Har en 10/2 forbindelse, men måler kun omkring 6 Mbit / 700 Kbit ?

• Als
  • Udforsker
  • 27 kommentarer
Hej

Jeg vil lige høre, hvordan det kan værre, at når jeg måler vores forbindelse, på jeres hastigsheds måler, så viser den kun 6 Mbit, hvor vi skulle på papiret have en 10/2 Mbit forbindelse ? Jeg har lavet målingen op til flere gange, og den viser det samme !

Ydere mere fra d. 17 Oktober, vil vi få Home Trio med fjernsyn osv. via bredbånd, der reklamere i med en 20/2 Mbit forbidelse, men her i dag fik vi noget af en overraskelse. Da vil vores forbindelse endlig ville blive dårligere, når vi får det, jeg mener jeg jeg kan huske at der på ordrebekræftelsen stod omkring 8/600 Kbit, hvad er nu lige det ?? Og der kommer fjensyn på, bliver den jo dårligere igen !

Lige en anden ting, hvis man kobler flere fjensyn til, falder forbindelsen så ydligere når vi får Home Trio ?

Mvh

Als              

24 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Din 10/2 forbindelse er en flex mellem 5 og 10 mb i download og noget tyder på at du kan trække

omkrin 8 mb på din linie. Det er korrekt at hastigheden er nævnt som "op til".

Så længe linien er rimelig stabil er der ingen grund til at gøre noget men begynder den at miste forbindelsen

skal den naturligvis fejlmeldes og evt sættes lidt ned hvis vi ikke finder andre fejl.

Det er i øvrigt vigtigt at når man måler hastighed foretages den med en kablet forbindelse og intet andet til at bruge linien mens man måler.

mvh

Tak for svaret, men hvornår vil os på landet få den lovede hastighed på de 20/2 Mbit, som i sån reklamere med, man kan få ? Snakker vi om år, mdr ? Hvordan ser ud med f.eks. ud fibernet oppe omkring os ? Vil lever jo i et informationssamfund, hvor alting går stærkt, endda meget stærkt ! Så en rigtig god forbindelse er at fortrække !  

Får efter at TV2 har reklameret, at det fra nytår lige pludselig vil være en betalingskanal, er vi nærmest blevet tvunget til at vælge det her, hvis vi vil beholde TV2.

Jeg spurgte også om, hvis man kobler flere fjensyn til, så falder forbindelsen i hastighed eller er det kun på det fjensyn, hvor boksen er koplet til på, at den gør det ?

Mvh

Als

Omdømme 2

Hejsa

For at tage det sidste først, hvert tv skal bruge en box. De tager ca. 2,1mb i normal drift og 3,9mb ved kanalskift. Som alt andet gælder det for os der bor på landet at vi lider lidt under de lange afstande. Jeg bor selv på landet og må leve uden offentlig transport mulighed og altså også uden 20mb. Til alt held er der så alternativer til trio løsningen som vi jo må benytte os af. Udbygningen af nettet på kobber delen går stille og roligt fremad men en egentlig tidshorisont er nok umulig at give. Hvad angår fiber er det jo primært el-selskaberne som står for dem undtagen det gamle DONG område. Også el-selskaberne har taget en vurdering af at det ikke kunne betales sig at rulle fiber ud i tyndt befolkede områder. Så os "landmænd" må jo så nøjes med at glæde os over freden og den rene luft indtil videre og så må vi benytte de muligheder vi har lidt endnu. Glad humørikon

mvh

Jan

Det kan skam godt betale sig, bare ikke på kort sigt. Idéen er at man skal vedligeholde sin infrastruktur, så man forsat kan levere det man sægler, noget som TDC har svært ved mange steder.

Det ser heldigvis ud til der kommer noget regulering, fra EU's side, der betyder at telegiganterne, heriblandt TDC, skal til at grave noget mere fiber ned, hvis de forsat vil tjene MANGE penge på deres infrastruktur.

Og det er sgu ikke kun på landet den er gal! Også inde i byerne, er der zoner, hvor man ikke kan få det de reklamerer med på TV!

Det er ikke kun på landet, den er gal.

Jeg bor i Storkøbenhavn, og har kun 2 MB download selvom jeg har en Home Duo og skulle have 10/1, så i mit tilfælde kan de ikke engang levere deres garanterede minimum.

Så TDC har svært ved at leve op til hvad de lover uanset om der er tale om by eller land.

Omdømme 2

Hejsa

Garanteret minimum på en 20/2 er 10/1, garanteret minimum på en 10/1 er 5/0,5.

Hvis du rent faktisk har en 10/1 vil din box ikke være på nettet hvis forbindelsen falder til under 5/0,5.

Hvis du derimod har en 5/0,5 er minimum 2/0,25. Hvis du logger ind i din box vil du kunne se den hastighed som box kører med op mod centralen. Hvis du har en 10/1 og kun får 2mb på hastighedstest på en ubelastet linie med kabel mellem computer og box bør du nok overveje at fejlmelde. Der kan være mange årsager til linien yder dårligt. Udover dæmpning i kablerne kan fremmed støj ofte være et problem.

mvh

Ha.

Jeg har fejlmeldt flere gange, men er hver gang blevet henvist til kundeservice, som igen henviser til en fejlmelding.

Jeg fik sidste år, i september, et gavekort, hvor jeg blev lovet en opgradering til 20/2, dette blev indløst inden den på kortet angivne frist, uden at noget skete, bortset fra et par mails, om at der blev arbejdet på sagen, da jeg henvendte mig i en TDC-butik i juni i år, fik jeg at vide at der nok var gået noget galt.

Jeg accepterede så en home Duo forbindelse på 20/2, men da jeg fik min ordrebekræftelse lød den "kun" på 10/1, jeg tænkte i min naivitet, at det var fordi alle blev opgraderet til 20/2.

Da forbindelsen skulle etableres, virkede den ikke, jeg fejlmeldte, og 2 dage senere virkede den, men  hastigeden var i følge teknikeren, sat ned til 2.

Når jeg siger at der ingen forskel er på by og land, er det fordi jeg er blevet lovet en forbindelse med en bestemt hastighed, og har fået nul og niks, min hastighed er eksakt den samme som jeg havde før "opgraderingen".

Jeg har bestilt en 10/1, og får ikke engang det garanterede minimum, og bliver kastet rundt mellem fejlmelding, og kundeservice.

Jeg overvejer stærkt at finde en anden udbyder, som kan holde hvad han lover. 

Omdømme 2

Hejsa

Lyder som et ret kedeligt forløb. Hvis du er blevet sat net til 2 mb må der helt klart være forhold der umuliggør noget højere. Har du fysisk haft en tekniker ude eller kun talt med en pr. telefon.

mvh

Jeg har ikke fysisk haft en tekniker på min adresse, sidste gang der blev fejlmeldt, var jeg hjemme hele dagen, og ventede på en tekniker, han var dog kun på centralen, og konstaterede at jeg ikke kunne få en højere hastighed, da der ikke var nogle ledningsveje, der kunne bære denne hastighed.

Så bliver jeg sur, for kundeservice siger at der sagtens kan leveres 10 MB til mig, og teknikerne siger noget andet. det er eet og samme firma, så der burde da vel være enighed.

Der hvor min kæde springer af, er at jeg bliver lovet en 20/2 forbindelse på et gavekort (som også findes i en tråd i forummet, og jeg kan her se at jeg ikke er den eneste, der er blevet snydt), hvorefter jeg bliver stillet 10/1 i udsigt af TDC-butikken, og jeg ender med eksakt den samme hastighed, som jeg havde inden skiftet, det vil sige, en masse arbejde, til ingen verdens nytte.

Og ikke nok med det. så får jeg gud dødeme at vide at en lavere hastighed er dyrere!!!

Men hos konkurrentet Telia er en lavere hastighed, den jeg har nu, væsentlig billigere, så det ku' være.

Omdømme 2

Hejsa

Jeg er godt nok ked af den omgang du har været igennem. Til daglig er jeg kørende tekniker og vi ser desværre at virkligheden nogle steder ikke stemmer overens med teorien. F.eks´. har vi på frederiksberg adskillige brugere der ikke kører særlig godt som følge af 2 udvendige elevatorer på en bygning. Disse er faktisk skyld i et helt kvarter der ikke kan får mere end 2mb selv om de min. burde kunne køre 10mb.

mvh

Er det så evt. muligt så få målt hastigheden fra cental og ud til ens bolig. Få efter at have læst alle de historier fra andre brugere med, problemer med deres forbidelser og at de ikke få hvad de lover. Og her snakker jeg ikke om en fra kundeservice, men en tekniker der hvad hvad han snakker om, så kan måle den ! Hvad ville vores forbindelse så bliver ifølge en tekniker ?

Målte lige hastigheden igen:

Din download hastighed er: 5,96 Mbit og Din uploadhastighed er 0,82 Mbit, det hører jo ikke helt sammen med, når vi endlig betaler for en 10/2 forbindelse !   

Mvh

Als 

Omdømme 2

Hejsa

Upload er i underkanten men hvis din tv-box er tændt / standby er det tæt på de 10 mb. Der skal altid lægges ca 15% til i overhead. Når din kommende trio bliver 8,5/0,640 skyldes det at trio ikke kører flexhastighed.

Det betyder at linien SKAL kunne køre stabilt ellers er det ikke brugbart. Du har lige nu en presset linie som nok trækker omkring 8 mb i download og 1 mb i upload. Dette er ikke en fordel. Det betyder at du har en linie der har mange datafejl og som yder lidt dårligere end en 8 mb linie.

mvh

Ja, her er der ingen elevatorer, og naboen kører med en download på 8 MB, så det er ikke kvarteret, der er problemet.

Det betyder at linien SKAL kunne køre stabilt ellers er det ikke brugbart. Du har lige nu en presset linie som nok trækker omkring 8 mb i download og 1 mb i upload. Dette er ikke en fordel. Det betyder at du har en linie der har mange datafejl og som yder lidt dårligere end en 8 mb linie.

hvad mener du med der er mange datafejl ? Er der fejl på linjen,  i såfald fejlmeddelse eller hva ?  

nu skal vi blive ening, om det var jk44 der svarede på mit spørgsmål, der jo en del igang i den her tråd !

Omdømme 2

Hej Als

Nej ikke noget som du direkte ser, men når vi sætter en monitor på en linie som er fejlmeldt kan vi få et billed af om den kører godt eller skidt. Normalt ses det på en presset linie at ud af en målt tid på 900 sek. kan der være 100 som der er fejl på eller mere. Det betyder reelt at de 100 sek´s data skal sendes en gang til fra nettet og til din computer. Der er så spildt 200 sek. data som du kan hente hjem på en fejlfri linie. Lidt kryptisk men håber du forstår ideen i det. En perfekt linie vil så have 0 fejl sek. ud af 900 sek. Dette kan opnåes såfremt der ikke er andre fejl på linien ved at holde en realistisk hastighed. Som jeg har nævnt bor jeg selv på landet. Jeg er dog så heldig at kun have 1,6 km til nærmeste central. Det betyder at hvis jeg ville trække max ud af min linie kunne jeg hente 2mb i upload og 17,8mb i download. Men for at have en linie jeg ved er fejlfri har jeg valgt at sætte min linie til 2mb i upload og 10mb i download. Ydelsemæssigt på surf og mail ses der ingen forskel og under download ses kun en lille forskel. Tilgengæld har jeg nu fornøjelsen af en homebox som kører stabilt på nettet.

Det ses nemlig også på nogle linier der er presset at homeboxen har tildens til genstart fordi at fejlmængden bliver for stor. Det tager så et lille minut eller mere før den er på igen.

mvh

Jan

Hej,

har selv HomeDuo med 20/2. Jeg måler hastighed til kun 5/1. Har lige sendt besked til kundeservice. Det kører ikke optimalt. Overvejer fiber....

Omdømme 2

Hejsa

Håber at du sendt besked mener anmodet om opringning eller selv ringet til dem på 80808047.

Erfaringen viser fra andre brugere nemlig der desværre kan være lidt lang svartid på almindelig email henvendelse.

mvh

Jan

Det er lidt sjovt, for vi har faktisk prøvet at få en hometrio 2 gange tidligere, men til sidst ente det med, at det kun blev en halv løsning. Da dem fra kundeservice sagde, at det kunne sagtens lade sig gøre, men da vi hørte det fra en lokal montør/tekniker, var der lidt tvilv mht. til det. Så er lidt, for ikke sige meget spændende, om de kommer frem til samme konklussion igen, for hvis, jamen så kan de godt skyde en hvid pil efter det, så skal vi ikke have det, så let er det ! Nu skal det så siges vi bor ca. 2 km fra centralen, så vi ligger lige på grænsen !       

Er lige blevet sat ned fra 10/1 mbit/s (5.5 mbit/s reelt) til 3/512 mbit/s, og er blevet kastet direkte tilbage i stenalderen. TDC har kapacitets problemer, på deres hovedledning, der forsyner hele byen med ADSL. De har samtidig smidt en lås på max hastigheden, så folk kun kan oprettes med max 2 mbit/s. Hometrio: Nej Bredbånd: Nej.

Det er sgu meget flot i 2011 snart 12..

løsningen bli'r en sekundær internetforbindelse, 3 mbit/s (2.7 mbit/s) er ikke tilstrækkeligt til 5 menneskers internetforbrug, i hverdagen. 0.512 mbit/s til hver!!

Så vil jeg skide på om TDC's backbone er underdimensioneret, det skal ikke være mit problem. Jeg har siden 2006 fortalt kunderservice, at der var et problem! i 2004 blev der lagt tomrør til fiber ned, på hver eneste vej i hele byen. TDC har ikke engang overvejet idéen om at udnytte disse tomrør. "næææh ADSL er fint nok!" bum, bum! Hvem sidder i lort til halsen nu? Selv kundeservice indrømmede idag! At de har massive problemer i mit område, og at jeg langt fra var den eneste der sad tilbage med smalbånd fra TDC. for et måned siden benægtede dit stolt, at der var noget som helst problem, og at jeg var den eneste der brokkede mig over forringet hastighed. (løøøgn?)

Man skal ikke lede længe, for at støde ind i massiv indkompetance! Min tålmodighed er vidst hørt op nu.

Hej Tengu.

Det her lyder som en meget kedelig historie, trods de gode svar fra jk44, jeg har ligesom jk44 været kørerne tekniker men sidder nu i en support funktion for disse kørerne teknikere, jeg vil gerne prøve at gøre lidt mere for dig, da jeg har adgang til flere systemer end den kørerne tekniker, du kan evt. sende mig en privat besked med dit telefon nr. i, det gør du ved at trykke på mit navn og send besked

Hvad er den garanteret minimumshastighed på en 5/1 mbit/s? Jeg kan ikke finde noget sted det står beskrevet på tdc.dk

Eller måske rettere 3/0.5 mbit/s?  Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal rette mig efter, på papiret står der 5/1, men hastigheden er låst til 3/0.5. 

Omdømme 2

Hejsa

5 mb har garanteret 2048/256 som minimum.

mvh

Hej Tengu, det nummer du har sendt til mig, findes ikke i vores system.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)