Håbløs forbindelse i Herlev

Hej

Jeg bestilte for et stykke tid siden TDC Homeduo Secure. Man lovede mig op til 20mb, så jeg slog til. Da jeg så fik det viste det sig at jeg kun kunne få ca. 5mb, da jeg boede for langt fra centralen, så jeg fik et lille afslag i prisen. Vi taler om Herlev ved København, ikke en lille by langt ude på landet.

Siden hen har jeg nogle gange om året fået tilbudt Home Trio, så jeg undrer mig over hvordan det skal kunne lykkedes med den elendige forbindelse.

Det underlige er at jeg lige ude på mit fortov har et helt nyt Fibernet liggende som bare ikke er tilsluttet.

Derfor ville jeg meget gerne vide hvornår det kommer bedre hastigheder til Herlev, altså hvornår bliver de gamle kobberledninger skiftet ud med fibenet.

Jeg vil meget gerne have samlet Bredbånd, TV og telefoni i et abonnement.

Jeg kører for tiden med Viasat på parabol.

mvh

Mogens Lunde

5 Kommentarer

Heh, ja storkøbenhavn er vist ikke lige hvor de har bedst forbindelse..
Hej Mogens,

Ligesom dig bor jeg i Herlev, og må desværre melde at så længe TDC kan tillade sig det så bliver de ved med at bruge kobbernettet.
Centralen her i Herlev ligger nede i bymidten, så alle der bor mere end 500 meter væk vil se en forringet hastighed og TDC har, "smart nok", garderet sig med deres tilbud som lyder; "op til 20mbit"

Angående det fibernet som efterhånden ligger flere steder i Herlev, så kan du eventuelt prøve reglen omkring nedgravning af, som lyder noget a'la "hvis der er mindre end xx meter til den af TDC nærmeste fiber linje skal de også tilbyde dig den", men har ikke sat mig mere ind i den regel da jeg desværre ved at min HomeTrio ikke vil få noget ud af en fiberforbindelse, da de sender TV signalet som skal bruges over kobbernettet. F.eks. HAR jeg/vi allerede en fiber forbindelse til ejendommen - men kan ikke bruge den til HomeTrio men kun til netforbindelse. Humørikon frustreret

Jeg kan så tilføje at problemet er helt det samme i Hareskovby. TDC kan kun levere 5 Mbit selvom de lover op til 20 Mbit. Hareskovby har åbenbart for langt til centralen i Bagsværd. Det er i hvert fald deres begrundelse. Har forespurgt TDC om deres konkrete planer for forbedringer i Hareskovby. Nu må vi se om/hvad de svarer.

Hej

Med ca 1300-1500 meter til centralen i Herlev, kan  jeg her fra musik kvarteret få max 10/1 Trist humørikon

Håbløst.

Benjamin

Hej,

I Jylland har vi samme problem - i Tilst kan de kun præsteret en 8 mbit.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)