest muligt udnøttelse af internettet.

Personligt kan jeg best lig IE9 og Firefox(aller bestBlinkende humørikon)

jeg er ikke så glad for Chrome, mest forde jeg selv sidder og er udvikler, og chrome, skal altid gøre tingene anderledes, ex for at få runde hjørne skal min i firefox og ie bare bruge 'corner-radius:5px' hvor i webkit browsere som Chrome skal sette '-webkit-' forand.

prefixet '-webkit-' har også været med til at give Chrome dens øgenavn "webskidt"

du har også nogle af de prefix, i IE og Firefox, men de understøtter langt flere så kaldte CSS3 elementer per default. 

men prøv IE9, Firefox eller Chrome, det er de langt de fleste udviklere sidder og brugere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også brugt Opera i lang tid, og generelt er logintiderne generelt meget vage på tdc.dk med alt andet end Internet Explorer 8. Selv IE9 har lange logintider på tdc.dk - Det kaldes browser sniffing, hvilket jeg beviste (har også skrevet det her på forum og sendt en mail til tdc webmaster), da jeg udskiftede den custom user agent string med Internet Explorer 10 til Windows 8.

Jeg har ingen problemer med at logge ind på tdc.dk med Opera 12.00 build  1467 (stable version) 

EDIT: indtil i dag Trist humørikon

Testversionen (aka Opera Next), version 12.50 internal build 1497 har der været problemer med i længere tid.

Jeg tror det skyldes noget i denne artikel om omkøring af over 400 systemer, som har forvoldt TDC mange problemer:

http://www.computerworld.dk/art/218577/massive-it-fejl-hos-tdc-efter-leverandoerskifte

http://www.computerworld.dk/art/218587/tdc-indfoerer-daglig-kontrol-af-kritisk-it 

Jeg bruger Windows XP professional SP3 32bit 

(P.S.: jeg er nok ikke den eneste, men der HAR jo været den røde bjælke under "Hjælp" i flere dage nu. Der står, at driftsinformationer ikke bliver opdaterede grundet en fejl. Denne fejl har sandsynligvist også sin afstamning i dette skifte. 

Omdømme 2

Kan Opera ikke følge med nogen af de andre? Folk, der bruger Opera, ved godt hvilke browsere, der kan og ikke kan, og langt den overvejende del af problemerne i Opera skyldes browsersniffing. Dette beviste jeg tidligere i år, da jeg udskiftede den med IE10 til Win8 under opera:config#UserPrefs|CustomUser-Agent.

Opera har også lige i sit seneste blogindlæg introduceret -webkit-, som en option og for at understøtte flere ting, udviklere vil gøre. Dog har browseren haft problemer med de runde hjørner, hvilket er blevet løst gennem en massiv CSS og HTML5 og webkit-understøttelse i version 11.50 og fremefter.

Opera 12.00 har den tredjehøjeste score på html5test.com tæt efter Chrome 20, som dog halter langt bagefter Maxthon (aldrig hørt om den).

Acid1,2,3 passerer den selvfølgeligt 100%, selvom animationen på acid3 ikke er ligeså glidende, som i eksempelvis Chrome 20. Dette er dog fordi jeg har en computer af ældre dato (fra 2001)

Så hvad er det du hentyder til, der virker og ikke virker? - browsersniffing i over 50% af tilfældene (og dette kan jo bevises, hvilket Opera Desktop Team også offentliggjorde i et blogindlæg tidligere på året på http://my.opera.com/desktopteam/blog/

sommerhilsner

HeinrichP 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)