Svar

Hacker ?

Jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer, der har erfaring med nedenstående fænomen:

Jeg bliver med jævne mellemrum - i går f. eks. 4 gange ialt - ringet op af en meget hurtigsnakkende iengelsktalende person med en stærk indisk accent.

Jeg plejer at lægge røret på, når han har liret sin præsentations-indledning af - men i dag besluttede jeg mig for at høre, hvad det hele egentlig går ud på...

Han påstår, at han ringer på vegne af MICROSOFT/WINDOWS, da der er DAMAGE i mit computersystem, og at han derfor af førnævnte er blevet pålagt at rette op på dette. Han er MEGET SVÆR at forstå. Jeg har nævnt for ham, at jeg faktisk tror han onde hensigter og kun er interesseret i at få adgang til min computer, hvilket han selvfølgelig benægter. Han ved, at både min mand og jeg står opført på abonnementet hos TDC - men at jeg alene er USER. Han opgiver, at han sidder i USA - men at han er inder - (sikkert i et CALL CENTER et eller andet sted.).

Jeg er nogenlunde sikker på, at der er tale om fup - men vil alligevel gerne have en tilbagemelding om nogle af jer har været udsat for det samme - samt høre  jeres mening.

LIS K.L.

icon

Bedste svar af PeterA1 7 juli 2012, 06:03

Det er 100% fup.

Microsoft advarer selv om dem her:

http://www.microsoft.com/danmark/sikkerhed/svindlere_udgiver_sig_for_at_vaere_microsoft.htm

Personligt står jeg ikke tilbage for at give sådan nogle sjovere en verbal røvfuld - men man kan selvfølgelig også bare lægge på :-) Hvis du vil gøre dit til at "straffe" ham - så holder du selvfølgelig gang i samtalen længst muligt. Uanset hvordan han ringer - så er det ikke en billig samtale :-) Midt-og Østjyllands politi har undersøgt sagen, og har funder ud af at opkaldene kommer fra Indien, og at der ikke er mere man kan gøre. Modsat folks generelle opfattelse så er Indinen netop ikke et velfungerende demokratisk retssamfund........

Husk at alle firmaer som Microsoft, banker, Skat osv. aldrig vil kontakte folk på den måde. Hvis de endelig vil i kontakt med os, så bliver det enten pr. brev eller når vi alligevel logger ind hos dem på den adgang som vi allerede har.

Vh

Peter

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Med mindre du selv har bedt microsoft om at kontakte dig, vil de ikke gøre det så jeg tror det er det rigtige du gør og ikke give ham adgang til din computer. Jeg vil dog også forslå at du kontakter det lokale politi, ikke forde at de kan gøre meget, men så er de opmærksom på det og har mulighed for at prøve.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er 100% fup.

Microsoft advarer selv om dem her:

http://www.microsoft.com/danmark/sikkerhed/svindlere_udgiver_sig_for_at_vaere_microsoft.htm

Personligt står jeg ikke tilbage for at give sådan nogle sjovere en verbal røvfuld - men man kan selvfølgelig også bare lægge på :-) Hvis du vil gøre dit til at "straffe" ham - så holder du selvfølgelig gang i samtalen længst muligt. Uanset hvordan han ringer - så er det ikke en billig samtale :-) Midt-og Østjyllands politi har undersøgt sagen, og har funder ud af at opkaldene kommer fra Indien, og at der ikke er mere man kan gøre. Modsat folks generelle opfattelse så er Indinen netop ikke et velfungerende demokratisk retssamfund........

Husk at alle firmaer som Microsoft, banker, Skat osv. aldrig vil kontakte folk på den måde. Hvis de endelig vil i kontakt med os, så bliver det enten pr. brev eller når vi alligevel logger ind hos dem på den adgang som vi allerede har.

Vh

Peter

Tusind tak for hjælpen - specielt til PETER -  lige hvad jeg har brug for.

God week-end fra  LIS

Hej jeg vil sige efter jeg læste det som Lislausten har været udsat for ,har jeg nogle

venner som også havde en sådan grem oplevelse , men dog ikke fra Indien men

fra en fra England som ringede konen op og hun tar telefonen og det første han spørger

om er har du en mail der hedder sådan og sådan æææ ja siger godt siger han vi har

opdaget en fejl i pc og så siger tænd lige din pc så kikker jeg lige på det, og wupti han er

inde i hendes pc for hun kunne se at musen bevægede sig på skærmen , og bagefter ringer

hun og fortæller mig det, jeg siger luk pc luk pc ta strømmen fra den.

Så det vil sige man er nød til at reinstalerer den og lave en hel ny E-Mail det er bare lige

en enformation om hvad man skal være opmærksom på , er man i tvilv om hvad

det er for noget så spørg til råd hos en som ved noget om det .

Med venlig hilsen Hfc.

Hej Lis

Der er allerede tre rigtig gode indlæg, Men  prøv også at læse Patrick's indlæg, måske hele tråden om samme emne. Der kan næsten ikke advares nok mod sådan nogle banditter der prøver at lokke sig ind i vore maskiner.

/t5/Bredb%C3%A5nd/sikkerhedspakke/m-p/89941#M12556

også god weekend til dig. Glad humørikon

Nu har der været stille et stykke tid med fup opkald ( jeg truede med politiet ) men nu er de begyndt at ringe igen, siger at de er fra Microsoft både i onsdags sidste gang i dag lørdag den 13-4-2013 med telefon nummer 000123456789. Husk at lægge røret på og ikke tænde din komputer, når personen beder om det.

Det er nemlig helt rigtig morminna - Tak for advarslen Glad humørikon

Til Morminna !

Jeg synes absolut det var det rigtige at gøre at lukke for telefonen og ikke tænde for

computeren, da det er sådan at microsoft ikke finder på at ringe til dig og for det andet

så sender microsoft heller ikke en mail ud, med mendre man selv har kontaktet dem om

hjælp på anden vis, og jeg vil også lige sige at det nok ville være en god ide at gå ind i din

mail, og ændre din adgangskode for en sikkerhedskyld, jeg håber at det er noget du kan bruge

og selvfølgelig også andre. God weekend MVH HC21.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)