Svar

Grøn flimmer på Multiroom

Hej.

Jeg har et problem med min multiroom boks. Når man vil se tv ved den boks, så kommer der grønne striber/flimmer hen over skærmen. Der er godt nok lyd på, men det er meget svært at se billedet.

Vi har prøvet at genstarte mange gange, og skiftet scartstik og den som er mellem multiroom og routeren. Men uden held.

HVad tror i det kan være? Er det mon boksen der er ved at "dø"? Multiroom boksen er kun 6 måneder gammel.

Skal der en tekniker ud og se på det, eller kan man sende boksen ind, og få en ny?

Hilsen Janne

icon

Bedste svar af KsNa 3 april 2011, 18:51

Det kan stadig godt være TVet, det er ikke sikkert at signalerne er af samme type fra de tilsluttede enheder og derfor kommer på forskellige benforbindelser i scartstikket.

Prøv at bytte om dine TVbokse.

Mvh

Kim

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Der nok 90% risiko for at det er TVet, når du nu har prøvet scartkablet.

Prøv at bytte om på de 2 bokse så er det jo nemt, at se om fejlen flytter med boksen eller den bliver på fjernsynet.

Mvh

kim

Hov, det glemte jeg at skrive. Det er heller ikke tv'et det er galt med, da xbox og dvd virker upåklageligt med både lyd og billede. Det er kun når vi skal se tv at den er gal.

Vi kan jo selvfølelig prøve at finde et andet tv, og sætte boksen til, og se om det er den.

Tak Kim Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

med mindre du tager scartstikket ud og tilslutter dine andre enheder, hvær gang du skal bruge dem, kan det godt være TVet, det kunne jo være det stik der sidder i TVet, så du kunne jo prøve at skifte til en anden indgang i dit TV.

Jeg bytter rundt på tv og xbox når jeg skal bruge dem - og den virker fint når det er xbox'en der er sat til.

Så er lidt bange for at det nok er selve boksen der er gået død Trist humørikon

Men eller tak for de gode råd.. Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan stadig godt være TVet, det er ikke sikkert at signalerne er af samme type fra de tilsluttede enheder og derfor kommer på forskellige benforbindelser i scartstikket.

Prøv at bytte om dine TVbokse.

Mvh

Kim

Jeg har nu fundet ud af at problemet følger med boksen. Så jeg må nok have fat i teknikeren.. Trist humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Janneudengaard

Det er muligt at din Multiroombox står "låst" i forkert skærmformat. Forstået på den måde at din box måske er indstillet til 720p eller 1080i (som er formater til HDMI kabel).

Prøv at taste følgende kommando på din fjernbetjening: "Menu 1 2 3 4 5 6 7 8 9". Det resetter boksen til 4:3 format - og vil løse dit problem, hvis ovenstående er tilfældet.

Mvh. Gitte

Hej.

Det virkede på min multiroom box Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8